Ullklær

supernaturalfan

Glad i forumet
Siden vi får høstbarn, er det vel lurt med ull! Hva har dere kjøpt/planer om å kjøpe inn i ull? foreløpig har vi ingenting i ull :o har generelt nok klær i str 56-68. er det nødvendig med ull i str 50? vet jo ikke hvor lenge det blir brukt, og ull er jo litt dyrt :/ har termin i slutten av sept.

Jeg har en body og to bukser i ull i størrelse 56. Mamma kjøper noe i 62 og så ønsker vi oss litt. Har ingen ull i str 50. Vet jo ikke om mini passer i der engang, og isåfall blir det kanskje ikke så lenge. Har termin 26/9 :)

Vi har fått en del ulltøy i gave allerede, kan være lurt å hinte litt til familien og venner at dere trenger ulltøy ;)

Det er ikke noe vits i å kjøpe ulltøy i str. 50 med mindre barnet er premature, denne størrelsen holder ofte bare 2-3 uker. 56 holder heller ikke så lenge, foreslår str 60ish som dere bretter ermene på. Vi kjøpte bare to bodyer og bukser av bomull i str 56, resten har vi arvet eller fått. Planen er å dra og handle om vi skulle mangle noe.

Bomull puster egentlig ganske bra, tipper det er når man kjører lag på lag det kan bli fuktig og klamt.

Eller 62, 60 finnes kanskje ikke :p Termin 29.09 med vårt første barn. Alt jeg vet har jeg lest og hørt av andre med barn :)

Jeg har strikket en del ullklær i små størrelser som varer litt utover høsten. Men strengt tatt så har vi jo ovn inne og det blir jo ikke kaldt for dem i bare bomull heller. :) Kjekt med litt ull hvis de skal ligge i vogna ute eller man er på trilletur. Men man klarer seg fint uten også.

Jeg liker godt ull, og har kjøpt en del ull og bambus i str 56-62! Anbefaler deg å kjøpe litt, å heller ønske seg mer ull i gaver:) ull er det beste, både ute og inne, mener jeg da:)

Vi har vel 3-4 bodyer og 3-4 bukser og en strømpebukse i strl 56/62 (Nøstebarn, strl varer lenge), og en god del i strl 68 og oppover. Brukte omtrent bare ull hele det første året med forrigemann. Har kjøpt et par små sett i bomull, ellers ingenting, så andre klær enn ull blir i såfall av det vi får i gaver eller arver. Får plass til klærne i to kommodeskuffer i stellekommoden på badet, opplever at det ikke trengs så mye klær når vi bruker ull. Det vaskes sjelden og varer lenge i strl. Har og strikka en del. Men man klarer seg helt fint uten ull hvis man vil :)

Har et ullsett i str 56 fra barna var små som jeg vasker og legger i skuffen, men tviler på jeg får bruk for det. Skal heller ønske oss det i gave i str 62 og opp :)

de har billig og bra ull på sparkjøp! Har kjøpt mest fra størrelse 60:)

Vi kommer ikke til å bruke ull pga atopisk eksem.

Sniker fra november:-) Har ingenting i ull men kommer til å kjøpe to sånne små tynne tom og Trine dresser fra spar kjøp også regner jeg med at familie kan kjøpe ull i gave til de to små :-) Men blir nok ikke mye siden de vokser jo, ligger i voksi pose og dyne i vogn og det er jo i seg selv varmt nok. Aldri så kaldt her på vestlandet at man trenger så mye ull :-)

Har vært reservert for å kjøpe ull, er kjempe allergiker for ull selv så jordmor tipsa meg om å være forsiktig.
Men kom over bambus, som jeg selv har tålt og har derfor kjøpt tre strømpebukser i str 50/56, virker som om de vil vare en stund da de et veldig tøyelig. Har også en body i bambus. Ellers ingenting i ull utenom hjemmestrikka klær :)

Her er vi glade i ull og ungene bor vel i ull fra september til mai omtrent. Men min erfaring er at ulltøyet er mye mer tøyelig og kan brukes lengre enn bomullstøyet. Har ikke så mye i 50, men en god del i 56. Men så regner jeg ikke med å få en 4kgs unge heller da... ;)

Har kjøpt en body og stillongs i str 50 i ull, og så har jeg 2-3 ullbodyer i 60/62 og også noen stillongser og strømpebukser i den str. Tror det blir bra egentlig :)

Har handla mest i bomull:-) ønsker ull i julegave;-) vi holder det godt og varmt inne, og så får vi se om vi etterhvert innvisterer i ulldress til turer i vogn:-)

Har kjøpt noen bodyer, pysjer, tights og strømpebukser i ull i 56, 62 og 68. Ellers bare bomull og bambus. Supplerer med mer om jeg ser behovet. Men alt "yttertøy" til vogn og bil som tynne jakker/cardigan, heldresser og luer er i ull :-)

Snuppa mi kom 1.august, og nå i det siste så har jo sommeren kommet tilbake for fullt! :eek:
Men jeg har kjøpt litt ull i str 62 fra Name It, så har hun når høsten virkelig setter inn. Kjøpte ett sett med ull i 56 som jeg fortsatt må brette opp på armer og bein, så regner med hun har dette litt til :) Dette er tynn ull, ikke ull med bomull på innsiden.

Jeg er veldig glad i ulla fra Hust & Claire og ull/bomullkolleksjonen fra Name it. Vi har en del av det fra storesøster, men en del av det er veeeldig jentete og kommer lite til nytte hvis det kommer ut en gutt:D Ellers har vi tanter som strikker, så av den litt tykkere ulla blir det nok noe derfra:)

ulll/silke fra Hust & Claire er tynn og deilig ull som kan brukes på høsten. Anbefales!

Back
Topp