UL

Gratulere :)

Har noen av dere hørt om vannsyste før? Det hadde æ nemlig.. Ganske stor... :(

Måtte på ul for å finne ut hvor langt vi har kommer. Gyn mente termin skulle være 3.sept, men det er umulig, så holder mæ til min egen som er 27.aug. :) Det bankende lille hjertet var helt hærlig å se ❤️

Når var siste mens og vet du når du hadde EL? Jeg har fått termin alt fra mellom 27. august til 4. september, hadde siste mens 20. november og (sen) EL 7. desember. Fram til jeg får OUL-termin regner jeg 2. september som termin.

Når var siste mens og vet du når du hadde EL? Jeg har fått termin alt fra mellom 27. august til 4. september, hadde siste mens 20. november og (sen) EL 7. desember. Fram til jeg får OUL-termin regner jeg 2. september som termin.
Har aldri hatt regelmessig mens så æ har ingen aning, pluss at æ slutta på p-piller i okt. :/ men æ å mannen var ikke sammen i hele des. Så det må ha skjedd før hun mener det skal ha skjedd

Sædcellene kan leve opp til 5 dager så befruktning kan ha sjedd dager etter at du tror ;)
De kan se ganske godt hvor gammelt embrye/ fosteret er på UL.. De er ganske drevne på det legene :)
Uansett kan du fryde deg over å være gravid og får sikker termindato på den ordinære UL :)

Ved forrige svangerskap ble jeg satt tilbake 10(!) dager på UL, noe som for meg var helt umulig å forstå siden jeg visste akkurat når jeg hadde hatt eggløsning.

Lille snuppa kom 5 uker for tidlig, så denne gangen kommer jeg ikke til å bry meg så mye om jeg blir flyttet fram eller tilbake. De kommer jo nesten aldri til termin uansett ;)

Sant nok, damer. Skal ikke henge meg opp i det. Er bare kjedlig å bli satt tilbake! :p skal tilbake om en mnd pga vannsysten...får se på nytt da. :)

mener æ har lest at det er slik at gutte sædcellene lever lengst inni der.. Venter vell kanskje gutt æ da. ;)

Ved forrige svangerskap ble jeg satt tilbake 10(!) dager på UL, noe som for meg var helt umulig å forstå siden jeg visste akkurat når jeg hadde hatt eggløsning.

Lille snuppa kom 5 uker for tidlig, så denne gangen kommer jeg ikke til å bry meg så mye om jeg blir flyttet fram eller tilbake. De kommer jo nesten aldri til termin uansett ;)
Gud, det der var nettopp det halmstrået jeg trengte frem til UL. Er blitt satt tilbake nøyaktig 10 dager foreløpig jeg og. Jeg vet akkurat når EL var. Hadde de noen god forklaring på det til deg eller?

Gud, det der var nettopp det halmstrået jeg trengte frem til UL. Er blitt satt tilbake nøyaktig 10 dager foreløpig jeg og. Jeg vet akkurat når EL var. Hadde de noen god forklaring på det til deg eller?

Hehe, nei. Normalt sett tviler jeg ikke på profesjonelle sine vurderinger, men i dette tilfellet var det umulig at de hadde rett. Alle i min familie er små (små hoder, små skjelett), og i tillegg ventet jeg jente. Jeg tror rett og slett at hun var litt lita, alle barn er vel ikke eksakt like store under hele svangerskapet. Og ved UL kan vel noen milimeter utgjøre mange dager. Hvem vet :)

Last edited:
Sant nok, damer. Skal ikke henge meg opp i det. Er bare kjedlig å bli satt tilbake! :p skal tilbake om en mnd pga vannsysten...får se på nytt da. :)

mener æ har lest at det er slik at gutte sædcellene lever lengst inni der.. Venter vell kanskje gutt æ da. ;)

Er det ikke jentesædcellene som lever lengst da?
Mener at gutta er raskest men jentene lever lenger :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Back
Topp