*Ull*

Grynet2

Glad i forumet
VIP
Argh... Jeg blir så lei meg hver gang det kommer bæsj på ulltøy. Tror det er andre eller tredje bodyen som er blitt gulfarget nå. Er skikkelig irriterende når jeg vasker det med en gang, sprayer flekkfjerner på og hiver det i maskinen. Har noen en vidunder flekkfjerner som tar det, eller sliter dere med det samme når uhellet er ute? I går var det bæsj oppover ryggen, både janus strømpebukse og body ble gul og "fin" [:(]

Kan desverre ikke hjelpe der. Her kommer det veldig skjelden utenfor.

Men dytter for deg

ORIGINAL: jente k

Men dytter for deg

Lucky you!!! [:D]

ORIGINAL: jente k

Men dytter for deg

samme her[;)]

Vi har samme problem, så følger med her, jeg... masse fine klær som er ødelagt med bæsj... innmari synd!

http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=41

denne får kjempeskryt! og er mega populær i nettbutikken. har ikke prøvd den selv enda, men fikk bæsjeflekk på bodyen her om dagen, så jeg skal kjøpe en til uka :-)

ei jeg kjenner mista en kopp med kaffi på et hvitt fluffy teppe. hun fikk vekk hele flekken med den såpa.

Bruk Zalo på bæsj flekken med en gang, så blir det borte, har gjort det selv når det har kommer på ullbodyene, å de ble like fin som ny etter vask [:D]

ORIGINAL: MammatilSander

Bruk Zalo på bæsj flekken med en gang, så blir det borte, har gjort det selv når det har kommer på ullbodyene, å de ble like fin som ny etter vask [:D]

dette skal prøves :-) men det funker kun på ferske flekker?

Blir borte i vask her.. [8|]

ORIGINAL: Novemberstjerne

ORIGINAL: MammatilSander

dette skal prøves :-) men det funker kun på ferske flekker?

det vet jeg ikke, før har kun prøvd på ferke flekker, men du kan prøve på gamle flekker å se :) må få høre om det funker :)

JEg bruker å vaske det for hånd med zalo for å være sikker på at det blir borte, eller så mye bort som mulig så hiver jeg det i vaskemaskin :)

Her hender det at det er bæsj fra topp til nå når han har "spart" i noen dager- og ja, de kommer gjerne når man har ullet på. Så om det er bæsj fra øverst til nederst på bodyen havnet de i bosset. Har gitt opp å få vekk bæsjen. En liten bæsjeflekk neders kan gjemmes under en bukse, værre med flekkene opp etter ryggen [;)]

Vanich oxi action funker bra ble borte på body og strømpebukse:) må la det ligge ei stund da:)

ORIGINAL: 91Christina91

Vanich oxi action funker bra ble borte på body og strømpebukse:) må la det ligge ei stund da:)

jeg har aldri hatt noe problemer med bæsj på ull da, men jeg er enig i at vanish oki action funker gull på all slags flekker [:)]

Her er også en strømpis og en kjempefin hel-drakt gulflekkete [:@]. Har (etter tips fra en venninne) begynt å ta litt vanish i hver vask. Greit når man får større barn også, for da er det stort sett litt møkkflekker på mye av klærne, så slipper man å se etter på hvert plagg om det er flekkete. Håndklær er jo også ofte full av bæsj etter bleieskift. Står egentlig på vanish boksen at den ikke skal brukes på ull, men jeg gjør det likevel. Men alle flekker går dessverre ikke alltid bort...

Neste gang skal jeg prøve zalo mens flekken er fersk. Ihvertfall på ulla som ikke kan vaskes så hardt.

Gallesåpe fra clas ohlson har fått endel skryt.. Jeg har ikke fått prøvd den enda, men det sies at den skal ta det meste[;)]

ORIGINAL: ilabom

får han mm eller bare mme?

jeg innbiller meg at det er morsmelkbæsj som er værst å få av....

huff ja. Jeg skyller bort bæsjeflekken med en gang, har på gallesåpe fra Nøstebarn hvis det er nøstebarn-ull og tar så på vanlig flekkfjerner, og legger i vaskemaskin. trikset er å skylle og vaske ganske raskt. men ikke alltid lett å få det helt bort. Har vaska en nøstebarn-ullbody på 40 grader for å få bort en gul bæsjerygg, men bodyen mista fasong og krympa... Nå er jeg hvertfall nøye på å skylle lyst ulltøy med en gang.

Tror mm-bæsj er verst..(?)

ORIGINAL: ilabom

sign..
og hvis de ikke går bort første gangen kjører jeg de en gang til og da er de stort sett borte[;)]

Back
Topp