Ull eller ikke til maibaby?

Frk august

Glad i forumet
Jeg blir ikke klok på det..
Skinn i vogna eller ikke?
Tynt ullpledd, eller bomull?

Har vogndyne for kaldere dager.(og pose for vinterhalvåret)

jeg kommer til å bruke vognpose fra jeg var liten,bomull.
å ullklær på pjokken fra første stund. når det blir skikkelig sommer blir det nok mye ull da og,men ikke vognpose. ull puster jo så regulerer temp på babyen mye bedre en bomull:-) de har jo masse fine kortermede ullbodyer osv på nøstebarn[:D][:D][:D]

Har bestilt lamme skinn :) men tenekr på å bestille en enkel vogn pose :)

ORIGINAL: SookieStackhouse

Lammeskinn absolutt. Det varmer på kalde dager, og kjøler på varme dager [:)]

Har en mor og en bestemor som er fantastiske på å strikke, så vi har mange fine strikkede babytepper som jeg kommer til å bruke på varme dager, og på kaldedager blir det den minste størrelsen i dyne [:)]

Har termin i beg. av Mai, og her pleier det ikke å være så forferdelig mange varme dager på den tiden, så regner med det blir dyne i begynnelsen, men blir uansett noe helt annet enn marsbabyen jeg fikk i fjor [8D]

Akkurat det som er så vanskelig[8D]
Bor i Oslo nå, og er kan det jo fort være sommer i mai.
Men har også opplevd snø i mai når vi bodde i tr.heim.
Har termin 7. mai
Men bruker dere skinnet også utover sommeren.. Og da også ulltøy om sommeren?

Jeg brukte ikke ulltøy eller skinn på forrige om sommeren, det kan jo fort bli utrolig varmt!

På gode varme dager tipper jeg det blir korterma body og tynnt ullpledd [:)]

Storebror ble født i mars i fjor, så han var litt eldre om sommeren enn hva lillesøstra blir i år , men kan ikke forestille meg at det er behagelig å ligge i ullbody og ullstrømpebukse på en varm midtsommersdag uansett om man er 1,5 eller 4 mnd gammel!

Nei det har du rett i..
Men bruker du bare skinnet inne i senga event. vogge da?
I og med at det blir pose på høst/vinter tenker jeg.. Jeg er treeeg her skjønner jeg..

førstemann kom 6.juni hos oss. brukte ikke noe ull eller lammeskinn. Det var forferdelig varmt den sommeren da. Så han levde stort sett i en body de første 2-3mnd

Her i nord er været iallefall ganske skiftende, vet aldri hvordan vårmånedene blir.
I fjor var bl.a mai en VARM måned, og juni en ganske så kald måned.

Jeg blir å bruke ull til barnet uansett tid på året, feks vårkolleksjonen til JOHA er jo perfekt til sommerbruk. tynne,luftige og utrolig fine :) Ull er jo temperaturregulerende, så skal fint kunne brukes både sommer som vinter.

Jeg kommer til å ha lammeskinn i vogna... gjerne også om sommeren... må se det litt ann.
Ull transporterer jo fuktighet vekk fra kroppen.... men jeg har hatt en baby som svettet på lammeskinn om sommeren og en som trengte det.... så kommer til å se det ann når det blir varmt.
Regner ikke med det er så veldig varmt i mai... håper ikke det iallefall.
Men kommer til å ha dyne i vognen i begynnelsen uansett... også tar jeg heller teppe om det skulle bli for varmt...  Har forskjellige tepper... har både helseteppe, tynt bomullsteppe, hjemmestrikkede tepper, heklede tepper og fleece tepper.... så litt til alle temperaturer[:D]

Kommer også til å ha litt ull på kroppen... og til sommeren tror jeg att jeg skal kjøpe sommerull eller ull/sillke bodyer... men venter til etter att babyen er født og ser om hun tåler det før jeg kjøper de dyre ullplaggene[;)]
Men ellers blir det lette bomullsklær på kroppen[:)]

Jeg tenker også litt på at det er så masse en må kjøpe om man skal prøve "alt" det forskjellige...

ORIGINAL: Frk august

Jeg tenker også litt på at det er så masse en må kjøpe om man skal prøve "alt" det forskjellige...

Ja.. dumt å kjøpe masse før barnet er ute.
Ikke alle barn som tåler ull blant annet.

Men sånn basic ville jeg anbefalt å ha i hus:
-ett lammeskinn til vogna (men det er ikke noe man må ha)
-ett helseteppe
-ett bomullsteppe
-en dyne

Da kommer du langt altså[:D]

ORIGINAL: funny_bunny

ORIGINAL: Frk august

Ja.. dumt å kjøpe masse før barnet er ute.
Ikke alle barn som tåler ull blant annet.

Men sånn basic ville jeg anbefalt å ha i hus:
-ett lammeskinn til vogna (men det er ikke noe man må ha)
-ett helseteppe
-ett bomullsteppe
-en dyne

Da kommer du langt altså[:D]

Ja, vi får bare se ann hvordan hun liker seg i starten, og event. prøve noe annet om det ikke funker.
Vi har foreløpig ikke skinn, ellers er resten klart.

Jeg er nok litt panisk fordi jeg hadde kolikkbarn sist, også har storesøster vært tidvis plaget med atopisk eksem fra hun var 6 mnd.
Vil jo gjerne gjøre alt "perfekt" fra starten av, men så er jo alle barn forskjellig og..

Til vår/sommerbarn ja [8D]

Til marsbabyen min var det uaktuelt å la være å kjøpe god vinterpose [:)]

Man kommer veldig veldig langt med et helseteppe, et bomullsteppe , seng og en dyne - og noen klær såklart. [:)] Men skjønner at mange "tar litt av" , for det er jo så morsomt å handle til de små i magen [:D] Selv har jeg malt rosa jenterom til jenta vi venter, selv om jeg vet at hun skal sove på rommet vårt det første halve året [8D] Jeg bare måtte!

Og sist kjøpte jeg brystpumpe til 1200 kroner, før jeg i det heletatt viste om jeg skulle få til ammingen. Jeg var riktignok veldig bestemt på at jeg skulle amme, og fikk det til også, men det er ingen selvfølge

Ja.. om vinteren må man såklart ha pose[:D]

Tror de aller fleste ender med å kjøpe altfor mye.
Og jeg merker att selv om det er nr.3 som kommer her i huset, så kjøper jeg nok unødvendig mye....  Men det er jo så masse fine og nusselige ting på markedet... og butikkene er flinke til å fortelle deg hva du bare må ha...  litt flinkere nå til å sortere ut unødvendige ting... men litt impulskjøp har det nok blitt ja[:-]
Og i dag valgte jeg tapet til barnerommet som vi mest trolig ikke får pusset opp før tidligst til høsten igjen[:-][8D]

Back
Topp