ullklær

turboquattro

Gift med forumet
hvor mye ullklær skal dere kjøpe til babyen av forskjellige plagg?
de andre er født i mars og april så litt usikker på hvor mye jeg trenger denne gangen.

Jeg kjøper en ull heldress, et par luer, vanter og noen tykkestrømper og et  ull pledd..

Jeg fant noen fine ullbodyer på babyshop her en dag, tenker jeg kommer til å kjøpe et par sånne, noen strømper, strikke et par ullsokker, votter og luer. Så får jeg ullpledd hos mamma :)

Blir nok 2 ullbodyer, 2 par ullstrumpebukser og en ullue.

til no har æi kjøpt en boddy, en stilongs og en nattdrakt. vil ikke kjøpe nå mere før æi har prøvd ut om han tåle ull rett på kroppen. 
Skal også ha læsta, votter, hue og en dress/todelt, det skal svigermor strikke. Pledd har vi masse av etter snuppa, som æi regne med vi kan bruke:)

mye. tror nok det blir brukt nesten bare ull de første mnd. de er jo mye inne i starten, så godt å ligge i bare ullundertøyet. og går man tur er det godt med ull i vognposen. 

trine2007 skrev:
mye. tror nok det blir brukt nesten bare ull de første mnd. de er jo mye inne i starten, så godt å ligge i bare ullundertøyet. og går man tur er det godt med ull i vognposen. 

Tenker også at jeg kjøper en del. Både i 50, 56 og ønsker oss i 62. Ull er gull:) Kjøper litt blanding også 50% ull og 50% bomull. Blir vel mellom 4 og 8 i str 50 og det samme i 56, så får jeg fylle på om det trengs. Sist kjøpte jeg kun 2 bodyer i 50 og fikk nesten kjeft av fremmende fordi jeg hadde kjøpt så smått, men mini brukte str 50 i tre uker han og denne lille gutten virker veldig lik sin storebror:) Vil ikke måtte dra rett fra sykehuset og på shopping, så da går jeg i verstefall på en smell å kjøper inn ett par bodyer jeg ikke får brukt og gir de videre etterpå-

Kommer nok til å kjøpe inn en del ull, har bare sommerbabyer fra før så alle de ullklærne jeg har liggende begynner på ca str 68/74 ... og det er myyyyye blått - -- hehe, blir ei gutte-jente dette her :)

Har en ull pysjamas og en del ullboddyer  og strømpebukser

2 ulltepper.
Kjøper fire bodyer i str 56, kanskje noen i str 62, hvis jeg finner noen veldig fine. Ellers har jeg en ullpyamas fra før.
Jeg skal ha en ullderss, vanter og lue i ull.
Mange strikkesokker og et par ullsokker til å ha inni dem.
Kanskje jeg kjøper 1 ullstrømpebukse. Resten tenker jeg å strikke. Elsker emoticon babyklær i nøstebarns/pinnsvindesigns silke ull garn! Har heldigvis ei svigermor som klør i fingrene etter oppdrag!

har kjøpt 2bodyer, 1 kjole og 2 sparkebukser i ull.
skal kjøpe 2 ull strømmpebukser, lue og votter

Vet ikke helt, men er hekta på ull!

Jeg har en del allerede, og kjøper med meg der det er tilbud igjennom hele året. Både til den i magen, og til snuppa mi. Bruker ull til alle årstider jeg, for jeg syns det ikke finnes noe som regulerer tempraturen på kroppen bedre.

Nei, jeg tar selvfølgelig ikke på dem det når det er 30 pluss ute :p Men finnes kalde sommerkvelder, eller vindfulle dager på fjellet på sommern også:)

Så jeg har en hel masse... bodyer, hele dresser, luer, votter, sokker, halser, tepper, strømpebukse, bukser, genser, superundertøy m.m.. :)

Har kjøpt noen bodyer og en hel dress så langt. Blir nok mer når vesla har kommet tenker jeg! Har jo en del fra storesøster også, så trenger ikke akkurat gå på shopping den første uka..  :P

Kun et ullsett (uteklær) jakke, buksa + jakke :o)

kommer til å kjøpe 4 ullbodyer i ulike størrelser, strømpebukser, tykk dress, luer, votter og sokker. Teppe lager mamma og pose til bilen er strikket. Har dessuten en del strikka ullklær fra jeg var baby. Ull er gull verdt - bruker selv ull året rundt :)

jeg har kjøpt ulldress, lue og votter... kommer til å få tak i noen bodyer og strømpebukser :)
dere må huske at ullklær er store i størelsene og veldig mye strekk i, så ikke kjøp for stor... jeg kjøpte ulldress i størrelse 50, og den var kjempe stor... husker da jeg fikk første mann, hadde jeg kjøpt bare str 56, men fikk jo ikke bruk for dem før leeeenge etterpå....

Kjøper litt..Har til nå kjøpt to heldresser, kommer nok til å kjøpe et par bodyer og stilongser i to størrelser. Så får vi heller se an. :-)

Back
Topp