Ulltøy?

LillTrille

Glad i forumet
Har dere tenkt på om dere skal kjøpe ulltøy til prinsen/prinsessa?
Bare sett på Nøstebarn ( dritt dyrt), og cubus( der var det kunn str fra 62)... 
Er det behov for ulltøy i februar? har ingen barn fra før så dette er nytt for meg;)

Jeg har ei venninne som mener jeg bør kjøpe det, men min mor mener det ikke er nødvendig. Så jeg kommer nok ikke til å kjøpe noe. 

JEg vil si at man trenger ulltøy i februar. Jeg har tidligere kjøpt som gave på name it, de har innimellom hatt 50 % tilbud.

Jeg skal ha ull! Ingen diskusjon her i huset. Vi har en gutt på 3, ull er vår bestevenn.

Vi skal så absolutt ha ull til babyen! Det er fremdeles snø og kaldt vær i februar. I år hadde vi jo snø og kaldt vær ut i april, så ja, vi skal uten tvil ha ull til beibisen!

Kom nettopp over Pierre Robert sin nye kolleksjon i klær i merinoull til barn til -50% på tilbud i en butikk her og hamstret som søren til gutten på 3, så til han har vi allerede alt av ull klart før vinteren kommer.

Ull er det beste du kan bruke... Her brukes ull til storebror på 2 år. Har brukt det fra dag 1 ( ikke på sommern da)

Tja, jeg har vel litt fra før. Hadde jeg ikke hatt fra før hadde jeg nok ikke giddet og kjøpt. mer enn en body eller noe.

Brukte nesten ikke ull på han andre så liten, for var det veldig kaldt var vi ikke ute, hadde oppvarmet bil før vi kjørte osv.

Ulltøy er anbefalt året rundt til babyer, for det holder temperaturen stabil. Og ihvertfall i februar, som er midt på vinteren! Når ellers har man mer behov for ulltøy? Har sett at de har på Sparkjøp som ikke er så alt for dyrt, og skal visst være ok kvalitet. Obs skal visst også ha...

Jeg synes at joha, claire dk og janus har det beste ullen.. De selger det på reflex og coop obs.
Merino ullen holder seg ikke like bra har jeg erfart.

Jeg ville ikke hamstret inn ull, vent og se om babyen tåler det. Er greit å kjøpe noen få bodyer + strømpiser, men ikke alle tåler ull. Oliver har f.eks Atopisk Eksem og kan ikke ha ull direkte på kroppen, så vi har "sløst" en del kroner der...

sist fikk vi en gutt 30.januar, og vi brukte MASSE ull. vi brukte bare ullbody og ullstrømpis hele tiden, vi. var de eneste klærne vi brukte til omtrent mai måned ;)

vi hadde både fra nøstebarn, reflex, h&m, junior og coop. litt forskjellig. men lurt å ikke kjøpe alt for mye i tilfelle de ikke tåler ull. kommer nok ull på tilbud etter jul, så det holder å kjøpe da ;)

Eg brukar ull sjølv nesten heile året, så sjølvsagt skal ein liten vinterbaby ha ull! Men det er lurt å sjå om minien tåler ull før ein hamstrar for mykje som skal vera heilt inntil kroppen. Ull er ikkje berre til for å varma, det hjelper til med å halda temp. stabil sjølv oom ein skulle bli våt, og pustar mykje betre enn alt anna.

Ull er gull!

Her blir det ull!
Det er det beste når de er så små.
Og februar, mars og april kan være skikkelig kalde mnd!

:)

Skal absolutt ha ull til babyen. Regulerer temperaturen på kroppen på en fantastisk måte. Forrige gang fikk vi baby i april, og da var det lite igjen av kuldeperioden, så vi har ikke ull i små størrelser. Så de har fått inn på H&M nå. Hvite helt enkle. Sikkert ikke beste kvaliteten, men vasker du med milo på ullprogram så holder de i alle fall til babyen vokser ut av størrelsen. Kjøpte mye av Tom og Trine-serien på SparKjøp sist også. Ikke spesielt fine etter en del vask, men de duger absolutt. Cubus-ulla holder seg godt i vask har jeg erfart, sammen med Janus og en del av de dyre merkene. Du får egentlig det du betaler for når det kommer til ull. Men ofte mye å hente på tilbud, og i februar begynner vel butikkene å få inn vårvarer og vil ha ut ulla etter hvert...? Trenger jo ikke å kjøpe alt nå. :)

Atopisk eksem reagerer forskjellig... Vi har også det på gutten vår. Vi holdt det i sjakk ved å bruke ull.. ble ikke svett og varm på kroppen.. Han fikk utbrudd hvis jeg ikke brukte det.

fikk februarbarn sist også, og vi brukte masse ull! Små babyer har god nytte av ull siden de ikke er så flinke til å regulere temperaturen selv. Har kjøpt inn masse ull til snuppa i magen :) Reflex har supermyk ull, janus(kjempestore størrelser obs!), joha, name it osv =) ull er gull!

Kommer til å kjøpe en del ull ja! :) Håper ikke mini reagerer på det...

Eg tenker at det er selfølgelig med ull i februar eg da...
er jo en av de kaldeste måndene..
og Ull er jo bra temperaturregulerende uansett vær.

eg elsker nøstebarn!!! utrolig bra kvalitet og ikkje behandla med noke "farlige" greier for babyen.
men jepp det er dyrt!
Ellers er Devold og Janus veldig bra ull merker!

eg personlig liker ikkje det de har på cubus. det er vedlig behandla og virker ikkje som ull.. (synes eg da!)

vesla mi på 1.5 år har atopisk eksem, men ho tåler veldig godt ull.
korfor skal en ikkje bruke ull da?? ;) hehe

Vi brukte nesten bare ull til førstemann....tynn ull med litt silke i på sommer og tykkere ull på høst/vinter... Ull er virkelig GULL! Kan alltid stole på at barnet er varmt, og stort sett aldri for varmt da ull er temperaturregulerende.

Kommer til å bruke opp det vi ha og supplere litt til nr 2.

Back
Topp