Ulike symptoner med gutter og jenter

vitality

Betatt av forumet
Kan ikke alle som har barn fra før skrive hvilke symptoner de hadde med de første barna og hvilket kjønn det var så kanskje vi kan se om det er noen sammenheng :) ?

Selv har jeg JENTE fra før og dette svangerskapet er prikk likt sist hittil!!! Om ikke bedre:)

-Null kvalme
- Ømme pupper
- Tisser mye
- Trøtt

Heldig vil jeg si ! :) Og nå er jeg liksom straks 12 uker og har ikke brekt meg en eneste gang, kan ikke forstå at det er mulig engang :)

På slutten sist hadde jeg også mye halsbrann.

sist gang fikk jeg gutt, da var mine symptomer: - litt kvalme om morgen, men ga seg fort om jeg spiste litt. - sykt trøtt, sov 2 timer rett etter skolen. Og la meg seinest ni hver dag, helst rundt åtte. Gå seg ikke før jeg var over halvveis. - mye halsbrann, men det skal jo være tegn på mye hår. Det var endel hår :) - var totalt avhengi av litago, drakk omtrent hver morgen. - superchips og skruer var også veeldig godt. Jo saltere jo bedre:) Dette svangerskapet er foreløpig ikke likt. Har vært forferdelig kvalm hele dagen lenge, nå begynner det heldigvis å bli bedre:) litago og salte poetetgull er heller ikke noe særlig..

Tror ikke symptomene har noe med hvilket kjønn man får. Men kan jo være gøy å liste opp symptomer uansett. Jeg skal nå ha mitt andre barn, i første svangerskap var symptomene slik:
- lett kvalme frem til uke 12 
- trøtt og sliten
- Likte veldig godt vann med lime/sitron, ellers frukt og grønnsaker, klarte ikke spise middag, det smakte helt forferdelig.
- ømme bryst FØR jeg tok testen

Nå har jeg disse symptomene:
- VELDIG kvalm
- ingen mat som frister
- liker bedre middag enn frukt og grønt
- Eneste drikke jeg får i meg er vann (UTEN lime/sitron).  
- Ikke ømme bryst

Fikk gutt første gangen, nå er symptomene helt annerledes, om det blir gutt eller jente nå får tiden vise :) 

Sist fikk jeg gutt. Da var jeg nesten ikke kvalm, og hadde lite symptomer. Denne gangen er jeg utrolig kvalm, veldig ømme bryster osv, så vi får se

Fikk gutt sist, da var jeg ikke spesielt kvalm, men veldig trøtt og ØMME pupper! Denne gangen er jeg mye mer kvalm, fortsatt trøtt, men puppene er ikke ille i det hele tatt... Hmmm

jeg synes stort sett alle 4 sv:skapa mine har vært like , og jeg har både gutt og jenter

-har ikke vært kvalm i noen av de
- hatt moderat halsbrann i de første 3, denne gagen har det ikke kommet enda
- trøtt i alle 4 sv:skapa , men verst i det første(gutt) og dette .
har vel egentlig ikke hatt så mye symptomer .

men jeg tror ikke symptomene har mye med hva slags kjønn det er , når det kommer til mine sv:skap , har sv:skap 1 og 3 , OG 2+4 vært mest like . 1 og 3 er jente og gutt , men de er mest like av utseende og væremåte

Gutt: oppkast og kvalme dagen lang til uke 15, deretter oppkast hver morgen til han ble født. Trøtthet/utmattet, bekkenløsning i uke 12, vann i hele kroppen, ømme pupper ( tror jeg var innom det meste ;) --------------------------------------------------------------- Jente: oppkast og kvalme dagen lang til uke 19, deretter oppkast hver morgen til hun ble født. Trøtthet/utmattet, ømme pupper, litt vann i beina, og fikk litt bekkenløsning i uke 36. -------------------------------------------------------------

Har to jenter fra før, som stort sett har vært veldig like sv.skap.
Det som er forskjellen denne gangen er:
IKKE ømme bryster
mye mer kvalm (tror jeg)
hæler IKKE kaffe (gjorde meg ingenting av det med de to andre!)

Hadde vært litt moro med en gutt, selvsagt.. Har ei bonus-datter også.. Men til syvende og sist så er det jo ikke kjønnet som er noe viktig!!! :) Men kjenner jeg tenker veldig gutt!! Så troooor kanskje jeg vil vite kjønn denne gangen.. :)

Gutt: sprekksjuk! Tvillinger: ingenting! (kun trøtthet i begynnelsen) Nå: uggen/småkvalm hele tiden, trøtt. Ømme pupper og slikt anser jeg som er noe som følger ethvert svangerskap...

