Så kjedelig. Ja da skjønner jeg du holder igjen... Men som nevnt så har vi brendt oss på dette før for deposetum er i utgangspunktet kunn til å dekke opp for ubetalt husleie... Om ikke annet er spesifisert i kontrakt da... Utrolig kjipt å ha slike leietakere. Vi hadde noen boende her som hadde vannlekkasje på kjøkkenet i over en mnd før de sa ifra... De mente det kom så lite vann at det umulig kunne skade, hele leiligheten ble jo fuktig og møbler ble mugne under, da krevde de erstatning for møblene som var ødelagt. Ikke hadde de innboforsikring heller for det mente de vår forsikring var til.... Heldigvis vant vi den saken og slapp å betAle de noe. Men vi måtte pent betale tilbake deposetumet
Det står spesifikt i kontrakten at depositum er for å dekke bl.annet manglende renhold ved utflytting.
Har heldigvis tatt bilder av hvordan det så ut, vi har dokumentert hele veien hva som har vært manglende. Og dette har leietaker skrevet under på.
Var også lekasje på kjøkkenet, stuebordet var ødelagt (ser ut som at noen har tatt knyttneve og slått igjennom bordplaten) og en lampe var ødelagt.
Lekasjen har jeg ikke giddet å ta noe på. Den fikset vi i stillhet etterpå. Men ja, de mente de ikke trengte å si i fra, for far til han ene var rørlegger og hadde fikset.. med å surre så mye eltape hardt rundt plast røret så det ble helt stopp der og lekasjen ble større..
Hun som leide fra meg, valgte å videreleie det andre soverommet, og er mor til han som leide det soverommet som lager kluss. Og er kjempe sint for at depositum sto på min konto. Tror det er der meste saken står på. Men som jeg har sagt til henne, så kunne jeg når som helst møte opp i banken og overføre pengene på depositumskonto. Men det ville ikke de.. altså lite jeg kunne gjøre med det.
Har vært mye kluss. men må si jeg ble ganske forbannet når jeg fikk regning og inkasso varsler på dette. Jeg har jo ikke kjøpt noe, og trodde ikke at privatpersoner kunne sende slikt til hverandre.
Det siste jeg sa når de reiste fra leiligheten var at jeg sendte de oversikt over hva jeg trakk fra og hvorfor. Med bilder som dokumenterte. Og var de uenig i dette fikk de ta det opp i forliksrådet. Da skulle jeg gledelig møte.
Etter minst 20 klager til inkassobyrået og 7 mnd etterpå har de bestemt seg for å ta det til forliksrådet.. *oppgitt* hvorfor ikke ta det rett vei med en gang?..