Ul-termin eller mens-termin?

mortilto

Forelsket i forumet
Dere som har vert på tidlig ul. Følger dere ul-terminen dere fikk, eller følger dere fortsatt mens-terminen.

Jeg fikk beskjed om at ul-terminen er 3 dager før mens-terminen, så det er jo ikke så mange dager... Men tror jeg fortsetter å følge mens-terminen frem til ordinær ul...

Hvordan gjør dere andre det?

Jeg ville brukt UL terminen, den er vel mest nøyaktig tror jeg. Siden man i følge mensterminen ikke kan vite sikkert når eggløsning og befruktning fant sted!

Jeg bruker menstermin, jeg.

De små vokser sånn i rykk og napp helt i begynnelsen, og har hørt at senere måler de hodet og det er mer nøyaktig da. Og at rundt ord.ul er de fleste babyer like, så da er det lettere å beregne termin[:)]

ville brukt ul termin :P :P

Jeg skal på ul i morgen, og kommer til å bruke den terminen. Men jeg har ikke hatt mensen siden mars, og aner ikke når unnfangelsen skjedde... [8|] [8D]

Æ følg UL termin, trur den e mer nøyaktig enn å følge mensen.

Om man El testet før man ble gravid så vet man jo ca når unfangelsen
sjedde, men jeg syns du skal bruke den du føler er rett fram til uke 17-19
når du skal på ordiner ul. Om det er + eller - noen dager spiller da ikke noen
stor rolle ? Siden du sikkert får ny termin når du skal på neste UL [:)]

Jeg blir å følge mens-termin frem til UL...Følger den da, hvis den er godkjennbar...Vet nøyaktig når jeg hadde EL og sånn ca når befruktingen skjedde pga samleie før EL...[;)] kommer ikke til å vike så mye når det kommer til UL termin...Er ikke så svær selv...Så store barn får jeg ikke...

Må fortelle:

Når mamma gikk gravid med meg og var 2 uker over termin, prøvde sykehuset seg med å si at hun hadde minst 2 mnd igjen til termin...[:-] Jeg var litt over 3000 gr...[:-]

Jeg stoler helt klart på menstermin. Sist var det 4 ukers forskjell på menstermin og ULtermin, og var MIN termin som stemte. Så jeg står på mitt denne gangen og. Vet så godt hvilken dag vi laget spiren.

Kommer til å følge ul-termin når den tid kommer. Sædcellene kan jo også ligge og vente i opptil 6 dager før egget festes, så det er jo egentlig umulig å være eksakt på menstermin!!??

Sist gang hadde jeg menstermin 2 august, ul-termin 8 august, og han kom 6 august etter stripping[;)]

ORIGINAL: ribasi

Jeg ville brukt UL terminen, den er vel mest nøyaktig tror jeg. Siden man i følge mensterminen ikke kan vite sikkert når eggløsning og befruktning fant sted!

Back
Topp