Ull= eksem???

MamsTW

Gift med forumet
mini har fått mer og mer eksem rundforbi på kroppen. prøvd oss frem med kremer, ikke kremer, olje i vann, ikke olje i vann, mat... ol...

HS sa at noen unger reagerer på ull. Så nå skal vi prøve oss med bare bomull i et par dager. Vi bruker omtrent bare ull på mini... hvertfall body og strømpiser.

Noen av dere som opplever ull allergi? SYns det høres veldig rart ut!

Blir ikke noe greit å ikke kunne ha ull på natta! Han sover så dårlig og urolig med bomull!

Har heldigvis ingen Ullalergi her i huset.

men det er ikke uvanlig at de reagerer på ull.

Ubhandlet ull reagerer noen på, mens behandlet ull kan de bruke, og omvendt.

Hva med og prøve ull fra Cubus eller joha hvor det er bomull på innsiden og ull ytterst ?
Eller ull/silke blanding ??
Bambus??

ORIGINAL: syddihodet

Har heldigvis ingen Ullalergi her i huset.

men det er ikke uvanlig at de reagerer på ull.

Ubhandlet ull reagerer noen på, mens behandlet ull kan de bruke, og omvendt.

Hva med og prøve ull fra Cubus eller joha hvor det er bomull på innsiden og ull ytterst ?
Eller ull/silke blanding ??
Bambus??

Jeg bruker kun bodyene fra cubus og ull/silke....

Neo har sensitiv hud, så er her ull så langt i fra gull som det går an.

Han reagerer ikke av bare ullen, men har en annen allergi/utslett som irriteres av å gå med for lenge med ull.

ORIGINAL: dresden

Han reagerer ikke av bare ullen, men har en annen allergi/utslett som irriteres av å gå med for lenge med ull.

huffa.... hva bruker du da av kremer og klær?

ORIGINAL: Novemberstjerne

Egentlig bare olje fra Earth Friendly Baby. Bruker Locobase og hydrokortison nå fordi utslettene er så kløete, men det går bra å bruke ull på han om man har bomull innerst eller har en veldigveldigveldig bra hud-dag.

Egentlig bare olje fra Earth Friendly Baby. Bruker Locobase og hydrokortison nå fordi utslettene er så kløete, men det går bra å bruke ull på han om man har bomull innerst eller har en veldigveldigveldig bra hud-dag.

Jeg har brukt olje fra Burts bees, men den har jeg massert inn etter badet. bruker du det kun i vann eller etterpå?
Vi har og begynt med locobase, og så har vi purelan på hendene siden han sutter så på de.

ORIGINAL: cris10na

Vi har ikke merket noe reaksjon på ull og vi bruker ull ofte[;)]

er visstnok ikke så ofte barn reagerer på ull, emn det hender. Er noe driiit for vi bruker omtrent KUN ull....
Nå er han hvertfall vasket og smurt og fått på seg bomull fra topp til tå. så da får vi se...

Vi har ei vesle med sensitiv hud som desverre ikke kan bruke ulltøy, vi fant ut dette da hun også hadde utslett på kroppen som hs så at var fra ulltøyet. Vi fikk da besked om å bruke bomull under, og ull over og etter at vi begynte med det forsvant også utslettet[:)]

Finnes også ulltøy som har ett tynt lag bomull inni, slik at ullet ikke kommer direktet på huden og det har funket hos oss.[:D]

ull er ihvertfall fy-fy for de som har eksem! [;)]

ORIGINAL: Elvana

Vi har ei vesle med sensitiv hud som desverre ikke kan bruke ulltøy, vi fant ut dette da hun også hadde utslett på kroppen som hs så at var fra ulltøyet. Vi fikk da besked om å bruke bomull under, og ull over og etter at vi begynte med det forsvant også utslettet[:)]

Finnes også ulltøy som har ett tynt lag bomull inni, slik at ullet ikke kommer direktet på huden og det har funket hos oss.[:D]

er ulla fra cubus med bomull inni? det står ull/bomull på lappen... må sjekke litt...

Kjøpte tonnevis med ull, og mini fikk selvfølgelig eksem [8|] Det er helt klart at han blir rødere på utslettet når han har ull rett på kroppen. Til høsten blir vi å kjøpe ullklær med bomull innerst, feks de fra Name It.

En krem som fungerer bra her er Dr Greves krem, den som egentlig er kulde/utekrem.

ORIGINAL: Sphynx

Kjøpte tonnevis med ull, og mini fikk selvfølgelig eksem [8|] Det er helt klart at han blir rødere på utslettet når han har ull rett på kroppen. Til høsten blir vi å kjøpe ullklær med bomull innerst, feks de fra Name It.

En krem som fungerer bra her er Dr Greves krem, den som egentlig er kulde/utekrem.

da får vi prøve oss med bomull ytterst fremover!
vi har heldigvis enn ullpose med bomull innerst som han kan sove i. nesten ikke brukt den.

her har vi ullallergi på begge 2 :) men bruker sånn ullsilke eller hva det heter[:)]

Jeg hadde akkurat samme problemet med eldstemann da han var baby, han fikk masse utslett av ull.
Men vi dro på barneklinikken og fikk det sjekka og de sa at han ikke var allergisk mot ull, men at ofte er det fibrene i ullen som irriterer huden, slik at de små får utslett. Jeg vil anbefale deg ull/bomull på det STERKESTE![:)] Det er som vanlig ull, bare at det har et tynt lag bomull på innsiden. Det holder GODT på varmen og barnet slipper å bli irritert når ullen plager..

Joha, Claire DK og Cubus har ihvertfall slik ull/bomull. Du finner på nettet også om du søker litt.

Lykke til! [:)]

Nøstebarn og Bånsull skal være bra for eksemhud. De har kun ubehandlet ull. Men de må vaskes for hånd med egen såpe, så er litt mer jobb da. Nøstebarn har egen nettbutikk. Min erfaring er at de er mye mykere på kroppen til de små, og kjennes godt ut å ha på.

Jeg har en venninne med eksemunger og hun bruker kun nøstebarn[:)]

ORIGINAL: Blåmann

Nøstebarn og Bånsull skal være bra for eksemhud. De har kun ubehandlet ull. Men de må vaskes for hånd med egen såpe, så er litt mer jobb da. Nøstebarn har egen nettbutikk. Min erfaring er at de er mye mykere på kroppen til de små, og kjennes godt ut å ha på.

jeg har bare nøstebarn og cubus bodyer i ull. Og bånsull pysjer.
Skal sjekke litt med bare bomull på han. greit å se hvertfall....
Han har sove veldig godt med bomullsbody og ullposen på i natt (ullpose med bomull innerst)

ORIGINAL: Blåmann

jeg har bare nøstebarn og cubus bodyer i ull. Og bånsull pysjer.
Skal sjekke litt med bare bomull på han. greit å se hvertfall....
Han har sove veldig godt med bomullsbody og ullposen på i natt (ullpose med bomull innerst)

Da får vi håpe han godtar bomullsklærne da[:)] Bra vi går varmere tider i møte, så ull ikke er så viktig lenger.

Back
Topp