Ullklær str 50-62

Nukis

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Marsboerne2017
August 2018
Marsboerne 2023
Aprilspirene 2023
Tips til gode ullklær, typ body, longs og bukser, i str 50-62? :) Vil helst ha omslagsbody i str 50-56, men utvalget er ikke stort som jeg har sett. Vil helst ha i brunt/bruntoner - venter gutt :)

Joha og nøstebarn har gode omslagsullbodyer i små størrelser :)

Dumt spørsmål fra en uvitende førstegangsfødende - vi som har termin i april - skal man fremdeles tenke å kle ungen mye i ull selv om det går mot sommer?

Dumt spørsmål fra en uvitende førstegangsfødende - vi som har termin i april - skal man fremdeles tenke å kle ungen mye i ull selv om det går mot sommer?

Nei du må ikke det :) vi har sluttet med ull innerst i midten av april sånn ca. Men kommer an på hvor lang vinter man har der man bor og om en har det huskaldt. I de første ukene er det også mange babyer som bare vil være ved puppen eller tett inntil, i bæresjal osv, så da kan det for noen babyer bli for varmt med ullbody. Min yngste brukte lite ullbody pga dette, hun skulle kun bæres på meg hele dagen. Og Vipps er det jo mai også om man føder litt uti april :)
Jeg ville hatt en type ulldress, hjemmestrikket eller fra lillelam/name it/reflex eller lignende å ha utenpå babyen i vogna og bilstolen - nyfødte holder jo ganske dårlig på varmen. Men ullbody kan du se an og heller kjøpe etter fødsel ved behov. De koster jo litt mer.
Begge mine har gulpa en del og da er der en fordel med ullbody, fordi det bare renner av i stedet for å suges rett inn i stoffet sånn som på bomullsbody, så det er jo en fordel da. Men sånn generelt vil jeg tro omslagsbodyer i bomull vil funke bra i april, de ligger mye innpakket i pledd eller med dyne om de vil sove for seg selv innendørs.

Bor i Nord-Norge hvor vinteren holder snøen på bakken frem til i slutten av mai :) Og jeg har termin tidlig i april - og har alltid født før termin. Så tenkte å ha 2 ullbodyer i hver str, hvertfall 50 og 56 :) Har det ikke kjempevarmt inne heller.

Har kjøpt 3 ullbodyer med omslag fra lillelam. Jeg liker best Ull helt i starten, og brukte det også på juni babyen min. Ull puster så det kan brukes hele året.

Ull er gull jeg har skaffet en god blanding av hjemmestrikk og tynn ull/silke-blanding, og noe tynnere ull blandet med bambus.

Har termin helt tidlig i april, og bruker selv ull hele året, så det tenker jeg baby kan også. Men selvsagt; om sommeren blir det vel kun for kalde dager og utesoving på kjølige kvelder osv.

Ull er fint på sommeren også, spesielt i Norge hvor sommeren fort kan være ustabil. Ulla er varmeregulerende, så den er fin å bruke på varme dager også.

Silkeulla til Nøstebarn er utrolig deilig, men dyr.

Jeg fikk høstbaby, en utrolig varm baby. Kunne hverken bruke ull eller bilstolpose uten at ungen hylte og ble gjennomvåt. Så ville ikke brukt mye penger på ull før baby kommer og du ser hvordan behovet er.
Skal sies at vår nyfødte lå med bomull og et tynt pledd på soverommet vårt på 16-17 grader mens jeg lå med pysj og vinterdyne, mulig dette var et ekstremt tilfelle av varm baby.. ser jo nå når jeg skriver det at det høres helt absurd ut, haha!

Back
Topp