Ultralyd før uke 12?

Takk for svar :joyful: Tenkte mer på siden det er min første graviditet noen gang, at det da kanskje var kjekkere å ha den lange starttimen med jordmor på helsestasjonen først (er 60min her hos oss). Men det gjør kanskje ikke noe? Neida, de er jo helt sikkert snille, hyggelige og tar hensyn at det er første gang selv om det "bare" er en 30m ul time, og ikke en "ordentlig" svangerskapskontrolltime :happy:
Berre belag deg på at dei fleste jordmødre er ganske kjappe av seg på tidlig UL, det er nesten ingenting anna å gjer enn å finne hjerteslag til bebis, leite etter fleire bebiser og måle crl, så det går fort :happy090 sjølvsagt veldig individuelt fra plass til plass og fra jordmor til jordmor, men ja. Eg blei litt kasta inn i min første UL i uke 7. Var nesten nøyaktig lika langt på vei som mi beste venninne, og hu spurte om eg ville vera med hu på UL. Så me kom inn, noterte ned sist mens osv, og opp i stolen, pjåta inn ein probe, fant eit knøtt med bankande hjerta og ferdig. Så la han inn nokre tall og sa at det var 95% sjans for at det gjekk bra nå. Så spurte eg om det gjaldt meg også om han såg nå (va typ 4 dagar bak), og han sa ja berre hopp opp i stolen, seriøst 40sek, fekk ingen bilder, det heila tok ca 25min til sammen og me måtte betala 1200kr KVAR :hilarious::hilarious:

Jeg ble henvist av legen min, da vi var uenige om hvor langt jeg var på veg. Hun regna fra siste mens, som var 20 mai... så ifølge henne er jeg mye lenger på veg en hva jeg tror(vet) , jeg vet jeg hadde el 11 juli, og fikk første positive test 19 juli, og den var svaak. Så jeg regner fra el.

Jeg har bestilt til 7+5, betaler selv :love7

Ref. trådstarter om hvorfor så har jeg egentlig ikke noe godt svar, annet enn at jeg vil sjekke at alt er bra. Og at jeg har gjort det i de andre svangerskapene :laughing002 Er jo veldig lite sannsynlig at det går galt om man finner hjertelyd da. Selv om det selvsagt kan skje da.

Men hadde jeg tenkt at det går bra å vente til offentlig tidlig ultralyd så hadde jeg gjort det, det er jo penger spart :laughing002

Jeg vurderte å bestille privat ul og betale selv, men var til legen, sa jeg har pcos og ustabile sykluser, første dag i siste mens var 23 mai men jeg fikk ikke positiv test før 23 juli, (negativ uka før), så var veldig usikker på h pr langt jeg er på vei.. hun henviste meg til privat UL plass i Trondheim som jeg får komme inn på, ergo blir de gratis UL tidlig alikevel.. men kommer sikkert til å bestille en å betale på et tidspunkt også kjenner jeg min egen nysgjerrighet og angst rett

Da har jeg bestilt time til ultralyd på 8+2, altså to dager etter første time hos jordmor :Heartpink Vurderte først å ha ul allerede til uka, men kom frem til at jeg vil ha den første timen hos jordmor før første ul :happy:

Sniker, for jeg venter fremdeles på positiv test. :happy:
I mine to forrige svangerskap har jeg tatt tidlig ultralyd privat, og betalt selv. Men denne gangen tenker jeg ikke å gjøre det. De første to gangene var jeg der i uke 7 og 9. I uke 7 så vi en liten reke, mens i uke 9 var det tydelig en liten minibaby, en liten bamseboms! :laughing002 Men selv om alt ser fint ut så tidlig er det ingen garanti for at det ser fint ut i uke 12+, eller for at det ikke skjer noe galt senere. Så jeg tror jeg dropper det denne gangen, og venter på den ordinære tidlig ultralyden. Om jeg da ikke blir veldig kvalm, for det hjalp meg veldig i første svangerskap å se bilde av lille reka. Minne på selv på at alt er verdt det liksom. :Heartred Man må nok bare kjenne etter selv, men jeg tror jeg lander på å vente denne gangen.

Jeg er også førstegangsgravid og har også bestilt tidlig ultralyd privat 7+6. Synes det er litt lenge å vente til uke 12 i tilfelle noe er galt, også er det jo litt spennende å se/få noen bilder :Heartred

Jeg er også førstegangsgravid og har også bestilt tidlig ultralyd privat 7+6. Synes det er litt lenge å vente til uke 12 i tilfelle noe er galt, også er det jo litt spennende å se/få noen bilder :Heartred
Enig :excited001:Heartpink Vil hvertfall vite om det fortsatt er noe inni der som banker (eller ikke) :Heartpink

Jeg føler jeg må ta tidlig ul. Jeg har en jobb som jeg må bli omplassert fra uke 12. Så jeg vil gjerne si fra til sjefene litt tidligere. Og da er jo det greit å ha vært på ul å sett at der faktisk er noe. Tenker å dra i uke 7.

Jeg føler jeg må ta tidlig ul. Jeg har en jobb som jeg må bli omplassert fra uke 12. Så jeg vil gjerne si fra til sjefene litt tidligere. Og da er jo det greit å ha vært på ul å sett at der faktisk er noe. Tenker å dra i uke 7.
Høres lurt ut! :happy:

Forrige gang fikk jeg henvisning og fikk ultralyd i uke 8, 10 og 12 pga MA gangen før. Denne gangen må jeg bestille privat men er litt usikker på når jeg vil ha den. Kanskje rundt uke 9 :shy:

Forrige gang fikk jeg henvisning og fikk ultralyd i uke 8, 10 og 12 pga MA gangen før. Denne gangen må jeg bestille privat men er litt usikker på når jeg vil ha den. Kanskje rundt uke 9 :shy:
Koffer får du ikkje det denna gangen? :think005

Jeg har bestilt ul til uke 8, men angrer nå og forstår ikke hvorfor jeg ikke tok uke 7! Tenker å ringe i morgen og endre

Sikkert fordi forrige svangerskap gikk bra :facepalm:
Hæ? Dommaste eg har hørt! Historikk er historikk uansett om ting har gått bra imellom:rolleyes: nåken e så sjukt firkanta..

Første gangs gravid her også☺️ Jeg ble satt opp på en ekstra ul av det offentlige (8+3), ettersom jeg blir utredet for om jeg er bærer av en medisinsk genetisk tilstand samtidig. Graviditeten kom uplanlagt, så da blir det mye styr og usikkerhet på kort tid i starten.

Ellers ville jeg ha ventet til uke 12, men det er litt spørs på symptomer osv tenker jeg

Jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har veldig lyst på en ul før den offentlige i uke 12-13. I min andre graviditet kom jeg på første ultralyd i uke 12+1 og der var det ikke liv, det var ingen morsom opplevelse å få vite det såpass sent.

Men samtidig syns jeg det er dyrt. Også ønsker jeg en ul mellom den tidlige i uke 12-13 og den ordinære rundt uke 18-20 fordi jeg vil vite kjønn :facepalm: Og har ikke lyst til å betale for to private ultralyder :hilarious:

Skal ikke være lett!

Back
Topp