Ullklær

Jeg vil påstå det, men kommer jo helt an på hvor man bor, hvor kaldt det er, om ungen skal sove ute i vogna, om man skal være mye utom hus.

Er nyskjerrig på dette pga verken meg eller mannen har funnet noe som helst ullklær til den lille. Har vært innom de fleste butikker som selger barneklær her i Sandnes/Stavanger og der begynner str på 62 og oppover. Det blir jo nesten aldri noen skikkelig vinter her på Vestlandet, såå kan jo være derfor. Men men

Er nyskjerrig på dette pga verken meg eller mannen har funnet noe som helst ullklær til den lille. Har vært innom de fleste butikker som selger barneklær her i Sandnes/Stavanger og der begynner str på 62 og oppover. Det blir jo nesten aldri noen skikkelig vinter her på Vestlandet, såå kan jo være derfor. Men men
Sliter litt med samme problemet, bor på Vestlandet selv og finner svært lite. Om jeg er så heldig å finner en body elns koster den jo 200kr :-O

Eg tenkte å kjøpe ein og kanskje til og med to ull bodyar frå nøstebarn. Har høyrt dei er veldig bra, også er det jo omslagsbody å få. Ellers er det jo heilt håplaust å få tak i omslangs ullbody på vanlige butikkar! :/

Eg har kjøpt kun ull, syns at ull er gull :) Men heilt enig i at det ofte er vanskelig å finne på vanlige butikker, spesielt omslagsbodyane! Bestiller frå ulike nettbutikker :)

Har har de masse i små str. På hm,bare barn, barnas hus og tøffeliten... :)

Synes det var lite igjen på barnashus av 56 og 62. Er usikker på om jeg vil bruke ull utover sommeren. Også er det heller ikke alle barn som tåler ull, så jeg synes det er litt vanskelig å kjøpe veldig mye av..

Eg bor på Karmøy og har funnet mye ullklær :) Det selges ned til str 50 på alle butikkene her i området hvertfall.
Mye det begynner og bli litt utplukket nå da siden vinteren allerede er kommet.Eg har kjøpt mye på nettet også når de har tilbuder ol, men en ullbody koster rundt 130-150kr.Men er flere facebook sider som selger ullklær rimelig :)
Name it, claire, barnas hus, nøstebarn er de eg kommer på i farta :)

Jeg kommer til å bruke ull på bebis de første månedene :) Sommerull er forresten deilig og bedre enn bomull på varme dager når sommeren kommer. Puster og transporterer vekk fukt, noe bomull ikke gjør, det blir bare klamt :)

He he merkelig, jeg har masse ull fra tulla i 50 og 56 :) I merkene joha og lillelam, nøstebarn har helt ned til str 40

Nøstebarn har mykje fint.... Eg skal kjøpa sparkebuksa og omslagsbodyar i ull.... 1 eller to sett... Men syns at de e i øvekant dyrt.... Åsså vett eg ikkje om me får gutt eller jenta, å då e klærnå litt "kjedelige"

Guttelus.no og snuppelus.no har mye fint!

Har man behov for ullklær de første mnd etter bebisen er født? :)
Veldig individuelt. Jeg hadde kjøpt inn en god del ullklær i de minste størrelsene, men fikk brukt det veldig lite. Minsten var så utrolig varm av seg, så han blei bare klam og utilpass med ull..
Nå som han er blitt eldre og går i barnehage så bruker vi det hele tiden:)

En annen ting å tenke på er at man vet jo ikke om babyen tåler ull :) Selv om de aller fleste tåler ull helt fint er det noen som har atopisk hud eller noe sånt, som gjør at de tåler ull dårligere :) Da er bambus et alternativ.

Back
Topp