Ull

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Dere som har begynt å handle inn klær, har dere kjøpt inn mye ull? Hvor kjøper dere evt ullen dere har kjøpt og hvilke størrelser?

Vi har ei jente ifra før, så har endel ull...men, ska kjøp bittelitt t, nån bodya å ulllongs

Jeg kjøper ull fra nøstebarn. Koster litt mer men er mye bedre. Har ikke kjøpt i de minste str. 50-56 men i str 62 og oppover.

Vi har ingenting etter førstemann, han var født i mai. Men vi har arvet en del etter søsteren min, selv om det meste er fra str 62. Tenkte jeg skulle kjøpe et par sett i 56 kanskje.. Har veldig lyst på ull fra byTorinn, synes det er så kule farger :)

jeg har kjøpt litt ull i str 62 og oppover på Name it. Bodyer, strømpebukser og ulldress.

Vi har noen bodyer i str 50 og 56 fra Joha og Janus fra førstemann (liker ull året rundt emoticon ). Har handlet et par bodyer og stilongser i str 56 fra Refleks, samt en body i str 56, en ullpysj i 62 og en ullfrotèdress fra Joha på salg her om dagen. Storebror var liten når han ble født, og vi brukte str. 50 og 56 lenge. Så satser på det denne gangen også ;-)

Nei, har ikke kjøpt inn et eneste ullplagg. Storebror har atopisk eksem, og kan derfor ikke bruke ull. Jeg venter med å kjøpe inn til å se om snuppa får samme hud. Får hun det kan ikke hun heller bruke det, og da er det jo bortkasta...

Ja, vi brukte kun ull til forrigemann pga mye gulping. Nøstebarn liker jeg ikke, det er vanskelig å bevare elasiteten i klærne derfra synes jeg. Vi bruker Joha og Janus, og kjøper mye fra krabaten.no. De tåler til og med en runde i vaskemaskinen uten ullprogram hvis det er bæsjeflekker m.m,

Jeg har kjøpt ull i størrelse 50,56 og 62 på salg litt overalt. Litt refleks, litt janus og litt joha. Har også kjøpt en del ull brukt via finn og facebook sider her i haugesund. Førstemann her brukte 50 og 56 ganske lenge så jeg har kjøpt en del i de størrelsene. Blir de ikke brukt så bare selger jeg det senere. Er et stort marked for brukt ull på nett. Kjøpte en del nøstebarn i størrelse 62 til førstemann og var veldig fornøyd med de, men det er ganske mye dyrere, venter heller til størrelsen er litt mer "stabil" før jeg handler derfra. Siden de små i starten har en tendens til å gulpe og bæsje seg ut er det nok lurt å ha litt ull liggende og helst ikke i lyse farger. Siden ull ikke kan vaskes på mer en 40 grader er det utrolig vannskelig å få bæsje flekkene bort, men rent blir det. Med mønster og litt farge vil man ikke se flekkene. Det er mitt tips til deg:-)

Har kjøpt litt brukt ull på facebook, titter innom på kjøp og salgsidene der jevnlig. Finnes også mye annet billig og bra der. Coop hadde også tilbud her på janus ull, så kjøpte litt da også. Har kjøpt litt i ulike størrelser. Klær er jo ikke noe behagelig å ha på seg om dem er for stramme, så har kjøpt minimalt i str. 50. 

Har foreløpig kun kjøpt ull fra Joha da de har hatt 50% på Babyshop:) Kjøpte da i størrelse 56!

Jeg har kjøpt en lilla  body og en strømpebukse fra Sparkjøp. Pluss en lue og noen sokker/tøfler fra samme sted. I str 60. Og så noen små votter i ull/bomull fra Barnas Hus.Forrige jenta mi var 51cm og 4340g, så tror ikke jeg brukte ett eneste plagg i str 50 på henne. Har en pysj etter storesøstera og i str 60. I tillegg har jeg sydd en body, en trøye, to bukser og noen luer i bambus til henne. Størrelsen var vel 56/62 tror jeg.

Mulig jeg kjøper til noe ull i mindre størrelse om det viser seg at denne jenta blir litt mindre enn storesøstera :)

Jeg har kjøpt inn litt i str 50 og 60 fra Joha, ull/silken deres syns jeg virket så god, og 50, 56 og 62 fra Petit batau. Pllyss noen heldresser fra samme merke og et par fra et merke som heter Leopold. Har lyst på nøstebarn ull, men syns ikke prisen og kvaliteten ikke henger sammn så vet ikke om jeg gidder å bruke penger på det. Men må ha litt til, men tenkte å vente til etter UL i uke 32 for å se hvordan hun ligger an størrelsemessig.

Jeg har kjøpt inn 2 ull sett fra Janus. Må kjøpe inn litt mer + ønske oss til jul og til fødsel . Storebror ble født i Mai, og han var 56 cm ved fødsel,så blir lite å arve der :)  Gjerne send ut tips om hvor det er billig å kjøpe. Har hørt at Sparkjøp har rimelige priser.

Jeg skal bestille ull fra nøstebarn i de minste str. Er det beste ullet jeg vet om derfor skal jeg invistere litt i det selv om det bare blir brukt noen få uker :)

Back
Topp