gravidsymptomer og koss stor og koss mangen e har ingenting me kjønnet å gjør ;)

men hvis dåkke tenke litt på når dåkke sannysling blei gravid etter sex blei  og så kan man mange ganger få riktig svar på om d e guttebaby eller jentebaby som gjemme seg inni magen ...om en blir befrukta noen timer etter samleie f.eks så kan d tyde på gutt....sædceller me guttekromosonet e raskere å svæmme t målet men dør raskere, sædceller me jentekomoson leve lengre og kan ta opptil flere dager før egget blir befrukta ;)

eg kjente følelsen av å ver gravid som at der skjede ting i livmoren osv ganske raskt me nr 1, men d kjennes jo ofte ut som at en vente på mensen og tanten dukke isje opp t forventet tid, va 99 prosent sikker fra føste stund eg hadde testa positivt at d va gutt og d blei d :) denne gang e eg og 99 prosent sikker på gutt, følte på meg at eg blei befrukta veldig kjapt og ennå t at eg tok angrepille innenfor fristen så hadde eg følselsen at eg va blitt gravid...joda d stemte vist d....

meeeeeen som svar på sympomer så har eg d noenlunde likt som me nr 1

me nr 1 så hadde eg ømme pupper t eg va rundt 14 uker,hadde mye strekkninger i livmor og va litt ekstra trøtt, og likte isje chips,tomat under svangerskapet og leeeeeeeeeenge itte fødsel,alt av sjokoladesmak va best  og isbiter og mr freeze is  levde eg på de 2 siste mnd av svangerskapet :P

nå har eg isje hatt ømme pupper men har hatt litt sår *følelse* på nipplene innimellom, har vært småkvalm 2-3 ganger , har hatt litt murringer men isje fult så sterkt som me nr 1 siden livmoren e nokk litt mer elastisk siden d isje e så lenge siden forrige fødsel va og e mer trøtt denne gang, men d kan ha litt me at eg har en veldig aktiv gutt på 14 mnd som kreve veldig mye , nå spise eg aalt som eg pleie å spise :)

Syptomer jeg fikk med vesla:

Ikke kvalme.Vondt i hode til midten av uke 20 før det ga seg.
Bekkenløsning fra uke 16
Ikke ømme pupper, merket de vokste raskt.

Denne gang:
Bekkenløsning fra uke 11
merker ikke noe til puppene. ( kan ha noe med at jeg ammer en gang om dagen kansje)
ikke kvalm
Hodevondt fra uke 8..

Første svangerskap - GUTT.
Symptomer:
- trøtt og energiløs de første 3-4 månedene
- lite kvalm
- MYE halsbrann
- bekkenløsning fra uke 20
- mistet lyst på middag/varm mat
- søthunger
- ømme bryster

Denne gang er jeg litt mer kvalm, men har ikke kastet opp. Brekker meg hvis jeg må hoste mer enn en gang. Luktesansen er helt på styr, og jeg er fryktelig trøtt. Brystvortene har truet med krig siden uke 4. Det ligner veldig på første svangerskap, så da kanskje jeg får gutt nr. 2?

Første svangerskap :

Fryktelig trøtt de første 3 mnd, var rett hjem på sofaen etter jobb
Svært lite kvalm, men var utrolig tørst om morningen, så pøste på med vann fra springen på badet, og det kom rett opp igjen. Så spydde bare vann. 
Var i veldig god form hele svangerskapet, kun vekke fra jobb 2 dager. Ingen bekkenløsning eller noe.
Fikk lett hodepine
Kraftig halsbrann på slutten
Ingen ømme pupper

Glemte å skrive at dette var en gutt, men det står jo forsåvidt i signaturen og :)

Dette svangerskapet :

Tørst om morningen, men har lært fra sist, og pøser ikke på, men drikker forsiktig.
Lite matlyst, eneste som frister er fy fy mat.
Saltsug/sursug
Litt kvalm i forbindelse med lite matlyst, men har ikke kasta opp.
Brekker meg viss jeg hoster, så prøver å unngå det.
Får lett hodepine.
Litt såre nippler av og til, men ikke hele tiden.

Første svangerskap, GUTT:

Litt kvalm, og småuggen. Kasta sjelden opp!
Trøtt
Stiv i bekkenet på slutten

Andre svangerskap, JENTE:
Kvalm, kasta sjelden opp
Trøtt
Bekkenet var et reint helvete å ha med å gjøre!

Tredje svangerskap (dette):
Kvalm, spyr, brekker meg midt i samtaler og setniger.
Bekkenet gjør vondt
Sliten i hele kroppen, kjennes ut som om jeg går på reservetank hele tiden.

Tror heller ikke symptomer har noe med kjønn å gjøre.
Mine svangerskap blir bare verre og verre. Dette blir nok det siste.

Sist var det gutt. Da hadde jeg disse symptomene:

-Ekstrem trøtthet til ca uke 18, null energi. Sov halve døgnet.
-Ingen kvalme
-Sulten HELE tiden
-Opp om natten for å tisse (startet allerede før ikm)
-Dolly Parton-pupper med en gang testen var positiv
Utover i svangerskapet fikk jeg også problemer med ryggen, kribling i beina og hadde endel halsbrann. La på meg 30 kg totalt :S

Denne gangen er alt annerledes:
-KVALM
-Litt trøtt, men sover normalt mye
-Ikke mer sulten enn vanlig
-Må ikke tisse oftere
-Puppene såvidt blitt litt ømme, vokst bittelitt
-Ikke gått opp i vekt

Kan nesten ikke forstå annet enn at det må være jente denne gangen, men har jo hørt om andre som har hatt totalt forskjellige svangerskap og fått samme kjønn. Blir spennende å se!

