Ul

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Har alle her inne vært eller skal på tidlig ul? Hva er grunnen for at dere drar på det?
Er det noen som ikke skal på tidlig ul her men nøyer seg med den oul?
 
Er henvist til tidlig ul fordi eg mistet i fjor. Når eg gikk gravid med første betalte eg for ul privat 10+0, ville se at det var noen inni der før vi sa det til folk
 
Jeg har ikke vært på tidlig ul :) Men kjenner at jeg har litt lyst til å betale for en titt rundt uke 12...
 
Last edited:
Ikke vært jeg heller, men har lyst til å bestille en privat i uke 14 for jeg er så spent på kjønn.
 
Vært på to ultralyder pga prøverør (uke 7 og 9) og skal på en til i uke 11. PS: det er en helt lik tråd om dette lengre ned ;) :D
 
Her er det standard prosedyre ved ivf :) Skal på tul når jeg er 7+3 :)
 
Vi skal ikke. Gjorde ikke det sist gang heller.. klarer meg fint uten:)
 
Pga flere aborter samt blødninger.
 
Tror faktisk jeg kunne klart meg uten TUL denne gangen.

Dessverre aner jeg ikke hvor langt jeg er på vei og har derfor fått time på sykehuset for TUL med kontroll.

Var veldig nervøs da jeg gikk med mini, hadde mistet en del ganger og følte en trygghet med ultralyd. Tok omtrent en ul i måneden.
 
Jeg valgte å gå på TUL for å få et forhold til at det var et lite menneske inni der. Sliter med depresjon, og var på vei inn i en ny. Det var en skikkelig opptur å se at jeg går gjennom dette for en grunn! :)
 
Jeg går til kontroll på sykehuset annenhver uke og får ultralyd annenhver gang frem til uke 20 etter uke 20 får jeg kontroller en gang i uken med ultralyd hver andre uke. Etter uke 30 får jeg ultralyd hver uke frem til fødselen eller til igangsetting i uke 38. Dette er fordi jeg har diabetes type 1.
Er det flere her med diabetes type 1?
 
Vært til tul 1 gang på mine 5 svangerskap pga blødninger. Her jeg bor får man ikke ul før uke 17-19 om det ikke er høyst nødvendig.
 
Fått god oppfølging av gyn i mange år, så kunne igrunnen ringe direkte dit og bestille time :)
 
Var hos legen på torsdag..han henviste meg til tidlig UL. Dette pga jeg husker ikke når jeg hadde mensen sist så da må man finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei..jeg har bare gjettet nå, men kan hende jeg er lengere på vei enn hva jeg tror..
(skyldte på lavt stoppskifte og ikke planlagt graviditet, hukommelsen svikter)
I tilegg har jeg noen andre utfordringer som gjør at jeg alltid får tett oppfølgin
 
Skal på tul, men går privat av eget ønske. Gjorde det forrige svangerskap også. Rett og slett for å roe mine egne nerver for at noe kan være galt etter både blødning og spotting, og for mannens del som på en måte ikke får involvert seg og merket så mye til at vi er gravide. Alt blir litt mer virkelig etter en ul føler jeg :)
 
Pga en MA som nesten kostet meg livet. Så får jeg ved hvert svangerskap
 
Prøverør
 
Back
Topp