Ulltøy?

Vi har ull til minstemann og skal handle inn mer av det.
Så forresten at reflex hadde halv pris på noe av sitt  ulltøy

Lissjuli skrev:
Jeg skal ha ull! Ingen diskusjon her i huset. Vi har en gutt på 3, ull er vår bestevenn.

Enig med deg!
Her som vi bor er det vinter vinter i februar, så det er ingen tvil.
Dessuten er det viktig på de nyfødte på denne tiden mener jeg..

Som førskolelærer som jobber i barnehage så ser jeg hvor fantastisk ull er for barna og særlig de minste som ikke er like gode til å regulere varmen inne og ute. Så ser for meg at for de aller minste er dette gull verdt.

Ull holder seg også bedre så en trenger ofte mindre klær og ikke skifte så ofte. Trengs heller ikke vaskes så ofte som andre klær. 

Jeg har vært borte i det meste av merker i ull og må si at jeg synes Nøstebarn sitt virker veldig bra på de aller minste.
Har nettopp bestillt og fått en liten pakke med noen bodyer og bukser fra Nøstebarn. Synes de ull/silke buksene virket ganske bra for de er slik at de lett kan bare være litt store og bare brettes opp nederst uten at de ser da for store og klumpete ut. Og fantastisk myke var de også:)  

Sånn praktisk, litt kjerderligt ulltøy er nok det jeg kommer til å bruke pengene på for vi får helt sikkert nok annet fancy og "vanlig" klær fra h&m osv av venner og familie når babyen kommer. 

Jeg sliter ut minst 2 ullsett selv hver vinter så da kommer jeg til å spandere det på barnet mitt også. 

Y_lill skrev:
Eg brukar ull sjølv nesten heile året, så sjølvsagt skal ein liten vinterbaby ha ull! Men det er lurt å sjå om minien tåler ull før ein hamstrar for mykje som skal vera heilt inntil kroppen. Ull er ikkje berre til for å varma, det hjelper til med å halda temp. stabil sjølv oom ein skulle bli våt, og pustar mykje betre enn alt anna.

Ull er gull!

signerer alt dette.. om babyen tåler det, er nok ull førstevalget ja! Selv har jeg kjøpt litt til storebror på woolland.no. Er utrolig fornøyd med kvaliteten. Dyrt, men verdt en titt! kommer nok til å bestille derfra til lille også :)

Brukt masse ull til de andre barna mine, og skal nok kjøpe inn en del til denne lille og :)
Men jeg hamstrer nok ikke inn før jeg vet om han tåler det. 3 åringen min har atopisk eksem. Noe ulle reagerer han på, og noe ikke. Så får vente å se :)

Vi skal nok kjøpe litt ull ja.
I hvert fall til dager vi skal ut på trilleturer eller slikt. Bil har vi ikke, så ut må vi hver dag. Ull blir kjekt å ha!

Back
Topp