Ultralyd henvisning

Bergensmil

Andre møte med forumet
Hei

Jeg er i uke 17 i dag, og har fremdeles ikke fått noe innkallelse til ultralyd. Purret på legen i går som ikke hadde sendt papirene til sykehuset, og fikk beskjed om at jeg kunne ringe på ettermiddagen å få høre datoen på ultralyden fra KK. Ringe opp i går og de hadde ikke fått noen henvisning, men hun garanterte meg at jeg kom til å få en time neste uke.
Jeg ringte igjen i dag, og enda hadde det ikke kommet noe. Ringte så ned til legesenteret som sa at henvisning var registert hos KK og det ikke var noe mer de kunne gjøre.

Spent på om det blir UL neste uke eller ikke, mye rot!

Noen som vet når jeg kan vente å få en dato til UL? :confused005

hmm, aner ikke, men ikke gi deg. Ring dem igjen i morgen. Har selv opplevd (på riksen), at det kan ta en dag fra en person får informasjon til den blir overlevert og registrert av riktig person. Men som sagt, ring i morgen, og om de ikke er fikset da, ring legekontoret igjen, og be dem sende på nytt. Stå på :)

Hei

Jeg er i uke 17 i dag, og har fremdeles ikke fått noe innkallelse til ultralyd. Purret på legen i går som ikke hadde sendt papirene til sykehuset, og fikk beskjed om at jeg kunne ringe på ettermiddagen å få høre datoen på ultralyden fra KK. Ringe opp i går og de hadde ikke fått noen henvisning, men hun garanterte meg at jeg kom til å få en time neste uke.
Jeg ringte igjen i dag, og enda hadde det ikke kommet noe. Ringte så ned til legesenteret som sa at henvisning var registert hos KK og det ikke var noe mer de kunne gjøre.

Spent på om det blir UL neste uke eller ikke, mye rot!

Noen som vet når jeg kan vente å få en dato til UL? :confused005
Har sett en annen tråd der det sto at noen sykehus setter opp UL så sent som i uke 22 !! Jeg skal inn i uke 19+3....

Regner med at du skal inn på Kvinneklinikken på Haukeland. Jeg skulle ha tidlig UL pga alder, og da ble det litt rot vedrørende henvisningen, slik at beskjed ble gitt svært sent fra jordmor til klinikken. Hun ringte til KK på Haukeland på onsdag, og Torsdag gjennomførte de ultralyden !! (De var nødt til å gjøre den slik, ellers ville den blitt for sen).

Så moralen er at de kan ta deg inn på kort varsel dersom det skulle være noen krise, ihvertfall utifra min erfaring :-)

Jeg har avlyst en time den 6 okt, og flyttet til en annen dag. Er noen uker siden, men det er jo verd å høre om de har ledig etter lunsj på mandag. Hvem vet????

Du må bare ringe og mase videre. Ikke gi deg! Vil tro de har mulighet til å ta deg inn neste uke ettersom du allerede har kommet så langt :-)

Hei :) jeg har ringt å mast hver dag frem til torsdag, og da fikk jeg endelig en time! men fikk ikke time før fredag 17, syns det er litt lenge å vente egentlig. Men fikk klar beskjed på at det var det tidligste som var mulig. Egentlig fikk jeg ikke time før uken etter der igjen, men da satte jeg ned foten!

Har sett en annen tråd der det sto at noen sykehus setter opp UL så sent som i uke 22 !! Jeg skal inn i uke 19+3....

Regner med at du skal inn på Kvinneklinikken på Haukeland. Jeg skulle ha tidlig UL pga alder, og da ble det litt rot vedrørende henvisningen, slik at beskjed ble gitt svært sent fra jordmor til klinikken. Hun ringte til KK på Haukeland på onsdag, og Torsdag gjennomførte de ultralyden !! (De var nødt til å gjøre den slik, ellers ville den blitt for sen).

Så moralen er at de kan ta deg inn på kort varsel dersom det skulle være noen krise, ihvertfall utifra min erfaring :)

Jepp skal på Haukeland, spent på å komme opp der, blir mitt første møte med KK :)

Mhm merkelig at de ikke klarte å skvise deg inn før. Jeg var der for 2 uker siden, var for tidlig og da sa de at jeg måtte få time om 2 uker og jeg fikk time på dagen 2 uker etter...

Mhm merkelig at de ikke klarte å skvise deg inn før. Jeg var der for 2 uker siden, var for tidlig og da sa de at jeg måtte få time om 2 uker og jeg fikk time på dagen 2 uker etter...

Jeg også syns det er merkelig. Første gangene jeg snakket med de sa de at jeg kom til å få time i uken som kommer, men når jeg først fikk time var dette tydeligvis et veldig stort problem å få til, jeg diskuterte leenge med de før jeg gav opp. Men tenker å ringe opp igjen på mandag å høre om de har fått noen endringer i skjemaene sine.

Back
Topp