-Sunnipunni- skrev:
sist gang fikk jeg gutt, da var mine symptomer: - litt kvalme om morgen, men ga seg fort om jeg spiste litt. - sykt trøtt, sov 2 timer rett etter skolen. Og la meg seinest ni hver dag, helst rundt åtte. Gå seg ikke før jeg var over halvveis. - mye halsbrann, men det skal jo være tegn på mye hår. Det var endel hår :) - var totalt avhengi av litago, drakk omtrent hver morgen. - superchips og skruer var også veeldig godt. Jo saltere jo bedre:) Dette svangerskapet er foreløpig ikke likt. Har vært forferdelig kvalm hele dagen lenge, nå begynner det heldigvis å bli bedre:) litago og salte poetetgull er heller ikke noe særlig..

Jeg og! Drakk flere om dagen... Har ikke turt å smake på det engang denne gangen, redd for å havne på kjøret igjen, haha

Første var jente. Da hadde jeg vonde og ømmepupper ei lita stund. Så var jeg kvalm og brakk meg hvis jeg ble sliten. og innimellom så måtte jeg bare kaste opp, om det så var midt i byen på en folksom lørdagsformiddag.... Var litt trøtt. Men hadde det egentlig veldig fint. Slet litt med halsbrann på slutten, men ikke værre enn at det gikk bort med lovehearts. Og kastet opp litt på slutten igjen.

Nå er jeg bedre i forhold til kvalme oppkast. Men mye trøttere. Kjennte ingenting i puppene... men det tror jeg er fordi jeg fortsatt ammer litt.... :D Men er i fin form og klager ikke :D

Min første var en gutt. Symptomer jeg hadde da var:

-Kvalme fra rundt uke 7 til uke 20, kom tilbake pga halsbrann fra uke 30 til da han ble født. 
-Veldig keen på mat med tomatsauser, som salsa og spagetti, tomatsuppe osv.
-Ømme pupper
-STERK halsbrann på slutten
-Krøllene mine forsvant

Dette svangerskapet:
-Kvalme fra uke 7, vet ikke hvor lenge det vil vare da. Føler meg mindre kvalm denne gangen enn forrige.
-Begynnende bekkenløsning (merket ikke noe av dette sist)
-Hodepine (merket ikke noe av dette sist) 
-Åh, magetrøbbel, hver morgen. Kommer mye luft, og mye luftsmerter. Oppblåst hver kveld. (merket ikke noe av dette sist)
-Svært lavt blodtrykk, føler meg ganske medtatt (merket ikke noe av dette sist)
-Høy puls(merket ikke noe av dette sist)
-Periodevis MÅ jeg ha pølser, men også nudler står høøøyt på lista over MÅHA mat for tiden. Tomatting har jeg likt helt siden jeg fikk førstemann, så vet ikke om det er noe som bare henger igjen, eller om jeg kan kalle det en pica.
-Begynner å miste krøllene
-KVISETE!!

Alt i alt vil jeg si at dette svangerskapet føles ganske annerledes enn det forrige. Mye mer medtatt, særlig hodepinen er en bummer. Gøy å se at andre også har ulike svangerskap! Tror dette med at puppene slutter å være ømme i svangerskap to og tre er ganske vanlig, siden puppene allerede har vært store en gang før, uten at jeg skal si at jeg er noen ekspert. 

pianøtt skrev:
gravidsymptomer og koss stor og koss mangen e har ingenting me kjønnet å gjør ;)

men hvis dåkke tenke litt på når dåkke sannysling blei gravid etter sex blei  og så kan man mange ganger få riktig svar på om d e guttebaby eller jentebaby som gjemme seg inni magen ...om en blir befrukta noen timer etter samleie f.eks så kan d tyde på gutt....sædceller me guttekromosonet e raskere å svæmme t målet men dør raskere, sædceller me jentekomoson leve lengre og kan ta opptil flere dager før egget blir befrukta.

eg kjente følelsen av å ver gravid som at der skjede ting i livmoren osv ganske raskt me nr 1, men d kjennes jo ofte ut som at en vente på mensen og tanten dukke isje opp t forventet tid, va 99 prosent sikker fra føste stund eg hadde testa positivt at d va gutt og d blei d :) denne gang e eg og 99 prosent sikker på gutt, følte på meg at eg blei befrukta veldig kjapt og ennå t at eg tok angrepille innenfor fristen så hadde eg følselsen at eg va blitt gravid...joda d stemte vist d....

Er jo litt gøy å høre likevel synes jeg, poenget med tråden var at jeg ville høre om de som har fått likt kjønn to ganger på rad har hatt ca like svangerskap, mitt er likt det forrige, kanskje det tyder på samme kjønn?:) Blir spennende å se.

Back
Topp