UL uke 13 - kjønn

isks90

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Noen som har fått vite kjønn på UL unike 13 før? Jeg tipper det blir en ultralyd når jeg er 13+3/4 og har et lite håp om å få vite kjønnet på gummibjørnen :love7

Jeg fikk vite rett kjønn i uke 14+0 så var kommet 3-4 dager lenger enn når du skal på UL. Vet ikke hvor mye de dagene har å si:happy:

da er vi to, håper å få vite kjønnet på UL på mandag :smiley-angelic001 hvertfall en liten pekepinn på hva som kanskje skjuler seg der inne

Sniker - fikk vite 12+6 (han kunne jo ikke si det var 100% :p ) skal på oul om 9 dager og håper på bekreftelse

Sniker

Fikk vite kjønn 13+2 og det stemte :)

Fikk vite det på ultralyd 11+5 forrige gang. Ante ikke at man kunne se det så tidlig, så hadde virkelig ikke forventet det. Jordmor sa hun var 99 prosent sikker - og selv om vi tok det med en klype salt viste det seg å stemme på en prikk :).

Fikk vite det på ultralyd 11+5 forrige gang. Ante ikke at man kunne se det så tidlig, så hadde virkelig ikke forventet det. Jordmor sa hun var 99 prosent sikker - og selv om vi tok det med en klype salt viste det seg å stemme på en prikk :).

Så gøy. Hvilket kjønn fikk du da? Jeg var på ultralyd 11+4, og da gadd ikke gynekologen å se etter det en gang, hun sa bare at det var for tidlig. Håper hun vil sjekke 13+4 (følges opp tett på grunn av dobbelt livmor). :)

Oi nå fikk jeg nesten lyst til å bestille privat UL. Visste ikke man kunne sjekke så tidlig. Herlig :love017

Sniker

De har i Norge ikke lov å opplyse om kjønn før etter fullgåtte 12 uker med mindre man har alvorlig kjønnsbunden sykdom i familien.
Så kjønn selv på ul hos gynekolog 11+1 denne gangen. Fikk tilfeldigvis bilde midt i blinken

Vi fikk vite kjønn allerede 11+1 forrige gang! Har bestilt TUL 11+4 denne gang, og er veldig spent på om det er mulig å se noe da.

• Liker
Reactions: V90
Så gøy. Hvilket kjønn fikk du da? Jeg var på ultralyd 11+4, og da gadd ikke gynekologen å se etter det en gang, hun sa bare at det var for tidlig. Håper hun vil sjekke 13+4 (følges opp tett på grunn av dobbelt livmor). :)

Dobbelt livmor har jeg ikke hørt om før. Hva innebærer det, rent konkret? Så bra at du får ekstra oppfølging, og koselig å få se den lille :).

Det var en liten gutt. Han var ikke akkurat sjenert, for å si det sånn :). Spennende om du får vite det 13+4. Vi har tenkt til å bestille 12+2 hos samme jordmor, og er spent på om hun ser kjønnet denne gangen.

Dobbelt livmor har jeg ikke hørt om før. Hva innebærer det, rent konkret? Så bra at du får ekstra oppfølging, og koselig å få se den lille :).

Det var en liten gutt. Han var ikke akkurat sjenert, for å si det sånn :). Spennende om du får vite det 13+4. Vi har tenkt til å bestille 12+2 hos samme jordmor, og er spent på om hun ser kjønnet denne gangen.

Du ser anatomien min på dette bildet. Jeg har en livmor i den hvor babyen er, og en til venstre i bildet. Begge er festet i samme livmorhals, men tilhører hver sin eggleder. Det skjer som en feil når man er i magen til sin egen mor, og to cellerør skal smelte sammen til en livmor. Hadde ikke hørt om det før jeg ble utredet i høst selv. Noen har også to livmorhalser og to skjeder, men det har heldigvis ikke jeg.

Risikomessig så øker sannsynligheten for spontanabort, prematur fødsel og sannsynligheten for at man må ta keisersnitt. Det blir trangt slik at barnet kan legge seg feil eller komme ut før. Har hørt at man følger opp som om man har tvillinger ☺️

Vedlegg

• E2940DB7-D24C-40D0-9417-B9C836769D1A.jpeg
    E2940DB7-D24C-40D0-9417-B9C836769D1A.jpeg
    53,6 KB · Visninger: 66
Jeg fikk vite kjønn 11+5 sist. Det stemte :-)

Du ser anatomien min på dette bildet. Jeg har en livmor i den hvor babyen er, og en til venstre i bildet. Begge er festet i samme livmorhals, men tilhører hver sin eggleder. Det skjer som en feil når man er i magen til sin egen mor, og to cellerør skal smelte sammen til en livmor. Hadde ikke hørt om det før jeg ble utredet i høst selv. Noen har også to livmorhalser og to skjeder, men det har heldigvis ikke jeg.

Risikomessig så øker sannsynligheten for spontanabort, prematur fødsel og sannsynligheten for at man må ta keisersnitt. Det blir trangt slik at barnet kan legge seg feil eller komme ut før. Har hørt at man følger opp som om man har tvillinger ☺️

Tusen takk for at du tar deg tid til å dele. Ante ingenting om dette fra før :). Veldig bra at du får ekstra oppfølging - ikke minst så du kan senke skuldrene litt.

Fikk en "educated guess" basert på nub-teorien av sonografen i uke 13+1, og det viste seg å være helt riktig på oul :)

Back
Topp