Ull og eksem

melhuspia

Glad i forumet
Vi bare informere alle jeg ser handler ull.  Mine barn er født med eksem, huden var helt uten fett fra starten av. Dette er ikke uvanlig, og etter hvert heter  det barne eksem. Barn med eksem, tørr hud skal ikke ha ull klær inn mot huden.
Jeg venter med å handle inn ull undertøy .

Bare ment som et godt råd

det stemmer nåkk. men det finnes en del ull klær som har bomullinlegg innerst, det går bra hos mange. min har atopisk eksem

Cubus har, mener også at stiilongs sine har det. iallefall det står på. så det er verdt og prøve.

thea har også atopisk eksem, ull er vi veldig forsiktig med. men seff ikke alle barn som får dette. nå har både jeg og barnefaren det også så her er sjangsen stor. men er noen ulltyper som funker. kommer ikke på hva de heter i farta

Joha sine ullklær er også med bomull innerst [;)] Men er ikke sikkert det er nok for alle.

Jeg ville helst hatt med bomull ytterst da.. siden bomull er lettere å få av flekker fra. [8D] og så ull innerst til jenta mi, som heldigvis kan bruke så mye ull hun/jeg vil[:)]

2 åringen min har hatt litt eksem helt fra han var ganske liten. Jeg merket at det blir verre dersom han gikk i strømpebukser (som satt helt tett inntil kroppen) og når han hadde ull-longs lenge om gangen. Nå bruker han ull innerst bare når han er ute og det går greit, men han må smøres 2-3 ganger daglig for at ikke eksemen skal være for plagsom.

Jeg kommer til å kjøpe litt ull til den lille også, men ikke så mye til å begynne med.

Lillemann reagerer også noe på ren ull. Får ikke ordentlig eksem, men huden blir litt rød og irritert noen steder.
Syns det er viktigst med ull innerst når barna er utendørs mens en liten baby godt pakket inn ikke har det samme behovet for ull.
Går an å prøve seg fram.

Her har og lillemann ekstrem atopisk eksem, men er på bedringens vei nå...
Men ull kunne vi ikke bruke rett på huden til han nei[;)]

Back
Topp