Ultralyd 5+5

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Hei,

Skulle egentlig på TUL i uke 8/9, men fordi timen ikke passet lenger fikk jeg heller flyttet TUL en del frem i tid fordi de fikk en avbestilling. Jeg følges opp av det offentlige på grunn av dobbelt livmor, så timen er litt for å sjekke hvilken livmor fosteret er i.

Har noen vært på TUL så tidlig? Kan man se noe da? Regner med at det kanskje er litt tidlig å forvente å se at hjertet slår?

I følge menstermin er jeg 6+0, men i følge eggløsning tror jeg 5+5.

Jeg hadde innvendig ultralyd (for noe annet) da jeg var 4+2, og da kunne vi se at jeg var gravid og ca hvor det lå, men ikke så mye mer. Så noe bør man kunne se (hvor det ligger i hvert fall) 5+5, men tror det er avhengig av legen og kvaliteten på ultralydapparatet hvor mye man får se.

Så ingenting på tul sist, bare at jeg er gravid.
Kan jo være jeg ikke var så langt, men var da 5+5.
Som Sokk1 nevner, kommer vel en på legen og apparat. Skal på mandag igjen. Ifl mens termin vil jeg da være 7+6, så håper jeg ser noe da. Bare 5 lange dager.

Hjertet begynner å slå ca 5+2-5+4 så du kan se hjertet hvis apparatet er bra. Syns offentlige har dårligere ul apparat ifht private da. Men du skal iallefall se fosteret :)

Hjertet begynner å slå ca 5+2-5+4 så du kan se hjertet hvis apparatet er bra. Syns offentlige har dårligere ul apparat ifht private da. Men du skal iallefall se fosteret :)
Hun jeg skal til ha avtale med det offentlige, men er privat. Men litt usikker på hvor godt ultralydapparatet er i forhold til andre ☺️

Tenker at jeg ikke må bli skuffet om man ikke ser at hjertet slår, og at alt jeg ser er positivt. Og antakeligvis får jeg svar på om det er samme livmor som sist (og tallet eventuelt) ☺️

Jeg hadde i går 5+5, så at jeg var gravid og at det var noe der. Det var offentlig.

Hadde også da jeg var 5+5 visstnok, men ble målt til 6+2 så vi så ganske mye. Men det er jo det som er umulig å vite sikkert hvor langt man er, så det skal være mulig å se graviditeten, fosteranlegg ol. Men så avhenger det jo alt etter hvor langt du er kommet om det er hjerteslag å se. Og apparatet! Har hatt 4 ultralyder i dette svangerskapet og det på sykehuset var dårligst, faktisk. Privat var best. Masse lykke til :Heartred

Hadde også da jeg var 5+5 visstnok, men ble målt til 6+2 så vi så ganske mye. Men det er jo det som er umulig å vite sikkert hvor langt man er, så det skal være mulig å se graviditeten, fosteranlegg ol. Men så avhenger det jo alt etter hvor langt du er kommet om det er hjerteslag å se. Og apparatet! Har hatt 4 ultralyder i dette svangerskapet og det på sykehuset var dårligst, faktisk. Privat var best. Masse lykke til :Heartred
Tusen takk ☺️ Mener å huske at hun jeg skal til i morgen har bedre apparat enn sykehuset i hvert fall. Kaaan være mellom 5+4 og 5+6 avhengig av når egget slapp, men ganske sikker på 5+5 basert på tidligere syklus der jeg har tempet. Temping viste at jeg alltid fikk eggløsning dagen etter første positive eggløsningstest. Men egget kan jo gå i dvale etc. også, men fikk svak positiv test 8 DPO og positiv digital 9 DPO, så tror ikke jeg er mye kortere i hvert fall.

Tusen takk ☺️ Mener å huske at hun jeg skal til i morgen har bedre apparat enn sykehuset i hvert fall. Kaaan være mellom 5+4 og 5+6 avhengig av når egget slapp, men ganske sikker på 5+5 basert på tidligere syklus der jeg har tempet. Temping viste at jeg alltid fikk eggløsning dagen etter første positive eggløsningstest. Men egget kan jo gå i dvale etc. også, men fikk svak positiv test 8 DPO og positiv digital 9 DPO, så tror ikke jeg er mye kortere i hvert fall.

Nei, da er du neppe kortere på vei :-) Jeg hadde negativ test 8 dpo. Fikk positiv 10 dpo :-p

Back
Topp