Ultralyd bilde og vekt

Var det en lav vekt?
Gutten vår er født 25+3 og var 858 g, og da var han 19% over gj.snittet? Din nærmer seg jo veldig 800 gram også.
Blir ikke klok på dette med vekt og målinger. :laughing002

Sniker, etter det Kinakål sa måtte jeg bla tilbake i dagboken til vekstkontroll med min datter, 23+5 var hun målt til 744g, og det var 87% persentil (altså 37% over gjennomsnittet). 28+5 var hun 1519g, som også var 87%. Hadde 5 eller så UL totalt som målte at hun var stor, men hun kom ut 3000g på 38+1, også da vekten stabiliserte seg har hun ligget på 10-25% persentilene et sted. Ligner litt mer på meg, som er bitteliten, var derfor jeg fikk vekstkontroller. Mamma fikk det også med meg siden hun var like liten, jeg var ca. 2,2 kg ved fødsel (ikke prematur). Lykke til med din nye lille :happy:

Var det en lav vekt?
Gutten vår er født 25+3 og var 858 g, og da var han 19% over gj.snittet? Din nærmer seg jo veldig 800 gram også.
Blir ikke klok på dette med vekt og målinger. :laughing002
Hun var så rar hun jordmor for før undersøkelsen sa hun di veier jo bare 5-600 g nå.. så er jo ikke så stort.. å etter undersøkelsen da hun 770 g som da er bra å innafor, men 25%under gjennomsnittet, men som igjen stemmer med at jeg har hatt «små» før. Selvom mine før har vært innafor normalen. Mindste var 2550 men han var 3,5 uke før termin, så bra til å være født da, så skjønner jeg ikke helt på den og dems regninger. Og alle appene sier forskjellig og i forhold til vekt

Hun var så rar hun jordmor for før undersøkelsen sa hun di veier jo bare 5-600 g nå.. så er jo ikke så stort.. å etter undersøkelsen da hun 770 g som da er bra å innafor, men 25%under gjennomsnittet, men som igjen stemmer med at jeg har hatt «små» før. Selvom mine før har vært innafor normalen. Mindste var 2550 men han var 3,5 uke før termin, så bra til å være født da, så skjønner jeg ikke helt på den og dems regninger. Og alle appene sier forskjellig og i forhold til vekt
Det høres rart ut. :p Jeg forstår heller ikke.

Hadde vekstkontroll når jeg var 25+2 og fikk beskjed at han var helt på gjennomsnittet , men at han veide rundt 890 gram. Ser på helse norge at det står at de skal veie 650-900 gram i uke 24,25 og 26. Så dette var ikke enkelt å bli klok på om alle får forskjellige beskjeder :playful:

Jeg hadde kontroll i går hvor lille var 725g i uke 24+4 og ble da målt til +5%:smiley-ashamed004

Eneste bilde var dette, som min mor har kalt «talk to my hand»:laughing002

IMG_5133.jpeg

Back
Topp