Ul uke 39+2

Mamma til 4

Elsker forumet
Flere som har vært på det rundt denne tiden ? Hva veiet deres nurk ? Tenkte jeg skulle spørre om vekta hans :) er så nyskjerrig ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg var 38+6 og hun var 2,9 :)

Skal på vekstkontroll nå til torsdag da forrige "lillegutt" ikke var så liten!!! Spent! Da er det akkurat 1 uke til termin, jeg vil være noen dager ut i uke 39.

Skal på ul dagen før termin :P

Skal på vekstkontroll nå til torsdag da forrige "lillegutt" ikke var så liten!!! Spent! Da er det akkurat 1 uke til termin, jeg vil være noen dager ut i uke 39.
Hvor stor var han ? Er det som er litt grunnen til at jeg er her nå og. Pga stort sprik i termin , 17 dager så vil de følge med på at han ikke blir for stor hvis første termin var de rette.

Min forrige gutt var 4600 gram. Jeg ønsket å få vekstestimering ca ved termin denne gangen fordi jeg helst ikke vil gå over termin om det viser seg han er veldig stor. Jeg fikk avslag... Så hvorfor har dere andre fått vekstestimering på slutten? Kjenner det irriterer meg litt at jeg ikke får det :(

Jeg skal i dag, 38+1, veldig spent :) Var også på vekstkontroll 34+1, da var han 2100, rett under gjennomsnittet :)

Min forrige gutt var 4600 gram. Jeg ønsket å få vekstestimering ca ved termin denne gangen fordi jeg helst ikke vil gå over termin om det viser seg han er veldig stor. Jeg fikk avslag... Så hvorfor har dere andre fått vekstestimering på slutten? Kjenner det irriterer meg litt at jeg ikke får det :(
Hvor er det du holder til siden du fikk avslag?? :o veldig redd jeg også får avslag... :( Første var 4100, og nr 2 var jeg på vekstkontroll 3 uker før termin,og de mente han var diger, men utifra UL målene ble han max 4... men ut kom en plugg på 4720.. ( 4 dager før termin), så er litt nervøs denne gangen med tanke på overtid. Og livredd for å ikke bli tatt på alvor.. Er jo ikke meg jeg er redd for, er babyen.... :/

Hvor stor var han ? Er det som er litt grunnen til at jeg er her nå og. Pga stort sprik i termin , 17 dager så vil de følge med på at han ikke blir for stor hvis første termin var de rette.

Min "lillegutt" veide 4580 gram, var 55 cm høy og hadde en hodeomkrets på 40 cm! :)

Syns stort sett når det gjelder det meste så er det store sprik i tilbud/oppfølging/prosedyrer etc. Noen får mens noen får ikke ... Jeg får flott oppfølging da jeg av mange årsaker har blandede følelser rundt en fødsel og kroppen min har aldri satt i gang en fødsel av seg selv. Dette er min nummer 3!

Det er rart det er sånn forskjell. Det viswr seg at min blir nok stor, han er 3,8-3,9 nå i uke 39 +2 . Fptt ny ul om en uke og er han veldig stor da blir jeg satt i gang. Så håper det skjer no før den tid!

Jeg har fått vekststimering fordi jeg går på blodfortynnende, ellers hadde jeg nok ikke fått. Har ikke like ofte som i forrige svangerskap, da hadde jeg hver uke fra uke 35:)

Hvor er det du holder til siden du fikk avslag?? :o veldig redd jeg også får avslag... :( Første var 4100, og nr 2 var jeg på vekstkontroll 3 uker før termin,og de mente han var diger, men utifra UL målene ble han max 4... men ut kom en plugg på 4720.. ( 4 dager før termin), så er litt nervøs denne gangen med tanke på overtid. Og livredd for å ikke bli tatt på alvor.. Er jo ikke meg jeg er redd for, er babyen.... :/

KK i Bergen, Haukeland... Vi er litt i samme situasjon da. Hvor holder du til? Min på 4600 ble født tre dager før termin. Min første var "bare" 3680, men han kom 14 dager før... Håper VIRKELIG fødselen setter i gang snart. Vil ikke gå over!!! Hvordan er SF målet ditt? Mitt er ca 3 mm ut på det hvite over det grønne feltet på arket...

KK i Bergen, Haukeland... Vi er litt i samme situasjon da. Hvor holder du til? Min på 4600 ble født tre dager før termin. Min første var "bare" 3680, men han kom 14 dager før... Håper VIRKELIG fødselen setter i gang snart. Vil ikke gå over!!! Hvordan er SF målet ditt? Mitt er ca 3 mm ut på det hvite over det grønne feltet på arket...
Å neeeeeei. Er kk Haukeland jeg venter svar fra :/ per i dag ligger jeg på kanten på d grønne feltet. Men det har økt siste ukene. Og i uke 29 veide han ca 1900.. og d er jo mye da. Er på slutten de vokser mest og,så får litt panikk. :(

Vi fikk flere målinger, og de stemte veldig bra men gutten som kom ut. De sa han ville være rundt 3,8 til termin. Han var 3790 5 dager før. Fikk jo mange målinger på slutten siden han turna så mye i magen:)

Tror det blir mer nøyaktig om man måler velta flere enn en gang:)

Sf måøet mitt er lavt. Drt som er så rart syns jeg. For jeg har visst mye fostervann men ligger under den røde streken. Håper noe skjer snart !

Snakk om solen så var d kommet brev fra Haukeland i dag.. Og joda, ble avslag her også :( nå kjenner jeg at jeg ble ganske så demotivert...

Merkelig at det er så stor forskjell! Synd :( Føler virkelig at jeg får det jeg ønsker og ber om på ahus - de gjør MYE for å skape trygghet!

Samme med drammen, jeg har ikke bedt om no men vært på utallige ultralyder. Nå egentlig pga spriket i termin, men de følger virkelig opp ! :)

Back
Topp