Ullklær til septemberbaby

Splmamma

Flørter med forumet
Hei!
Førstegangsgravid her som synes det er veldig vanskelig å vite hva man trenger av klær til septemberbaby. Hvor mange ullbodyer/pysjer osv trenger man i de ulike str? :smiley-ashamed004
 
Hei!
Jeg eeeelsker ull, fødte i mars og bruker fortsatt ullpysjer.
Om du tenker å bruke ull ofte må du ha noen plagg, men om du tenker å bruke det mest når man skal ut på trilletur/i bil, så ville jeg hatt minimum 3 ullbodyer og 3 ull-leggings. Ville og hatt minst 2 ullpysjer, helst tre-fire.
Å kle på i lag er og effektivt, og man får ull i forskjellig tykkelse :)
Selv vært svært fornøyd med disse med leggings til og denne pysjen! Lanullva har også utrolig godt teppe, og gode ullklær som er litt tykkere enn de fra Joha.

De fra Joha: om du kjøper strl 50/56 har du dem i ca 2-3 mnd. Mini er straks 3 mnd og det er først nå de begynner å bli små.

Kjekt å ha ca fire bodyer i hver strl, fire av alt typ er fint utgangspunkt. Da kan de gulpe seg ut/bæsje gjennom tre ganger ila en dag
 
Jeg har septemberbaby og brukte nesten ikke ull som innerste lag før han var fylte ett år og begynte i barnehagen. Følte meg like blank som deg på forhånd. Vi brukte stort sett bomull og så strikkedresser utapå når vi var ute og sånt, og hadde aldri noe problem med at han ble kald. Når det er sagt er ull veldig fint hvis babyen tåler det, altså, men det er ingenting å stresse med å kjøpe i god tid før fødsel.
 
Hei!
Jeg eeeelsker ull, fødte i mars og bruker fortsatt ullpysjer.
Om du tenker å bruke ull ofte må du ha noen plagg, men om du tenker å bruke det mest når man skal ut på trilletur/i bil, så ville jeg hatt minimum 3 ullbodyer og 3 ull-leggings. Ville og hatt minst 2 ullpysjer, helst tre-fire.
Å kle på i lag er og effektivt, og man får ull i forskjellig tykkelse :)
Selv vært svært fornøyd med disse med leggings til og denne pysjen! Lanullva har også utrolig godt teppe, og gode ullklær som er litt tykkere enn de fra Joha.

De fra Joha: om du kjøper strl 50/56 har du dem i ca 2-3 mnd. Mini er straks 3 mnd og det er først nå de begynner å bli små.

Kjekt å ha ca fire bodyer i hver strl, fire av alt typ er fint utgangspunkt. Da kan de gulpe seg ut/bæsje gjennom tre ganger ila en dag
Åå tusen takk for så utfyllende og godt svar!! Skal undersøke siden du la ved :)
 
Jeg har septemberbaby og brukte nesten ikke ull som innerste lag før han var fylte ett år og begynte i barnehagen. Følte meg like blank som deg på forhånd. Vi brukte stort sett bomull og så strikkedresser utapå når vi var ute og sånt, og hadde aldri noe problem med at han ble kald. Når det er sagt er ull veldig fint hvis babyen tåler det, altså, men det er ingenting å stresse med å kjøpe i god tid før fødsel.
Åja så greit å vite at det også går an! Da stresser jeg litt mindre med det og ser an litt:)
 
Takk for tips! Det hadde jeg ikke tenkt på❤:Heartred
Jeg har kjøpt en sparkedress (tynn) fra Lille Lam, fordi den er så sjukt søt. Får teste den på lille tenker jeg, og om hun ikke tåler det så kjøper jeg ikke mer :knegg: :Heartred
 
Enig i at det ikke er noe å stresse med. Kjøp litt og se hva som blir mest brukt, og kjøp mer av favorittplaggene heller. Det er mitt råd i hvert fall:) Det kan bli mange klesskift i løpet av en dag (på en dårlig dag:joyful:) og da er det kjekt å ha mer enn 1 stk av favorittbodyen.
Apropos favorittplagg.. Heldress i ullfleece kan jeg anbefale! Vet ikke om jeg har noe plagg som er blitt mer brukt. De er så fine å ha til og fra, i bilstol, i vogn, alene eller under dress. Kjempefin å ha som et varmt, isolerende lag under enn tynnere dress også. Den vi har fra Tom og Trine (Spar Kjøp) er fremdeles fin og myk etter gudene vite hvor mange vask. Ikke den samme som den de har nå kanskje, 10 år siden jeg kjøpte, men var bra da i hvert fall! Den fra Nøstebarn (bilde) ser også kjempefin ut. Har ikke hatt den selv men ser kjempedeilig ut!

Vi får novemberbaby og jeg tror faktisk jeg styrer litt unna ull denne gang, i hvert fall på det som skal være innerst.
Innerste lag i bomull og/eller bambus, og heller noe ull utenpå der igjen. Jeg er blitt mer følsom for ull nå enn før, synes mye stikker, og når jeg går over og kjenner på babyplagg er det ikke mye jeg synes er så veldig bra egentlig. Kanskje noen har anbefalinger til merker de liker? Vi har vært veldig fornøyd med Joha sine plagg med bomull på innsiden. Mange år siden jeg kjøpte sist men var i hvert fall bra da. Holdt seg godt også.

Ellers er det jo greit å huske at det går an å kjøpe inn etterhvert. Måtte jeg minne meg selv på her om dagen, til tross for at det er barn nr 3:joyful:
 

Vedlegg

  • ullfleece.jpg
    ullfleece.jpg
    18,6 KB · Visninger: 3
Back
Topp