Ulfaks på kjøkkenet

Qvini

Glad i forumet
Haha jeg er lite kone emne jeg gitt! Idag skulle jeg lage pavlova til å ha med å imponere hos Svigers imorgen! Haha bunnen hadde skilt ut eggehvite som lå i bunnen av kaka! - er bare å kaste! Kremen ble totalt flytende og jeg sverger nå til å aldri røre kjøkkenet igjen! Alltid når jeg skal bake skjer det noe dritt!! :( å jeg som var så flink hjemme på mamma sitt kjøkken da :/ ender opp med å lage muffins fra 123 pakke :D husmors poeng!!

Haha huff da.. men kake ble det jo uansett da :) det er det viktigste!! Jeg også lager pavlova idag og fikk fullstendig panikk da marengsen aldri ble stiv... ringte mamma og hun kom med et par tips så klarte å få den sånn noenlunde hvertfall.. men skal ik lage kremen før i kveld også pynter jeg den i morgen tidlig :) tenker å lage dobbelt opp så den blir litt høy... men får nå se hvordan det går først :P trodde den var enkel jeg !!! Det var den ikke!!!

Oh. Jeg skal prøve meg for første gang i dag og gjøre egen variant med sukrinmelis. Må sette i gang så jeg vet hvordan det går. Oppdatering følger.

Som jeg skulle gjort det selv. Blir liksom bare ikke bra når jeg baker, uansett hvor nøye jeg har studert oppskrifta. Vurderte å prøve meg på Pavlova i år, men av 1000 dårlige erfaringer med å prøve å bake no nytt, endte jeg opp med å bestille bløtkake hos bakern:) Og så skal vi ha vaniljeis med jordbær attåt ;)

Øvelse gjør mester. Ikke gi opp.:D
For 10 år siden ble det mye bom på kjøkkenet hos meg også, men nå har jeg rutine og får igrunn til det meste.:) moro å lage gode saker.:)

Uffda:p hehe. Noe som er viktig med pavlova er å ikke få noe av eggeplommen i eggehviten for da blir vel ikke marengsen ordentlig stiv. Har bare bakt den en gang før og da gikk det bra så håper jeg har mer hell enn deg i dag for jeg skal også bake pavlova:D ellers er jeg dååårlig på gjærbakst særlig jeg da:p

Øvelse gjør mester. Ikke gi opp.:D
For 10 år siden ble det mye bom på kjøkkenet hos meg også, men nå har jeg rutine og får igrunn til det meste.:) moro å lage gode saker.:)
Samme her, var helt håpløs før. Men nå elsker jeg å lage mat og å bake :D

Ett lite tips ang marengs er å ha i noen dråper sitron, da blir den stivere. Og når du tror den er ferdig piska så pisker du litt til ;)
Også selvfølgelig viktig og ikke få noe av plomma i eggehvitene(som nevnt over) :)

Elsker pavlova!! :)

Kan man lage vaniljekrem idag og sette den i kjøleskapet til I morgen? Tenker å pynte kaka da :)

Jeg er visst å anse som en katastrofe på kjøkkenet - dessuten synes ikke mannen at det er noe gøy at jeg roter 'på hans kjøkken' :P

Back
Topp