Ulltøy?

linnhege

Glad i forumet
Åssen behandler dere det?
Jeg bruker milo ullvask og milo tøymykner for ULL, og ullprogram på 30 eller 40 grader.
MEN, da jeg skulle legge sammen klærene nå så er mye av ulltøyet hullete og "detter" ifra hverandre:S men blir ull slik etter mange vask?

kommer ann på hva type ull det er også.
Ikke all ull som tåler milo, eller å bli vasket i maskin.

mye er janus og det godler seg, men det som blir hullete et tøy ifra cubus og pierre robert

Ikke alt ulltøy som tåler maskinvask, og heller ikke alle vaskemaskiner som er like skånsomme mot ulla.

Ullshampoo fra nøstebarn, ullprogram eller håndvask.

Har fått ull i ulltøy en gang, og det var ei janus strømpebukse. Men det hullet kom første gangen småen tok den på seg, og den var ikke vaska[&:]

Ellers har vi devold, janus, name it, pierre. Det har aldri blitt hull i[:)]

Nøstebarn ull håndvasker jeg[;)]

det kan være vaskemaskinen som river de i stykker... men da gjør de vel det med bommullsklær også?[8|] Eller kanskje ull er lettere å rive istykker... de kan jo også være slitt etter bruk.

jeg vasker på samme måte som deg. ullklærne her holder seg veldig fine.
"alt som tåler vann tåler milo". Så lenge det kan vaskes så slenger jeg det i maskinen. Noe ull skal jo vaskes for hånd da...

ORIGINAL: fnuggi

Ullshampoo fra nøstebarn, ullprogram eller håndvask.

Samme her. [:)]

ORIGINAL: Mrs Lutz

det kan være vaskemaskinen som river de i stykker... men da gjør de vel det med bommullsklær også?[8|] Eller kanskje ull er lettere å rive istykker... de kan jo også være slitt etter bruk.

"alt som tåler vann tåler milo". Så lenge det kan vaskes så slenger jeg det i maskinen. Noe ull skal jo vaskes for hånd da...

Jeg merker stor forskjell på fjorårets ulltøy og årets siden jeg kjpte ny vaskemaskin i sommer. I fjor ble det fort hullete i gamle maskina...[:@]

hm så rart, ho bruker jo seff ullet mye, men att ullet ser ut som om det er muse spist trodde jeg ikke maskinvaska gjørde, vaskemaskina vår er bare snaue 1 år og har to egne programmer for ull som jeg bruker, kanskje det bare er slitt, for det står på plagget att det tåler maskinvask på 40 grader.  og milo ville jeg tro ( eller trodde)funka for all ull:S

ORIGINAL: Mrs Lutz

Jeg pleier støvsuge vaskemaskina før jeg vasker ull, for en gang var det en liten stein inni maskina
og all ulla som blei vaska blei ødelagt [&:]

Bruker milo [:)]

Vi har ull fra Janus, nøstebarn, Cubus, name it, H&M, reflex, Joha, Tom og Trine og Safa- aldri opplevd å få hull noen plass. Vasker alt med Milo på ullprogram 30grader.

Høres ut som det kan være maskinen din som ødelegger klærne?

null ull blir ødelagt her,håndvasker nøstebarn,alt annet;joha,janus,cubus +++ går i maskina på ullvask med parfymefri milo. :) null hull!

Har fått masse hull i reflex sin ull, men aldri i andre merker. Bruker milo og ullprogram.

hm så rart. det er ca 4 plagg av en halv maskin som har fått hull, og ingen bomulls klær blir slik. så tviler på att det er maskina, hadde det vært den hadde den vel tatt alle klæra:S 

Ulltøyet fra Nøstebarn ser jeg ikke tåler så mye som annet ulltøy. Mulig det er bedre enn annen ull sånn i utgangspunktet.
Jeg bruker ullprogram på vaskemaskina og milo som er lagd for ulltøy, men forstår at det ikke er bra nok for nøstebarn. Har derfor sluttet å kjøpe strømpebukser og trøyer/bodyer derrifra. Har sånne tykke strikkabukser, men de vaskes jo ikke flere ganger i uka.

Så derfor kjøper jeg litt "billigere" ull som faktisk tåler å bli vasket. Og det blir ikke mere slitt enn det uansett blir ved normal bruk.

jeg har bare slik billig ull jeg også untatt janus da, men det har alltid vært gaver.
så kjøper mye i matbutikken og har veldig problemer med der pierre tøyett, både av ull og ikke ull, og det tåler jo maskin:S

Har ikke noe ifra nøstebarna, syntes det er så dyrt:S:S

pierre robert blir hullete på ullvask (30 grader) så det har jeg sluttet og kjøpe. kjøper kun janus nå og kaster det i maskinen sammen med vanlig vask på 40 grader. aldri noen hull.

ORIGINAL: turboquattro

pierre robert blir hullete på ullvask (30 grader) så det har jeg sluttet og kjøpe. kjøper kun janus nå og kaster det i maskinen sammen med vanlig vask på 40 grader. aldri noen hull.

Jeg har brukt Pierre robert i flere år og nå har lillebror arvet etter storebror også og det er ikke hullet. Syns det holder ekstremt godt jeg. Så nå har vi bare det vi. Mulig det er forskjell fra vaskemaskin til vaskemaskin, men vi byttet i sommer og den vi hadde tidligere var 12 år gammel så kan ikke tro at den var av de beste.

Back
Topp