Ull i April?

nokkers

Glad i forumet
Julibarna2014
Har termin 29. april, men ettersom moren min har hatt fire tidlige fødsler, typ 6 uker, 3 uker og 2 uker før termin, mener legen at det er mulighet for at min kommer før også.

Bør man ha noe ullklær til babyen i april? Føler meg ganske grønn på det området....og det kan jo fremdeles hende hun blir der inne til Mai :)

Jeg har også termin 29 april! Og jeg har noe ulltøy etter forrige baby som jeg har vasket og lagt fram. Relativt tynne bodyer og strømpebukser, og en tynn ull-lue. Her hvor jeg bor (Trondheim) er det ofte ganske kjølig om sommeren, og det kan være greit å ha, ser jeg for meg. I allefall hvis vi skal ut litt på ettermiddagen/kvelden, eller når vi skal på hytta på fjellet, og babyen skal ligge ute og ta en dupp.

Men jeg er langt fra sikker, altså. Sist hadde vi novemberbaby, da var det lettere å vite om man skulle ta på ull eller ikke :)

Jeg har termin 22, men har nesten ikke noe i ull enda. Tenker at April er jo en mnd som kan være ganske forskjellig fra år til år, så vi får bare vente å se :) Har alikevell kjøpt vognpose, så mini kommer nok ikke til å fryse ihvertfall :)

jeg har kjøpt nesten bare ull og ull/silke bodyer og strømpebukser i den minste str (50/56). Til andre "utenpå" klær har jeg kjøpt litt mer bomull + ett par heldresser i ull. Men kjøper tynn ull! da tenker jeg det holder med ett lag når man er inne.
Ull og ull/silke hjelper til å regulere varmen. Men som sagt, har kjøpt tynne plagg også, så de ikke skal bli så varme.
I neste størrelse har jeg ikke kjøpt ull, men ull/silke (Joha har noen fantastiske tynne dresser i ull/silke feks) og noe i bomull. Det blir knall til litt mer sommervær.
Og har en heldress i ull til sommeren også hvis det er noen kalde kvelder vi skal ut :)

Ull regulerer jo temperaturen og er derfor veldig fint på nyfødte. Jeg har 3 ullbodyer til snuppa samt et par luer :-) Men nå har jo jeg termin 9. april og kan jo tilogmed risikere et marsbarn.
Mai måned kan være skarp, ihvertfall de første par ukene, så ull kan komme godt med der også.

jeg har kjøpt 2 bodyer og  strømpebukser..

Har termin 5.april og har ikke noe ullundertøy, men en flere hjemmestrikka bukser, jakker, dresser, luer og sokker i babyull så blir heller å ta det på utsiden når vi skal ut. Har hus med vannbåren varme så er jevn temperatur inne hele døgnet, samme hos begge besteforeldre, også bor vi i østfold så ikke det kaldeste fylket.

Er ikke noe sånn veldig ullundertøymenneske sjøl heller så det er vel kanskje hovedgrunnen. Bruker det kun når jeg skal ut om vintern og er er på fjellet og da er det sånn som ikke har ull på innsiden. Føler at alt klør uansett. Så kommer ikke til å klare å ha ungen inntil meg om den har på seg ull. Men er greit å tenke på som det blir sagt lenger oppe her at ull er varmeregulerende så å bruke ull på sommern er like greit som om vintern siden det puster så godt, så om du ikke bruker for mye på utsiden greit året rundt. Har jo også kommet en del fint i ull nå. Ikke bare sånn typisk ull som man bare bruker under. 

Ull er gull er jeg enig i

Ull puster, og er anbefalt siden det regulerer varmen.. ble anbefalt av min søster, hun har 2 fra før som hun har brukt mye ull på.. og norge er ganske kaldt de fleste månedene..

Som Imogene har jeg termin 9 april og jeg har også handlet inn noen bodyer og stilongser i størrelse 50 og 56. 

Som mange her sier så regulerer det jo varmen, og også derfor er det så bra å bruke på babyer! 

Er jo sannsynligvis ikke noe du MÅ ha, men å ha litt skader i alle fall ingen  :)

Anbefaler ull eller ull/silke (nesten) året rundt for de minste. Det regulerer varmen bedre og barnet blir ikke kaldt selv om det blir svett :-)

Vi bruker ull året rundt vi. Om sommeren bruker vi mye ull/silke som er kjempe deilig. Min sønn på 3 år elsker å ha på seg ull. :-) 

Har kjøpt litt bomull til den lille i magen, men har ull fra forrigemann vi skal bruke :-) 

ull året rundt her i allefall men så bor jeg i nord-norge :P

takk for gode svar!!! ;-) hvor får man kjøpt litt fint, tynt ullundertøy? kjedelig med bare hvitt syns jeg...

Tonje89 skrev:
takk for gode svar!!! ;-) hvor får man kjøpt litt fint, tynt ullundertøy? kjedelig med bare hvitt syns jeg...

jeg har kjøpt mye på babyshop og barnas hus. Fant ikke bilder der, men de har bl.a. Joha, Ugly Childrens clothing (supersøte Marius mønstrede bodyer, men kanskje litt tykke) og Lille Lam.

Joha har dette mønsteret jeg syns er fint i flere plagg:
http://veslaogbroremann.no/_files/products/thu20304cb6378197_1000x1000.jpg
I tillegg har de jo ull/silke i hvit med blonder jeg syns er kjempefine, og hvis man kjøper det som undertøy så kan man jo ha klær med farger utenpå. Feks hvit body med blå sparkebukse. Greit å ikke ha bare blått-blått-blått eller rosa-rosa-rosa syns jeg :)

Lille Lam:
http://lillelam.no/

Eller shop på nett:

Nøstebarn (butikk i trondheim ihvertfall, og evt på nett):
http://nostebarn.no/produkt/Ull-Barneutstyr-okologiske-Barneklaer-Babyklaer-Ulltoy/Body-lang-erm-i-ull-silke
Den syns jeg er god :) (finnes også kortermet)

Bånsull: http://www.bansull.no/

Back
Topp