Ullevål - barselhotell og koronasituasjon

He9

Blir kjent med forumet
Heisann! Nå nærmer det seg veldig her!! :Heartred Noen som har noen erfaringer med fødsel på Ullevål? Jeg synes jeg finner så lite informasjon på nett.. Får partner sove på barselhotellet nå? Er det noen spesielle restriksjoner? Og hva koster det egentlig for partner?
 
Følger denne - var ikke så lett å finne konkret info på nettsidene til Oslo Universitetssykehus...

Update: Fant fram til riktig side :) Dette ser ut som gjeldende regler, sist oppdatert 7. juni:

https://oslo-universitetssykehus.no...okstider-ved-fode--og-barselseksjonene-pa-ous

Takk! :) Jeg har lest litt på den siden. Synes det var litt vanskelig å forstå, men det er kanskje eneste informasjonen de har kommet med. Men hva er egentlig forskjell på "barselavdelingene" og "barselhotellet"? Ser at far kan overnatte på barselhotellet, men bare være på barselavdelingene fra kl 16-20. Når er det man må være på barselavdelingene?
 
Du får dra rett på hotellet hvis alt m fødsel går fint. Hvis du trenger observasjon / noe ekstra (feks baby trenger lysbehandling el) må du på barsel. Der er man på 2-mannsrom og far får kun komme 16-20. Jeg fødte for noen uker siden og da fikk vi være på fødestua i 2-3t etter fødsel før far måtte hjem. Jeg var på barsel 1 natt før vi fikk dra på hotell. Der må man gå med maske utenom rommet, men ingen restriksjoner for far utenom det (han kunne gå ned og handle i kiosken og vi spiste i kantina).
Far fikk kun komme på fødeavdelingen 16-20 (jeg ble satt i gang, så skjedde ikke så mye på en stund), men da jeg fikk mer kraftige rier var han med til baby var ute og 2-3 timer til
 
Back
Topp