Ull og vanlige klær på kalde dager

Vil bruker ull innerst mesteparten av året her også. Gutten vår er en liten strek med nesten ingen fett på kroppen, så han får som regel bomullsgenser og bukse over. Blir sjeldent for varm.
Mann får jo også kjøpt fine tynne ullgensere. I fjor vinter vet jeg Lindex haddem en del fint. De brukte vi masse, enten alene eller utenpå ulltrøye/-body.

Aldri helt skjønt de som bytter ut hele garderoben og ikke bruker vanlige klær på et halvt år.....

Mine unger har hatt ull under vanlige klær, en stor fordel ift å skitne seg ut da ullen ikke blir flekkete av mat og sånn.

Aldri helt skjønt de som bytter ut hele garderoben og ikke bruker vanlige klær på et halvt år.....

Mine unger har hatt ull under vanlige klær, en stor fordel ift å skitne seg ut da ullen ikke blir flekkete av mat og sånn.

Her blir det så kaldt at ullklær er greit å bruke. Er det rart å ha forskjellige klær til forskjellig årstid? Mine unger blir kjempevarme om de må ha på to lag med klær inne, helt uaktuelt.

Bruker ull på de kaldeste dagene. Mine unger er varme av seg så de koker hvis de skal ha ull på når det ikke er skikkelig kaldt. Barnehagen vil gjerne at ungene har på strømpebukse på vinteren (ingen krav til ullstrømpebukse), utenom det går de fint med vanlig bomulls tøy. Ungene mine har to sett ull hver+ 2 ullstrømpebukser og det holder i massehvis.
Det er nok litt avhengig av hvor i lande man bor og hvor varme/kalde ungene er om man bruker mye ull eller ikke.

Sønnen min bruker ull innendørs hele vinterhalvåret i barnehagen. Aktiv gutt som er varm av seg i utgangspunktet, så å ta på bomullsklær utenpå ullklærne er uaktuelt. Det viktigste i barnehagen er jo gode funksjonelle klær. Bomullsklærne bruker vi hjemme. Unngår å handle inn noe særlig når høsten nærmer seg, evt så kjøper jeg litt romslige klær som passer til våren.

Back
Topp