Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk utvendig 11+6. Såg detaljene, hjerte med fire kammer, ryggrad, fingrer, tær, navlestreng osvOk! Da regner jeg med at det blir innvendig på sykehuset på fredag. Ikke at det spiller noen rolle i grunn![]()
Var privat uke 12+5 og de brukte innvendig.Jeg var 12+1 hos gynekolog på føden og da tok de innvendig. Mest fordi det er sånn de får best bilder og vinkler for å måle neseben, lengde på lårben, nakkefold osv. Man kan ta utvendig i uke 12, men kvaliteten på bildene blir da mye dårligere. Man ser endel, men ikke nok til å undersøke at alt ser bra ut. Med innvendig fikk de sjekket at hovedpulsåren var glatt og jevn, at det var urin i blæren (at han har begynt å produsere urin), luft i magesekken (dvs at han har begynt å svelge), at hjertekamrene er riktig størrelse osv. Og vi fikk se at det blir en gutt.
Privat gjør ofte utvendig fordi det er raskere og billigere, og de gjør jo heller ikke vurdering av såpass mange organer tidlig. Det må man være spesialist i fostermedisin for å gjøre. Men bildene blir bra nok til at man kan se en liten krabat med armer og ben og hjerte, og det er vel det de fleste som går privat har lyst til uansett...