UL som skremte litt..

Sjokomamma <3

Elsker forumet
Har vært på UL idag. Var ikke noen god opplevelse[:(]...eller faktisk så vet jeg ikke om den var god eller ikke.
Ble undersøkt av en lege jeg aldri har hatt før, og hun var rett og slett helt pyton[:'(] Var veldig stressa og holdt på med andre ting vedsiden av meg (tok telefoner o.l). Hun forklarte at det skjedde mye idag da.. Det var nå greit. Men så skulle jeg få utvendig UL. Var veldig spente på sambo og jeg[:)] 
Men alt endte i skuffelse.. Skjermen var ikke vendt mot meg, så jeg så nesten absolutt ingen ting... Bare sambo og legen. Sambo så at h*n hadde vokst mye siden sist. Men jeg ble mer og mer frustrert over at jeg ikke fikk se en dritt! Jeg spurte om det var liv, men fikk ikke svar [:@] Så spurte jeg om hun kunne se kjønn, og da sa hun at det var jordmødrene som var flinkest til å se slikt. Det er nå greit, kjønn i uke 14 er jo litt tidlig å vite[:)] så den var grei. Men hun viste meg ingenting av babyen, verken armer eller bein. Jeg løftet hodet så mye jeg kunne å så et snev av hjertet. Det slo visst veldig bra, heldigvis[:)] Men problemet var; den lå helt dønn stille....... Beveget seg ikke selvom legen dro ul hodet over magen flere ganger og prøvde å vekke babyen. Så tok hun innvendig også, men det hjalp ikke. Men etter litt beveget den hender og bein litt, heldigvis[:)] Men jeg var allerede livredd, skuffet og lei meg over den dårlige oppfølginga av legen. Var visst veldig dårlig bilde på skjermen også sa sambo. Fikk null info!! [:@] Og sår som jeg er så begynte jeg å grine rett foran legen når hun spurte meg om hva jeg syntes om det lite vi så av bevegelse. Jeg sa at jeg syntes det var rart at den var så stille, siden den var veldig sprelsk i uke 10... Hun sa at hun forstod jeg var bekymret og for å roe meg ned så fikk jeg time neste torsdag på UL igjen for å se om det var noe mer bevegelse da. Bra det, men er søren meg med samme legen [:o] Liker ikke[X(] 
Hun sa ihvertfall at hun hadde sett det hun ville se og at hjertet slo. Sov babyen eller hva i all verden var det? Har det ikke noe godt nå og er redd for at alt skal gå galt..[:(] [:(] uff og uff...

Dårlig at man skal bli behandlet slik!!! [&o]

Siste jeg var på UL bevegde ikke babyen noe særlig på seg! men jeg kjenner masse bevegelse nå!
den sov sikkert!!!![:)]

Så kjip opplevelse...håpe ho hadde en dårlig dag og er helt annerledes neste gang. Alt er nok bra med bebisen din. [:)]

Uff... høres ikke noe gøy ut... skjønner ikke hvorfor de skal være så dårlige til å forklare hva som er hva... min lege sa ingenting da jeg var på ul og jeg ble også veldig lei meg... jeg så ikke noe bevegelse heller, men sambo sa den sprella.... hmmm... syns det er kjempe dårlig at du ikke fikk se på skjermen... håpe du får en annen lege neste gang og at den lille spreller masse neste uke <3

Tror det er helt normalt at de ikke beveger seg så mye, søsteren min hadde det sånn hele svangerskapet sitt hun! Var absolutt ikke noe gæli med han, bare lå og kosa seg! [:)] Så lenge hjertet ser bra ut og slår og at lengden samsvarer med hvor stor den bør ha vokst seg, så er det nok ikke noe problem. Men skjønner at du blir bekymra!

Men herregud for en idiotisk lege! Kjenner jeg ble skikkelig forbanna her nå! Skal bare et fnugg av empati til for å skjønne at man selvfølgelig har lyst til å SE babyen når man først er på ultralyd! Noen folk asså.. Du burde si det til henne når du kommer på neste ul at du gjerne vil se litt mer og at det kan hjelpe på bekymringene.

