ul termin feil?

linzzy27

Glad i forumet
Jeg har endelig vært til ultralyd og fått termin 25 januar. for moro skyld så tok jeg den der termin utregninga for å se når babyen ble laget o.s.v.
jeg fant ut at omfangelsen fant sted da rundt 2 mai..jeg tok gravitetstest 8 mai..som viste at den var posetivt. kan man se det så tidlig eller er ultralydtermin feil?

De vokser litt i rykk og napp i begynnelsen og ikke alle babyer er like, så selv om noen får en termin der de omtrent testet positivt under unnfangelsen så er det riktig i forhold til akkurat deres baby og dens utvikling.

Men om det er mer enn to ukers forskjell fra menstermin til ul termin så ville nok jeg ha stått på litt for å få mer oppfølging! Spesielt om terminen blir justert feil vei og en risikerer å gå mye lenger enn menstermin før en blir vurdert som på overtid...

De setter jo terminen etter målene til fosteret. Egget kan ha gått i dvale eller så kan fosteret ha vokst litt seint. De fleste får jo forandret terminen ved den ordinære ultralyden.

Er jo også de som terster positivt en uke etter el, så du kan jo være en av dem, og at du har hatt el senere enn antatt.

Leger, jordmor og sykehuset vil fra nå av gå ut fra ul-terminen din, ikke din menstermin.

Jeg synes jo selv at det er rart at man skal teste posetiv så fort. når mens termin er veldig usikker siden jeg mista mensen allerede i februar. jeg tok ut p-staven i januar og begynte da på p-pillen etter det fikk jeg mensen en gang. skal heldigvis til jordmor i morgen så skal spørr ho om det er mulig og eventuelt få ny ultralyd. jeg har jo lagt av meg -10 kilo. som regel må man jo være runt 5 -6 uker får det skal vises på gravititets testen.

Hmmm.... Jeg får at unnfangelsen skjedde 1. mai , noe som stemmer meget bra ;) Terminen min er 24 januar, men så har ikke jeg vært på UL enda da ... [8D]
Jeg hadde stolt på UL terminen! Den bruker å stemme ganske bra :)

Unnfangelsen skjer jo innen 2 uker ett eller annet..
Syklusen din har jo også litt og si..
Sp ultralyd terminen stemmer nok,selv om det ikke alltid høres slik ut..

ORIGINAL: linzzy27

Jeg synes jo selv at det er rart at man skal teste posetiv så fort. når mens termin er veldig usikker siden jeg mista mensen allerede i februar. jeg tok ut p-staven i januar og begynte da på p-pillen etter det fikk jeg mensen en gang. skal heldigvis til jordmor i morgen så skal spørr ho om det er mulig og eventuelt få ny ultralyd. jeg har jo lagt av meg -10 kilo. som regel må man jo være runt 5 -6 uker får det skal vises på gravititets testen.

Jeg testet positivt 9 dpo, så det vil jo si at jeg var 3+2 uker på vei, he he. Men altså, det er nok babyen din som har utviklet seg i sin egen fart slik at terminen blir justert litt. Og det er jo bare noen få dager, ikke noe å stresse over i det store og det hele. Tenk om de hadde justert terminen din med to eller tre uker da? Noen opplever det også, noe som vil si at de testet positivt før eggløsningen. Men vi vet jo at dette ikke er tilfelle, det er bare de babyene som vokser i ulikt tempo og så er det standardmål som brukes for å fastsette termin. Standardmålene passer jo selvsagt ikke for alle, men termin er jo tross alt en dato pluss/minus to uker så de fleste treffer innenfor termin. Bare synd permisjonsreglene ikke tar hensyn til det... Naturen kan ikke presses inn i et standardmål! [8D]

grunnen til at jeg tok testen var jo at jeg var kvalm hadde onde bryst o.s.v fra den 2 mai til 8 mai er det jo ikke ei uke en gang. man kan da ikke merke at man er gravid når man er 1 uke på vei ????

ORIGINAL: linzzy27

grunnen til at jeg tok testen var jo at jeg var kvalm hadde onde bryst o.s.v fra den 2 mai til 8 mai er det jo ikke ei uke en gang. man kan da ikke merke at man er gravid når man er 1 uke på vei ????

Jeg tviler ikke på den reelle unnfangelsesdatoen [:)] Men etter den så vokser jo embryoet i sitt eget tempo, noen embryo går litt i dvale også eller de vokser veldig i rykk og napp. Opplevde det siste selv da jeg var på mange ul helt i begynnelsen, ene uken lå embryo bak "skjema" og uken etter lå den foran igjen. Min var helt etter "skjema" på siste ul i uke 13 men jeg er spent på hvordan babyen har utviklet seg til nå, jeg skal nemlig på ul i morgen [:D]

vi hadde faktisk ikke sex i mai...for jeg var konstant dårlig...

Skal i alle fall ta det opp med jordmor i morgen.
spute sambo om han huska om vi hadde sex i mai...nei var dårlig med det...du var jo så dårlig og spydde...
jeg har jo to som var små da de kom. mener ho det samme som meg så blir det ny ultralyd mest sannsynlig da..sier ho det er mulig så før man innfinne seg i det:-)

Nå har jeg vært hos jordmor og ho var enig med meg etter å ha kjent på livmora. jeg er nok nærmere 20 uke en 17+1 som sist ul. i tillegg var det veldig stor sprang på de to ultralydene jeg har vært på. så det blir nok en ny ultralyd på meg. og temin som ho mer trodde på er 6 januar..ikke 25 januar...:-)

Back
Topp