Ull :)

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Hvor kjøper dere ull-tøy til den lille? Noen som kan anbefale noe som er bra og kanskje ikke så veldig dyrt?

Jeg kjøpte litt på sparkjøp fra janus før helgen når det var 30%(eller noe sånt).Ellers så skal jeg ha dressen til lillelam når vi vet hvilken farge vi kan kjøpe(hvit er kjedlig).Mole sine ulladresser er også kjempe fine,storesøster har,men de vokser så raskt de første mnd at jeg tror jeg venter med å invistere i en slik:-) satser på ull salg i januar:-) kommer til å nesten bare kjøpe ullbodyer

Nameit, joha, janus og hust & claire har vi vært godt fornøyde med :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

nøstebarn <3
det er råull tilsatt lanolin så det vaskes mye sjeldnere enn behandlet ull, luftes bare :) (med unntak av gulp, bæsj eller middagsflekker..da må man vaske ^^ )
urin reagerer med lanolin og danner en kjemisk forbindelse som tilsvarer såpe og vann så urinen fordamper og lanolinen etterlater ullen like ren. Når lanolinen i ullen er "brukt opp" må den vaskes (da merker man det med at urinen ikke forsvinner, at det lukter urin av plagget) og kures på nytt med lanolinkur.

Nameit ullklærne,er de mye tynnere enn feks janus? Jeg har en ullbody derifra,men synes den er så tynn,mulig det er fra sommerull klærne deres.Fikk den i barsel gave

Nøstebarn, Joha og Lillelam.

Sent from my iPhone using BV Forum

Veldig glad i Janus jeg :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Jeg har selv handlet ull fra Janus, nameit og hm og blir vel noe fra barnashus. Ingen av disse er så dyre. Har ingen egne erfaringer, har bare erfaringer fra andre jeg kjenner som er fornøyde :)

Eneste billige ullet jeg har vært fornøyd med er fra HM. Synes tom og Trine og sparkjøp ikke er noe myke, men har bare prøvd bodyer. Tror de har myke ulldresser ol.

Det funker jo ikke NÅ da, men kan gi dere et tips til senere. Kjøp ulltøy og vintertøy når det er på salg til våren. Altså kjøpe til neste høst/vinter ;) Da finner man mye på halv pris

Til storebror har det gått i Janus stort sett, skal innom fabrikkutsalget der i dag så da blir det nok med noen plagg :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Til storebror har det gått i Janus stort sett, skal innom fabrikkutsalget der i dag så da blir det nok med noen plagg :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Hvor er det? Er det billigere enn i butikk?

Name-it, janus, claire kids - stort sett ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her går det i pierre robert om dagen.. veldig fornøyd med de, og synes ikke de slites like fort ut som janus.. og rimelig også da! :-) akkurat vært 40 % på p r på coop obs, så jeg hamstret vel for en 1000-lapp..

Hvor er det? Er det billigere enn i butikk?

Det ligger i nærheten av Arna i Bergen, det området som heter Espeland tror jeg (Er mannen som er lokalkjent der borte, så jeg er liksom bare med :P ) :)

Prisene lå litt under det jeg har sett i butikk, men ikke veldig mye, mellom 15-20% lavere ca, så det er jo noe. Pluss noen kupp, fikk f.eks tak i ullsokker til storebror som kostet oss 30,- for en 3 pakning. 10 kr pr par i ullsokker erjo ikke verst :) Så, det er nok ikke noe jeg ville tatt en langtur for, for det er jo ofte salg rundt om på ull, men om man er i nærheten og vet hva man skal ha er det verdt å titte innom og se iallefall :)

Hvor mye ull kjøper dere i de minste størrelsene 50,56 og eventuelt hva? Vokser vel fort den første tiden så er usikker på hvor mye kan trenger ....

Kjøper 2-3 bodyer og noen strømpebukser :)

Sparkjøp sitt ull er billig og bra :) I starten vokser de så fort, så ser ikke helt vitsen med å kjøpe ull til 4-500 kr :) Men må innrømme at jeg har kjøpt et par i Hust & claire osv :)

Back
Topp