ElskerJesus♡
2013 ☆ 2015 ☆ 2021 ☆ 2024
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Skuddårsspirene 2024
☀️Påskeliljene 2026☀️
Berre belag deg på at dei fleste jordmødre er ganske kjappe av seg på tidlig UL, det er nesten ingenting anna å gjer enn å finne hjerteslag til bebis, leite etter fleire bebiser og måle crl, så det går fortTakk for svarTenkte mer på siden det er min første graviditet noen gang, at det da kanskje var kjekkere å ha den lange starttimen med jordmor på helsestasjonen først (er 60min her hos oss). Men det gjør kanskje ikke noe? Neida, de er jo helt sikkert snille, hyggelige og tar hensyn at det er første gang selv om det "bare" er en 30m ul time, og ikke en "ordentlig" svangerskapskontrolltime
![]()
sjølvsagt veldig individuelt fra plass til plass og fra jordmor til jordmor, men ja. Eg blei litt kasta inn i min første UL i uke 7. Var nesten nøyaktig lika langt på vei som mi beste venninne, og hu spurte om eg ville vera med hu på UL. Så me kom inn, noterte ned sist mens osv, og opp i stolen, pjåta inn ein probe, fant eit knøtt med bankande hjerta og ferdig. Så la han inn nokre tall og sa at det var 95% sjans for at det gjekk bra nå. Så spurte eg om det gjaldt meg også om han såg nå (va typ 4 dagar bak), og han sa ja berre hopp opp i stolen, seriøst 40sek, fekk ingen bilder, det heila tok ca 25min til sammen og me måtte betala 1200kr KVAR 

Tenkte mer på siden det er min første graviditet noen gang, at det da kanskje var kjekkere å ha den lange starttimen med jordmor på helsestasjonen først (er 60min her hos oss). Men det gjør kanskje ikke noe? Neida, de er jo helt sikkert snille, hyggelige og tar hensyn at det er første gang selv om det "bare" er en 30m ul time, og ikke en "ordentlig" svangerskapskontrolltime
Er jo veldig lite sannsynlig at det går galt om man finner hjertelyd da. Selv om det selvsagt kan skje da.
Vurderte først å ha ul allerede til uka, men kom frem til at jeg vil ha den første timen hos jordmor før første ul
Man må nok bare kjenne etter selv, men jeg tror jeg lander på å vente denne gangen.