Ull?

Kjøper stort sett alt fra Nøstebarn, resten Janus. Fikk et par ullbodyer fra Sparkjøp i fjor og de var lite tøyelige, så de ble fort for små. Bodyene fra Nøstrebarn i str. 68/74 brukte Axel fra han var 2mnd til han var 10mnd. Og nattdrakten i samme str. brukte han senest i dag tidlig, og den var akkurat passelig. Så jeg kjøper heller dyrere klær av bedre kvalitet som varer hele vinteren enn billige klær som må skiftes ut flere ganger. Hva blir egentlig dyrest?

Tusen takk for mange flotte og utfyllende svar!!![:D][:D]
Kjøpte et sett fra name-it i går og tenkte å kjøpe litt Janus ull siden...
[:)]

Må bare føye til at ubehandlet ull IKKE skal vaskes med Milo - det ødelegger fibrene. Anbefaler Nøstebarnsåpa[:)]

Ikke noe ull rett inn på kroppen på noen av mine barn. Begge har atopisk eksem på høsten/vinteren/våren, og blir sykt mye verre av ull.
De er veldig varme av seg, så er gode og varme i bomull også [:)] Bruker ull utenpå der igjen da (strikkaklær)

ORIGINAL: ohBaby!

ORIGINAL: Sunshine1983

Cubusullen syns jeg er stiv og små i størrelsene. De dressene fra sparkjøp er helt greie, men er veldig tynne, eller virker tynnslitte, og blir litt dradd eller hva jeg skal kalle det. Joha sin ulldress er mye bedre! Ellers bruker jeg Janus. Men jeg syns den leketøydressen de hadde på tilbus på OBS virker bra. Har ikke brukt den på Odin enda, men den føles myk og god ved førsteintrykk! Ellers er jeg veldig nysgjerrig på hva annet ull som er bra... Fortsetter å følge med her jeg [;)] Men ang. nøstebarnull. Det virker kjempedeilig og bra, men det som er kjipt er jo at det er ikke skal vaskes... Hva syns folk om det da? Jeg føler selv at det kanskje er litt ekkelt, hvertfall det som skal rett på kroppen... Men hvis det er selvrensende så er det vel greit da...?

jeg har vaska nøstebarnullen masse! hodler seg like fin! men greit å bruke nøstebarnsåpen,og kjøp ullkur hos nøstebarn,den gjenvinner ullens egenskaper etter noen vask,dersom den forsvinner litt. er de ikke skitne etter noen dagers bruk henger ejg det bare ut til luftings,går så fint atte! :)

Slik gjør jeg det også. Elsker Nøstebarnullen, men den er SVINDYR! Også liker jeg at den ullen ikke er kjemisk behandlet....

ORIGINAL: Vesla85

Ikke noe ull rett inn på kroppen på noen av mine barn. Begge har atopisk eksem på høsten/vinteren/våren, og blir sykt mye verre av ull.
De er veldig varme av seg, så er gode og varme i bomull også [:)] Bruker ull utenpå der igjen da (strikkaklær)

Har du prøvd Joha sitt? Det er det eneste som funker på Elias inderst [:)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Må bare føye til at ubehandlet ull IKKE skal vaskes med Milo - det ødelegger fibrene. Anbefaler Nøstebarnsåpa[:)]

Gjelder dette merino ull og? Eller er det behandlet?

ORIGINAL: Krøsamaia

Merinoull er vel behandlet om jeg ikke tar helt feil, men er ikke 100% sikker.

ORIGINAL: Krøsamaia

Merinoull er vel behandlet om jeg ikke tar helt feil, men er ikke 100% sikker.

Nøstebarn sine klær er laget av ubehandlet merinoull...

Back
Topp