Ultralyd i dag

Syns og dette hørtes skikkelig kjipt ut. Merkelig oppførsel av legen. Krysser fingre og tær for deg på fredag :) :) heftig kvalme er jo et beroligende tegn!
 
Jeg var innom legen ved en SA pga mistanke om exu. Hun hadde lyst til å ta en titt selv før hun sendte meg videre til sykehuset. Hadde aldri fått med meg at legesenteret hadde ul-apparat engang! Hun var ganske ærlig på at det var ikke beste apparatet, siden det brukes til å se på andre ting, som det dog er godt nok til, sammenlignet med svangerskap(?). Hun sjekket rolig på magen over skambenet og jeg kunne allerede da skjønner at hun ikke fant noe som helst. Når jeg var på tidlig ul i uke 9 med førstemann dyttet jordmor proben så hardt ned bak skambenet at jeg trodde hun skulle presse ut både baby og livmor. Hadde det ikke vært for at jeg visste at jeg den gang kun var 5 uker på vei og ville være for tidlig å se noe med utvendig så hadde jeg nok tatt over proben og dyttet den ned slik jordmor gjorde på den ultralyden :hilarious:
Hehe, jeg tenkte på det i dag. Kunne hun ikke bare gitt meg den proben så skulle jeg dytta godt nedi der :laughing002 syns ikke hun tok så i liksom.
 
Først en stor klem!
Så en slapp av :)
Jordmor her har ul. Forrige svangerskap var jeg der i uke 8 og hu spurte om vi skulle se.
Hu advarte på forhånd om at apparatet var dårlig så ikle sikkert vi så noe.

Og riktig - vi så ikke stort

Fikk henvisning til tul da jeg seff ble hysterisk selv om jeg hadde blitt advart på forhånd.

Krysser fingrene for deg, godt du skal på tul.
Takk for din historie :) Håper at min historie blir slik:)
 
Ønsker deg lykke til på fredag❤️ Skal selv på tidlig ultralyd da. Spent og nervøs
 
Jeg var på ultralyd 8+1. Livmoren lå veldig lavt så det var nesten umulig å se noe utvendig når hun prøvde, så da ble det innvendig istedet
 
Tusen takk for svar :) Har bestilt en privat time på fredag, så håper tiden til da går fort. Ikke noe godt å engste seg sånn. Ble gravid rett før første ivf forsøk, så er litt ekstra engstelig siden vi har prøvd så inderlig :Heartred
Tusen takk for svar :) Har bestilt en privat time på fredag, så håper tiden til da går fort. Ikke noe godt å engste seg sånn. Ble gravid rett før første ivf forsøk, så er litt ekstra engstelig siden vi har prøvd så inderlig :Heartred
Jeg ble også gravid rett før ivf forsøk, og fikk tilbud om tidlig ultralyd da jeg meldte inn graviditet. Jeg er 7+4 og var i går på sykehuset og fertilitetsavdelingen for ultralyd. Hun gjorde en innvendig ultralyd for hun sa det var litt tidlig for en utvendig. Lykke til på fredag.
 
Tusen takk for alle gode svar :) nå er det ikke le ge til fredag, men vurderer å avbestille den og booke en time i morgen på en annen klinikk. Får se om mannen er like utålmodig som meg :hilarious:
 
Jeg er imponert over at du klarer å vente. Jeg hadde løpt Oslo rundt for å finne noen som kunne ta en ny ultralyd samme dag... :oops:
 
Jeg er imponert over at du klarer å vente. Jeg hadde løpt Oslo rundt for å finne noen som kunne ta en ny ultralyd samme dag... :oops:
Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg nok gjort det samme :hilarious: Her jeg bor er det to private klinikker, men den ene har ferie og den andre bare åpent på fredager. Men om jeg får min rolige mann med på det reiser vi til en annen by i morgen tidlig xsmile3 Hadde ikke han brydd seg så hadde jeg vel flydd landet rundt :hilarious:
 
Utvendig Ultralyd i dag gav en eneste stor vond klump i magen. Etter mensberegning skal jeg være 7+0 i dag.
Jeg var hos fastlegen i forbindelse med sykemelding. Legen har et lite ultralydapparat og ville prøve om hun kunne se noe. Men neida, det kunne hun ikke. Hun kunne se livmoren og en oppklaring Som hun beskrev det som. Jeg vet ikke om dette apparatet kan se hjerteslag, jeg er ikke god på slikt utstyr. Hun prøvde å finne hjertelyd med doppler og kunne ikke finne den heller. Så nå er jeg fortvilt og egentlig ganske lei meg. Hørt om flere som ser noe utvendig i uke 7. Hun sa jo at det var tidlig og hun sa selv at hun ikke er den flinkeste også forklarte hun dette med anatomi osv osv. Jeg har endel symptomer som kvalme 24/7 og masse murringer i magen (hatt siden uke 4). Legen selv var ikke bekymret og ønsket meg lykke til, fikk en henvisning til tul på egen ønske og ikke fordi hun mistenkte MA.
Har selv bestilt en tul på fredag, det er innvendig så får bare holde ut til da :(

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, håper kanskje på en lignende historie med godt utfall.
Skjønner deg veldig godt, bare mitt tilfelle var med doppler..
I forrige svangerskapet mitt skulle legen finne hjertelyden med doppler, tror det var i uke 11 eller 12. Var ihvertfall den kontrollen hvor man tar blodprøver. Hun sa ifra på forhånd at jeg ikke måtte bli skremt hvis hun ikke fant den, og hun fant den såklart ikke.... :rolleyes: tok det med et smil der og da, siden hun hadde sagt klart ifra. Men idet jeg kom hjem kom alle bekymringene. Gikk en hel helg og gråt og tenkte det verste. På mandagen sendte jeg melding til jordmor og jeg fikk komme ned med én gang. La meg ned og hun fant hjertelyden :Heartred trenger selvfølgelig ikke ha noen betydning, men legen min var veldig ung og jordmora over 60 år med masse erfaring. Fikk beskjed om at hun kunne kontaktes når som helst, hvis jeg var bekymret. Så det var veldig betryggende :love2
Valgte å ha alle kontrollene hos jordmor og det vil jeg dette svangerskapet også.
 
Last edited:
Back
Topp