UL

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hei[;)]

Når dere er til kontroller nå.. får dere UL da? Synes det er så mange som snakker om UL her.. nå når vi er kommet så langt på vei... Jeg har veldig lyst til å se den lille spiren.. vite hvor hun ligger osv...

Jeg får ikke ul på ordinære kontroller.
Var inne sist på den ordinære ul-en i uke 20 (som skulle vært tatt i uke 18).
Fikk noen ekstra ul tidligere i svangerskapet pga ekstrem kvalme...

mange av oss har vært på 3d/4d ul nå den siste tiden.
men har vært noe vi ha måtte bestille og betale selv.
[:D]

Har du ikke vært på UL i det hele tatt, Heddaholm? [8|] 

Man får jo alltid den ordinære i uke 18-20. Bortsett fra det har man ikke krav på flere, så lenge svangerskapet er normalt.

Men de fleste her inne som har fått flere UL har enten noe  problemer med svangerskapet som må følges opp. Eller så har betalt selv for Privat UL [:)] 

Hei,

Jeg får heller ikke UL ved ordinær kontroll.

Men det er jo flere av oss nå som har betalt selv for å få 3D UL da... Også er det vel noen som får flere UL pga plager, sykdommer og sånne ting?

Og ser at jeg som vanlig er treg med å svare, sånn er det når man jobber litt samtidig sånn innimellom [8|]

Får ikke noe ul på kontrollene mine. Har vært på en vanlig en i uke 17, også har jeg vært på 3d, men den har jeg betalt for selv [:)]

Men angående hvordan hun ligger.. Det kan jo jm kjenne etter da på kontroll. [:)]

Heisann! Jeg får ul på hver vanlig kontroll. Men legen min har bare en liten gammel ul-sak - skjermen er ca på størrelse med en bærbar dvd. Så det er ikke i nærheten av de bildene vi får sett på ordinær ul. Likevel - synes det er trygt og greit for jeg får se hjertet som slår og det er lett og se leiet og at han ligger der og vinker / "totter" [:D]
Tenk - jeg fikk se min lille spire allerede når jeg var 7 uker på vei, men som sagt hoved-ul er noe helt annet!!

Vi har valgt å ikke ta 3d.

Får ikke Ul på vanlig kontroller hos legen nei, men har hatt to ul i tilegg til den ordinære, og har blitt lovet flere. Den ene ekstra fikk jeg pga fall på isen. Skal følges opp av sykehuset pga høye sukkerverdier derfor får jeg flere ul.

jeg fikk ekstra pga blødninger så tror ikke det er noe man får bare for at man vil. veit at de på enkelte legekontor har ul så du kan jo spørre om de har å om de evt kan ta på deg.

Hei alle junijenter[;)]

Takk for respons! Oki.. var bare jeg som har misforstått da.... fikk inntrykk av at mange fikk UL på ordinære kontroller..

Blåbobler: Joda, fikk ul i uke 18 jeg[;)] Men synes vi får for lite UL jeg da.. skulle gjerne ha sett nurket hver mnd jeg[:)]

Var på ordinær UL i uke 20 og på en UL i uke 27 for å se til at morkaka hadde flytta seg oppover.... Er vanlig med bare en UL. Noen er heldige og har jordmødre eller leger med UL apparat.  

ORIGINAL: Nikki!

jeg skal bestille meg en ny ul nå etter påske=)

sett nurket 5 ganger før,men er lenge siden nå! hadde siste i uke 18

blir det 3d/4d på deg?

Får heller ikke UL når jeg er på kontroller, men er inne ca hver 4. uke på UL. Det er pga diabetesen, sånn at de kan sjekke at ungen ikke blir for stor. Syns bare det er morro å få sett litt ekstra på nurket mitt jeg da [:)]

Back
Topp