Ullkjole

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Tips til ullkjole?
Jeg har lyst på en å bruke til tights/strømpebukse, og er visst litt kresen.
Jeg vil ha lange armer,gjerne noe kroppsnært (ikke noe som henger veldig, blir seende så klumpete ut da :hilarious:), som kanskje går til litt over knærne.

Gjerne i grånyanse, lys eller litt mørk.

Gode tips, noen?

Screenshot_2023-01-13-23-27-50-06_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
For baggy..?

Jeg har en sånn;
Screenshot_2023-01-13-23-20-42-62_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Eller noe lignende.. denne er bare strikket da, ikke i ull..!! Men det var bare det første som poppet inn da jeg så tråden. Digger min, men med magebelte, for jeg liker ikke at den bare blir hengende :p

Synes forøvrig det var vanskelig å finne noe som var mer enn 3-4% ull i. Men woolland har denne da, mer ull og ganske tett

Screenshot_2023-01-13-23-33-46-72_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Ingenting i grått dog..

Vanskelig å finne sånne kjoler som blir helt perfekt :p

Du må si i fra om du finner en som blir perfekt, nysgjerrig! :)

Vis vedlegget 396698
For baggy..?

Jeg har en sånn;
Vis vedlegget 396699
Eller noe lignende.. denne er bare strikket da, ikke i ull..!! Men det var bare det første som poppet inn da jeg så tråden. Digger min, men med magebelte, for jeg liker ikke at den bare blir hengende :p

Synes forøvrig det var vanskelig å finne noe som var mer enn 3-4% ull i. Men woolland har denne da, mer ull og ganske tett

Vis vedlegget 396700
Ingenting i grått dog..

Vanskelig å finne sånne kjoler som blir helt perfekt :p

Du må si i fra om du finner en som blir perfekt, nysgjerrig! :)
Googler for harde livet :hilarious:
Så på de to første du viste. Den første likte jeg godt (hvertfall når modellen hadde den på seg), men vanskelig med str. Brystmål tilsier M, rumpe mellom M og L og midje L. Kan fint være strikkede kjoler også, noe hverdagslig og enkelt, men også fint :)

Googler for harde livet :hilarious:
Så på de to første du viste. Den første likte jeg godt (hvertfall når modellen hadde den på seg), men vanskelig med str. Brystmål tilsier M, rumpe mellom M og L og midje L. Kan fint være strikkede kjoler også, noe hverdagslig og enkelt, men også fint :)

De er ofte stretchy da, så om det ikke blir heeeelt i målene...

Jeg er som sagt glad i min (som nr2, men litt lysere) og kunne godt tenkt meg flere lignende :p Så om du finner noen pene, let me know!

Slenger også inn Tise som forslag. Jeg har kjøpt tre ullkjole derfra :)

Leto design kan sy kjoler til mål og ønske. Finner de på Facebook. Mange av kjolene der er veldig bestemor, men noen av de er moderne og fine, veldig flatterende på.

Det ble ikke ullkjole, men fant to som jeg likte. Målene tilsa str M, så håper jeg passer dem :happy:

Vedlegg

• Screenshot_20230114-181433.png
    Screenshot_20230114-181433.png
    441 KB · Visninger: 10
Back
Topp