Ull

Rog90

Glad i forumet
Kjøper dere noe ull i de minste størrelsene? Til nå er det minste jeg har kjøpt str 60, men har hjemmestrikket hentesett i ull. Ser det står i utstyrslista til babydrøm 2-3 bodyer i ull, men er dette i minste størrelse uansett om barnet blir født på sommeren?

Jeg kjøper ikke ull i starten. Har to andre barn som er født på sommeren, og de har jeg ikke brukt ull på.

Har tenkt på det samme! Gi meg gjerne en heads-up om du finner noen ullbodyer som er fine :-)

Babyull er alltid deilig, så har kjøpt noe i lille lam som noen av de første plaggene. De vår/sommer produktene deres. Er ikke akkurat tropesommer i Norge. :-) Babyer regulerer ikke varme/kulde på samme måte som oss voksene, hvertfall ikke de første ukene. :-)

Jeg har ikke brukt ull på mine som er født på sommeren, så gjør det ikke denne gangen heller

Har kjøpt en Lillelam sommerulldress , samt noen Lillelam dresser i litt større størrelser.
Ser for meg at jeg ikke bruker så mye ull de første størrelsene, mer på senhøsten og utover

Begge mine tåler ikke ull. Ingen blandinger. Barneeksem har de også hatt. De bruker bare bambus. Så denne gangen tar jeg ingen sjanser - her blir det bambus for alle penga :p Har 2 bukser og 2 bodyer i 56-62 (de brettes inn/ut for regulering av str.). Så blir det nok å teste bambull når høsten setter ordentlig inn.

Begge mine tåler ikke ull. Ingen blandinger. Barneeksem har de også hatt. De bruker bare bambus. Så denne gangen tar jeg ingen sjanser - her blir det bambus for alle penga :p Har 2 bukser og 2 bodyer i 56-62 (de brettes inn/ut for regulering av str.). Så blir det nok å teste bambull når høsten setter ordentlig inn.
Hvordan oppdaget du det? Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke tåler ull eller noen form for blanding og vet ikke helt hva jeg skal se etter hos frøet. Utslett?

Oppdaget det desverre ikke før de var ca 2 år gamle :( De hadde eksem og atopisk hud fra starten av. Men det var ikke før de kunne si "det kiler" når jeg tok på de ull, at jeg skjønte det :( Det betydde at det klør. De var så mye mer fornøyde når jeg byttet fra ull og huden ble litt bedre :)

Har prøvd ull innimellom uten å si noe (de er snart 5 og 8 ), men de vrir seg fortsatt. Så her er det fortsatt bambus :)

Oppdaget det desverre ikke før de var ca 2 år gamle :( De hadde eksem og atopisk hud fra starten av. Men det var ikke før de kunne si "det kiler" når jeg tok på de ull, at jeg skjønte det :( Det betydde at det klør. De var så mye mer fornøyde når jeg byttet fra ull og huden ble litt bedre :)

Har prøvd ull innimellom uten å si noe (de er snart 5 og 8 ), men de vrir seg fortsatt. Så her er det fortsatt bambus :)
Høres ut som meg når jeg var liten. Men, den gangen var det ull for alle penga :p var ikke før i voksen alder at min mor faktisk skjønte (og så) reaksjonen jeg hadde når jeg fikk på meg ull :p Da skal jeg være obs på huden og prøve å se om det hjelper å bytte ut ullet. Takker for tips :)

Et lite tips :) Jeg meldte meg som abonnent på foreldre og barn så får den uldressen i velkomstgave :) Bestillte den i str 68. Tror det kom på ca 300 kr med dressen og blader i 6 mnd. Dressen koster vell rundt 500 til vanlig.

Jeg gjorde også d;)
Har du mottatt dressen? Evt når bestilte du?

Har tenkt på det samme! Gi meg gjerne en heads-up om du finner noen ullbodyer som er fine :-)
Kjøpte denne på coop obs, janus, synes den var fin og billig (var 40 prosent på alt ull til barn så den kostet ca 150 kr etter rabatten :) Greit å kjøpe ull i ca samma farge som resten av ulla i familien (har stort sett bare mørke ullklær) tenker jeg så en slipper å vaske en maskin klær bare for en sjokkrosa body f.eks :D

Vedlegg

• 1460360630830.jpg
    1460360630830.jpg
    127,9 KB · Visninger: 24
Jeg har kjøpt Lanullva babydress i offwhite som vi kommer til å bruke mye. Den passer 0-6 mnd.

Jr tåler ikke ull rett mot rompe/lår, klør seg til blods. På overkroppen går det fint og på føttene.

Pga dette så er jeg skeptisk til å ha ull rett på babyhuden og kommer heller til å bruke bomull innerst og ull utenpå.

Mulig jeg kjøper for å prøve body på henne men da blir det bomull eller bambus strømpebukse med body'n over i så fall.ImageUploadedByBV Forum1460361061.416587.jpg

Har ikke mottatt den ennå, fikk blad nr 2 i posten for noen dager siden sammen med regningen. Tror det pleier å ta ca 5 uker etter en har betalt. Tror jeg bestilte for et par mnd siden :)

Aah, jeg fikk regning med i første bladet allerede, så betalte for 3 uker siden. Da kommer den kanskje snart da:p

Back
Topp