Ull?

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Vi får jo vårbabyer alle sammen, trenger de mye ull? Eller er bomull bra nok?

Jeg er litt usikker- har kjøpt et par ullbodyer og hele drakter (pysjamaslignende) - babyullen som lages nå er jo så fin at man kan jo egentlig bruke den langt ut over våren. Norsk vår kan jo være litt ymse- sjelden at man har sett det siste av vinteren før langt over påske. I allefall i Midt Norge hvor jeg bor :)

Siden jeg bor i Trøndelag der vinteren gjerne liker å sitte litt lenger, velger jeg nok å bruke ull i starten ja :) den er jo så fin at det er ikke noe problem.. eneste er at det er dyrt da.. men kjøper så jeg har når han skal i vogna, også får han bruke bomull inne :P

Har kjøpt noen bodyer i ull/silke blanding fra nøstebarn.ull sies jo å ære bra året rundt siden det regulerer varmen og trekker til seg fukt. (gjelder da ikke i blanding med bomull osv)

Vi brukte ull på førstemann til det ble varmt i været. Og rett på igjen når det ikke var solsteik lenger. Ull ventilerer mye bedre enn bomull. Babyer klarer jo ikke å kontollere kroppstemperaturen sånn som oss vokse og ull gjør at bbyen ikke overoppheter for lett eller blir for kald.

Hmm... Får kanskje handle inn litt ull, da! Minien skal i alle fall få slippe å fryse! Og det er jo sant at man kan bruke ull selv om det ikke er så kaldt ute.. Blir litt mer shopping på meg, da! :)

Har kjøpt noe ull, men tenker vente til jeg ser behovet med å kjøpe mer. Storebror var veldig varm av seg, og hadde ikke mulighet til å bruke ull. Gjennomvåt av svette etter kort tid når han gikk med ull..

Vi har noe ull, men ikke mye.. Har ett par strikka sett i ull da, og fler strikka og heklet pledd i ull.. Så tror nok ikke den lille kommer til og fryse.. Forrige gang fikk vi i begynnelsen av februar, og da brukte vi stort sett strikka setta i ull de dagene vi måtte ut..

Sniker litt fra august2013. Ull er et must året rundt! :) Her bruker vi ull omtrent hele året rundt :)

Er ikke så fan av ull jeg, synes det klør og er ekkelt å ta i. Men har jo forstått at det er det store greiene, så storebror går med ull under klærne hver dag siden han er mye ute å leker i bhg. Men til babyen? Jeg kjøpte noe ull på salg i str 68/74 som vil si passer rundt høst og vinterstid, da tenker jeg han sitter i vogna og sånt, men nå når han er så liten og vi går våren i møte så tenker jeg at det ikke er nødvendig. :-) Har jo pose han ligger i tillegg til dyne oppå om det skulle være skikkelig surt en dag.

Vi fikk baby i midten av april sist og hadde nesten ikke noe ull til henne og det gikk fint. Nå har jeg kjøpt et par bodyer og et par strømpebukser også har vi litt strikka tøy, tenker det holder så får man heller kjøpe mer etterhvert om ikke våren snart kommer:)

Har fått bittelitt ull i gave, så nå føler jeg at jeg i alle fall har sikret meg. Kjøper mer hvis jeg ser behovet, ellers har vi masse myke og deilige bomullsplagg. De skal jo ikke akkurat ut og krabbe denne vinteren, tenker jeg. :)

Sniker litt fra mai, jeg har kjøpt inn to sett (body+bukse) og en Pysj, samtidig som jeg har en lue. Alle disse er sånn sommerull som Joha har, fra barnashus! Stoffer er skikkelig fint og tynt at jeg ikke kan tenke meg at det skal bli noe ubehagelig for babyen!
Jeg ville absolutt kjøpt inn noe! Og som mange sier her, så er ull varmeregulerende! :)

-- tasting fra mobil --

Back
Topp