Ull

Frøya

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Kor mykje ull kjeme dåke te å invistera i te babyen? Sånn ca?:) Har handla eindel sett og bodyar i ull allerede, men eg tenke at ull bruke eg på han når me e ute . Trenge jo ikkje da på seg når me er inne?!?

Jeg kommer til å kjøpe inn noen sett med ull, sånn at vi har litt å bytte i, men er jo som du sier at det trengs jo mest når man er ute :)

Blir å ha en god del ull her da det er bedre å bli varm i ull enn i bomull.. Finnes så mye fine ullklær nå :)

Jeg brukte ull skinnet i vogna selv på sommeren og i syden.. Den transporterer fukten mye bedre enn bomull - så tommelen opp for ull :)

Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Fikk et vinterbarn sist, å brukte kun ull til hun var 6 måneder. Ull regulerer jo temperaturen godt

Jeg kommer til å bruke mye ull:) Gjorde det på vesla også, hun lå bare i ullbody og ullstrømpebukser nesten til en hver tid fra oktober til mai:)

Vet ikke om vi kjøper inn så mye ull. H*n kommer nok i mnd skifte februar mars og da begynner det å bli varmere. Samtidig så er været så ustabilt at det kan være veldig varmt eller veldig kaldt i Bergen, venter til det nærmer seg litt mer :P

Vet ikke om vi kjøper inn så mye ull. H*n kommer nok i mnd skifte februar mars og da begynner det å bli varmere. Samtidig så er været så ustabilt at det kan være veldig varmt eller veldig kaldt i Bergen, venter til det nærmer seg litt mer :P
Det er jo det som er så bra med ull- like bra på varme dager som kalde dager :)

Det er jo det som er så bra med ull- like bra på varme dager som kalde dager :)

Jeg synes faktisk ull på varmedager ikke er då behagelig.gikk selv ut med ull trøye i dag, måtte ta den av ble for varmt..men er litt forskjell på om det er det helt tynneste eller litt tykkere :P

Synes et lag tynn ull er bedre enn to lag bomull inne :)

Det kommer helt an på hvilken baby du får om du trenger mye eller lite ull. Mine har blitt for varme av det. Tok jeg på ullbody på eldste som er født i desember kunne jeg ikke ta på bukse eller sokker en gang. Han ble kokvarm, og ildrød. Det ble bare skriking av de ullklærne. Selv om vi prøvde tynn ull, og ull-silke. Brukte mye mer ull vinteren etter.
Med nr to som også er født i desember brukte jeg litt ull i starten. Men så vokste han og ble stor og varm, så etter to-tre mnd måtte vi slutte med ull. Brukte ikke noe ull fra mars og utover. Brukte heller ikke annet uteklær enn en tynn lue fra mars av, da la jeg han bare rett i vognposen i bomullsklær hvis ikke ble han helt kokt.

Regner ikke med å trenge mer enn to-tre bodyer i aller minste størrelse til denne som kommer i midten av februar. Så kjøper vi heller mer ull neste vinter.

Jeg vil gjerne ha ull til han ja, men kommer til og ønske meg mye ull til Jul og fødsel. De vokser jo så fort og ullklær er jo så dyrt så her blir det en kombinasjon :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer nok til å kjøpe litt ull etter vi har vært på oul :-) Men hvilken str. kommer dere til å kjøpe i?

Kjøper litt i 56, så ønsker jeg i gave / kjøper mere selv når baby er født - da vet jeg str og kjønn :)

Har kjøpt ett sett i str 50. Ellers 56 og 62:) Går jo ant å bretta litt opp:) Har eindel sett og bodyar i ull no, so får me sjå kor mykje da blir brukt:)

Har tenkt og kjøpe endel ull til baby bruker selv mye ull og bor i ett kaldt hus så vill ikke at h*n skal fryse :-)

Blir innkjøp av en del ull, når det nærmer seg litt mer får jeg ta opp kassene med klær etter storebror, da får jeg litt mer oversikt over hva jeg faktisk trenger og hva vi har. ;) Har kjøp litt ull i jentefarger men tror jeg drøyer til det blir salg på nyåret :)

Kommer bare til å bruke ull stort sett de 3 første månedene

Back
Topp