Ull i september

september-mamma

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Kommer dere til å bruke ull på den nyfødte? Vi har fått ekstremt mye klær.. Men ikke ull. Er blitt usikker på om det er behov for det, tenker i hovedsak på bodyer. Hva mener dere?

Her jeg bor kan det være kaldt i oktober så jeg kommer sikkert til å bruke litt ull på lillegutt da. Men det avhenger jo litt av temperaturen hva jeg vil kle på han. Ull er forresten godt både hvis det er kaldt og litt mindre kaldt! Jeg vil anbefale deg å avvente og se det an. Husk at du sikkert får noe klær I gave etter at babyen er født. Dessuten kan du jo handle det di trenger etterhvert også! ;)

Ull er gull året rundt sier de:)

Vet ikke om det har noe å si når de er små men når barna blir større er det lurt å ikke bruke ull før temperaturen synker ute mtp at kroppen deres blir vant med ull å ikke hoder på å regulerer kroppstemperaturen like bra da på vinteren.. (sier sambo som jobber i bhg).

Sniker fra mai jeg :P Vi har brukt veldig mye ull på lillemor som er født 1.mai, både body, pysj og strømpebukse. De har lett for å bli kalde disse små, og jeg synes ikke så mye om gensere og jakke på henne inne, bare baller seg oppunder armene. Da er en ullbody god, den er liksom varm nok i seg selv inne. Er veldig mye gode, tynne ullklær å få :)

Her jeg bor kan det være kaldt i oktober så jeg kommer sikkert til å bruke litt ull på lillegutt da. Men det avhenger jo litt av temperaturen hva jeg vil kle på han. Ull er forresten godt både hvis det er kaldt og litt mindre kaldt! Jeg vil anbefale deg å avvente og se det an. Husk at du sikkert får noe klær I gave etter at babyen er født. Dessuten kan du jo handle det di trenger etterhvert også! ;)

Ja det er jo åpne butikker også etter fødsel, som noen sier ;-) En venninne hadde skapene fulle av ull, men jenta viste seg å ikke tåle det i det hele tatt... Så prøve litt er nok ok :-)

Vet at mange sverger til ull året rundt, men selv er jeg ikke så veldig glad i det uansett hvor myk og god den er. Gikk på en smell på salg på Lillelam for ikke lenge siden men det var nok ikke pga av ulla ;) Har ellers et par bodyer, strømpebukser og en ullpysj i tillfellet. Ellers venter jeg og ser an. Skikkelige ullklær koster en del så hvis Mini viser seg å være veldig varm og det i tillegg blir en varm høst/vinter så er det ikke sikkert jeg trenger. Når det er sagt så er mine foreldre av dem som sverger til ull året rundt så mistenker at det blir noe flere ullplagg i gave :D Jeg ville ha kjøpt et par bodyer og strømpebukser - du får alltids bruk for det uansett.

Tror jeg har 1 sett i 56 og tror det holder. Har noe hjemmestrikka i ull fra 0-3 mnd.. Må jo se ann temperaturen ifht om hva man skal bruke.. Blir det for kaldt hele tiden, så er det jo bare å dra å handle... ;)

Her kommer vi nok ikke til å bruke ull i starten ihvertfall, med tanke på at både faren og storesøstra reagere på d og har atopisk eksem... men kommer nok til å prøve med ull rett på kroppen når d blir vinter, men kommer til å bruke ullklær som ytterplagg :)

Vi har en strømpebukse i ull, og jeg tenker at vi ser hva vi får bruk for når den lille kommer :)

Jeg kommer nok ikke til å bruke så mye ull på han i begynnelse, men her er det ikke så kaldt I september. Har ett par ullbodyer som vi har arvet.

Vi kommer ikke til å bruke ull i det hele tatt. Ingen i familien tåler det, og ingen har blitt kalde av den grunn. Når jeg fint overlevde to vintre i Finnmark uten, så tror jeg ikke babyen blir kald på Vestlandet i september. :P

Back
Topp