UL uke 6+0

Ulldotten

Betatt av forumet
Ble sendt til UL i dag for å anslå hvor langt jeg er på vei. Mener selv jeg sannsynligvis er ca.6+0

På UL finner gyn. ingen hjerteaktivitet og måler «graviditeten» til å være kortere enn 6 uker.

Noen som har erfaringer rundt dette - positive eller negative?

Vet det er tidlig, og det var i tillegg vanskelig å se pga mye arrvev etter tidligere keisersnitt.

Har tatt blodprøve for HCG, og skal ta nye til helga.

Jeg trodde jeg var 6+ et eller annet, men så kun en tom sekk. Så enten var det veldig tidlig 5+0 eller så var det noe som ikke hadde utviklet seg. Tok HCG prøve den dagen og tre dager etterpå med 1800 og 5400. Som passet med at jeg mest sannsynlig var for tidlig. Tok ny UL 7+4 (etter ny beregning) og da var alt i skjønneste orden med hjerteslag og riktig størrelse.

Ofte vil de helst at man venter til uke 7 med å ta UL fordi det er så få dager som avgjør om man ser noe eller ei.

Mange gyn ønsker ikke å gjøre tul før i uke 7 nettopp fordi det kan være vanskelig å se noe så tidlig. Finnes mange eksempler her inne på andre som har opplevd akkurat det samme som deg og hvor det har vært hjerteslag på neste tul. Så lenge du fortsatt har positive tester, ikke blør eller har smerter ville jeg gått ut i fra at du er gravid.

Nei, det er visst mange med samme erfaring. Og ble sendt dit i dag pga usikkerhet rundt hvor langt jeg var kommet.

Har nettopp snakket med gynekologen og HCG var bare 2000 (og noe) Var litt lavt, men skal ta ny prøve på lørdag.

Jeg var 5+3/5 og gyn så ingenting.. kun fostersekken.. kom tilbake 9 dager etterpå, og da så vi hjerteblink:)

Med mindre du har IVF så kan eksakt dato varierende en del. Tryggeste er å ta ny UL en uke senere.

Jeg var på TUL 7+8 og ble målt Til 5+6. var tilbake uka etter og det var desverre ingen utvikling. Håper ikke dette gjelder for deg :love7

Så leit å høre
Målte du hcg etter første UL?
Nei siden jeg uansett skulle tilbake Uka etter og det var stor sjanse for at det ikke var utvikling så gjorde jeg ikke det. Veldig trist, en får liksom rukket og glede seg sånn. Så glad jeg var på tidlig ultralyd og slapp og gå og glede meg enda lengre og vente til uke 12-15 som mange gjør.

Ikke Ivf, og vet ikke når eggløsning var. Har bare tatt utgangspunkt i en normalsyklus.

Da er det nok stor sannsynlig en bankende liten baby inni der ved neste UL :)

Nei siden jeg uansett skulle tilbake Uka etter og det var stor sjanse for at det ikke var utvikling så gjorde jeg ikke det. Veldig trist, en får liksom rukket og glede seg sånn. Så glad jeg var på tidlig ultralyd og slapp og gå og glede meg enda lengre og vente til uke 12-15 som mange gjør.
Ja, det er nettopp det som er så vondt
Glad det i såfall har stoppet tidlig.

Ja, det er nettopp det som er så vondt
Glad det i såfall har stoppet tidlig.
Håper bare at det er feil beregning hos deg og at det går bra. Men samtidig om ting har stoppet opp er det jo fordi det ikke var friskt. Håper det ordner seg for deg :love7

Håper bare at det er feil beregning hos deg og at det går bra. Men samtidig om ting har stoppet opp er det jo fordi det ikke var friskt. Håper det ordner seg for deg :love7
Er jo bedre at naturen ordner opp hvis noe er galt Er litt spent på prøvene i morgen. I dag har kvalmen for alvor satt inn, og det pleier den å gjøre rundt inngangen til uke 6 hos meg.

Jeg var 5+3/5 og gyn så ingenting.. kun fostersekken.. kom tilbake 9 dager etterpå, og da så vi hjerteblink:)
Husker du hvor stor fostersekken var ca? Og om den var veldig tydelig? Jeg var til veldig tidlig UL i dag på dag 5+5 (men kan være inntil 3 dager kortere), og så kun noe som «kunne være» begynnelsen på en fostersekk - den var kun 5mm lang.

Er jo bedre at naturen ordner opp hvis noe er galt Er litt spent på prøvene i morgen. I dag har kvalmen for alvor satt inn, og det pleier den å gjøre rundt inngangen til uke 6 hos meg.
Ja enig :love7Det lover godt da!! Her forsvant kvalmen dagen etter første TUL og jeg følte meg ikke gravid lengre. Er jo godt tegn for deg. Krysser alt for deg:love2

Husker du hvor stor fostersekken var ca? Og om den var veldig tydelig? Jeg var til veldig tidlig UL i dag på dag 5+5 (men kan være inntil 3 dager kortere), og så kun noe som «kunne være» begynnelsen på en fostersekk - den var kun 5mm lang.
Han sa ikke hvor stor den var, men man så tydelig en svart «ring» på skjermen.

Jeg kan også mulig ha vært 2-3 dager kortere på vei enn normal syklus.

Han sa ikke hvor stor den var, men man så tydelig en svart «ring» på skjermen.

Jeg kan også mulig ha vært 2-3 dager kortere på vei enn normal syklus.
Hm, ok, takk for svar. Synes det var så rart at den eventuelle fosterblæra mi skulle være så liten og utydelig, når jeg ser mange andre ser både fosteranlegg, plommesekk og noen også hjerteslag på denne tiden. Får bare gå og bekymre meg noen uker til da

Hm, ok, takk for svar. Synes det var så rart at den eventuelle fosterblæra mi skulle være så liten og utydelig, når jeg ser mange andre ser både fosteranlegg, plommesekk og noen også hjerteslag på denne tiden. Får bare gå og bekymre meg noen uker til da
Jeg bekymrer meg, og det er vel nesten ikke til å unngå

Husker ikke størrelse, men jeg så tydelig sekken selv på skjermen. Husker bare at 9 dager senere var sekken 1,6 cm.

Back
Topp