Ull fra joha

VårBabyDrøm2020

Andre møte med forumet
Hei!

Er det noen her med erfaring med ull fra merket joha? Ser at de har "hele størrelser", det vil si str. 50, str. 60, str. 70 etc.
Noen som vet hvordan de er i størrelsen kontra andre merker?

Johs selv oppgir at str. 60 tilsvarer 1-4 måneder.

Har termin 1.august, og om baby er stor er jeg usikker på om str. 60 i det hele tatt vil passe til høsten..? Samtidig virker det helt feil å kjøpe noe større.
 
60 skal vel tilsvare 56-62. Syns joha ull er litt mindre enn andre merker (bambus og bomull syns jeg er større enn ull plaggene de har)

Janus har også kun hele størrelser, mener å huske at det har kunne bli brukt lengre enn joha sitt.

Ull er supert hele året, så jeg har noe ull i de minste størrelsene også, selv med juli barn sist og august nå. I Sykehus baggen til tvillingene kommer jeg til å ha med ullbody og ullstrømpebukse til de hver itillegg til bomull eller bambus. Om det er surt og kaldt (som været er i dag:rolleyes:) blir det ull når vi skal hjem
 
Syns også de er litt mindre i størrelsen enn andre merker. Har klær til mini (dress, body, jakke) i 60 som jeg tenker blir brukt sammen med 56 klærne fra andre merker :happy:
 
Ull er gull nå også. Så jeg har pakket med flere sett ull til å ha på sykehuset. Men tror og at joha er mindre/ normal i størrelsen i forhold til andre.
 
Liker joha-plagg godt. Av det vi har brukt før mener jeg å huske det er litt tettsittende og dermed kan oppleves som små størrelser.

De har jo størrelser i cm, som ellers. Så 60cm vil ligge nokså midt mellom 56 og 62, så ca str 2/3 mnd.
 
Tusen takk for mange gode svar Da kjøper jeg str. 60, som flere av dere skriver vil vi nok få bruk for det nesten uansett vær.
 
Sniker fra oktober. Jeg har kjøpt i str 50 også som går til nyfødt. Får se om jeg får brukt det :wacky:
 
Sniker fra juli!! Jeg har kjøpt ull fra joha i størrelse 60, og det er alt for stort til jenta mi nå. Hun var 3,5kg ved fødsel (12 dager gammel nå). Leste et sted at størrelsene var romslige, så hvis du vil at det skal passe med en gang ville jeg gått for noe i 50 også :happy:
 
Back
Topp