Ull undertøy

2moms

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Januarlykke 2020
Juliknøttene 2022
Når begynner barna deres med ullundertøy? Her er det spådd 4 grader i morgen tidlig når jeg leverer i barnehagen. Så vurderer å begynne nå :)

Last edited:
Minstemor har hatt ulltrøye i bhg et par dager forrige uke. Det var sånn ca 6-7 grader morgenen, og tåke.

Hun har mer enn nok av skift i bhg dersom det blir for varmt utover dagen. Det er jo gjerne store variasjoner for tiden

Når det er minus det meste av dagen. Vi bruker stort sett bare ull midtvinters.
alt for tidlig med ull her enda, meldt opp mot 20 grader og sol det meste av uka :p blir levert i shorts og genser på skolen.

Synes det er tidlig med ull i aug. Vi venter nok til okt/nov tenker jeg
Det tar jeg etter temperatur heller enn kalender

Og ei tynn ulltrøye er god å ha året rundt. Spørs hvor du er og hva du gjør på.

Eldste skal på leirskole om en uke og pakkeliste inneholder 2 sett ullundertøy, en tykk flere tynne ullgensere, evt to tykke. Tynne og tykke ullsokker. Godt regntøy og vindtette votter, god hals/buff og lue.

Bruker ull året rundt, avhengig av temperatur og vind. 1-åringen har hatt mye langermet tynn ullbody pluss shorts i varmen i sommer f eks.

Mine bruker ull hele året egentlig. Eldste på snart 4 år elsker å gå med merinoullgenser selv på varme dager. Om vinteren blir det brukt som undertøy, men om sommeren som vanlig tøy, om du skjønner :P

Ungene her har fått på seg ullstrømpebukse da det har vært kaldt på morgenen, og så tas den av ila dagen:) er så redd for uvi, særlig ifht frøkna :p

Bruker å vente med ull til de trenger det hele dagen før det holder bomull mer enn nok på mine barn. Men ingen ting i veien for å begynne med det nå hvis du vil det

8 åringen elsker ull han vill helst ha på seg ull året runt :p . 6 åringen er så varm att hun nekta ull i hela fjor blir spennades att når de andre begynner med ull om hun og vill.

Har allerede tatt det i bruk på kalde regnværsdager. Kaldt om morgenen, gulvkaldt i barnehagen, og kjekt å bruke under regnklærne :)

Når begynner barna deres med ullundertøy? Her er det spådd 4 grader i morgen tidlig når jeg leverer i barnehagen. Så vurderer å begynne nå :)

Kommer an på hvor varmt det skal bli utover dagen også. Her er det kaldt på morgenen men klokka 10-11 er det allerede begynt å bli varmere.
Bruker ofte ull når det ikke skal bli mer enn rundt 10 grader maks på dagen, ser også an vind og nedbør, men jeg tror ikke vi har pleid å bruke ull før litt uti september. Men jeg er det er jo ingen fasit, noen har varme unger og må ha kaldere temp for at de ikke skal renne bort i svette.

Det er forskjell både på ungene og hva de skal i løpet av dagen. Jeg har to som liker "gode og varme klær" som meg (jeg sitter her med ulljakke over ei tskjorte jeg) og ei som slekter mer på faren og er varm

7, klassingen som bare er ute i friminuttene, 4. klassingen som både er ute på sfo og kanskje har uteskoledag, fureåringen som er mye ute i bhg, og har turdag 2-3 dager i uka. Klart behovene er forskjellige.

Begynner stort sett med ull i oktober i vår bhg, for der blåser det sykt mye :p

Når det er ca. 5 grader og under hele dagen begynner vi. Nå er det kaldt på morgenen, men varmt på dagen, drøyer det enn så lenge. Bruker ull fra rundt oktober - mars/april, men kommer jo litt an på temp. :)

Vår har hatt ull liggende i bhg i hele året. Har ikke sendt med ull på så langt i høst, men blir det under 10 og trønddrsk skitvær blir det ull i bhg. vanskelig tid, kalde morgener og kaldt i lufta, men kanskje steikende sol.
Forøvrig måtte ull på hele mai, det snødde :confused:

Back
Topp