Håper neste ul blir mye bedre for deg! [:)]

Det hjelper å lese innleggene deres altså, jenter[:)] [:)] tusen takk[:)]
Godt å høre at det er fler som har opplevd "rolige" babyer[;)] Jeg ble bare så bekymra når hun liksom prøvde å vekke den opp på alle mulige måter og likevel sov den[8D] men den er jo liten og ligger godt pakket inn så er vel ikke bare bare å vekke den opp[:)] 
Og hun var som sagt tydelig stressa og ville få ting unnagjort, men hallo.. Litt grenser skulle hun hatt[>:]
Skal forberede meg godt frem til neste torsdag og be om å få se skjermen bedre[;)] Håper og ber om at knøttet bare koser seg der inne og har det bra, da har jeg det bra også

ORIGINAL: *mini_me*

enig[:@] og jeg tror at nurket ditt sov[:D]

Blir så sint på dine vegne!!! Slik skal man da ikke bli behandlet!!!![:@]

det er så typisk enkelte leger..de mangler totalt sosiale antenner...

når jeg var på ul så var han helt stille i begynnelsen...men da jeg satt spørsmåltegn til det så sa legen at han må jo får sove[:D][:D]
så det var nok bare dere som poppa innom midt i siestaen...gidder da ikke vokne bare for og underholde dere[:D]
sålenge hjertet slo så skal du ikke være redd[:)]

ORIGINAL: juliejepp

når jeg var på ul så var han helt stille i begynnelsen...men da jeg satt spørsmåltegn til det så sa legen at han må jo får sove[:D][:D]
så det var nok bare dere som poppa innom midt i siestaen...gidder da ikke vokne bare for og underholde dere[:D]

Så utrolig bra sagt juliejepp[:D] hihi jeg har faktisk tenkt litt på det, at vi stakk innom midt i siestaen[;)]
og h*n var jo utrolig vanskelig å vekke, frem til armer og bein begynte litt på slutten[:)] og sambo sa at hjertet slo veldig fint, raskt[:)] Følte at sambo var mer lege enn selve legen faktisk[8D] 

Men ja, noen leger har problemer med de sosiale antennene sine. Hvis hun bare kunne sagt at babyen sov sånn som legen din sa til deg så hadde hele opplevelsen av ultralyden blitt annerledes for meg...
Men hun var rimelig opptatt av å bare se liv selv og bli ferdig. Alle Kongsbergs fødende og gravide er flyttet over til Drammen, så det er visst utrolig mye stress på Drammen nå..og doble vakter for leger og sykepleiere etc. Men likevel; jeg er gravid, utrolig forventningsfull og nervøs.. Kan man ikke ta seg litt tid til å forklare meg?.. jeg er da med i jobben deres jeg også. Jeg kommer til å fortelle om opplevelsen hvis jeg får mulighet og ønsker INGEN å oppleve det. Men nå legger jeg det bak meg og er glad for å ha sett bebisen med et bankende hjerte[:)] dagens tale..[8D]

ORIGINAL: Timiz

Så utrolig bra sagt juliejepp[:D] hihi jeg har faktisk tenkt litt på det, at vi stakk innom midt i siestaen[;)]
og h*n var jo utrolig vanskelig å vekke, frem til armer og bein begynte litt på slutten[:)] og sambo sa at hjertet slo veldig fint, raskt[:)] Følte at sambo var mer lege enn selve legen faktisk[8D] 

Men ja, noen leger har problemer med de sosiale antennene sine. Hvis hun bare kunne sagt at babyen sov sånn som legen din sa til deg så hadde hele opplevelsen av ultralyden blitt annerledes for meg...
Men hun var rimelig opptatt av å bare se liv selv og bli ferdig. Alle Kongsbergs fødende og gravide er flyttet over til Drammen, så det er visst utrolig mye stress på Drammen nå..og doble vakter for leger og sykepleiere etc. Men likevel; jeg er gravid, utrolig forventningsfull og nervøs.. Kan man ikke ta seg litt tid til å forklare meg?.. jeg er da med i jobben deres jeg også. Jeg kommer til å fortelle om opplevelsen hvis jeg får mulighet og ønsker INGEN å oppleve det. Men nå legger jeg det bak meg og er glad for å ha sett bebisen med et bankende hjerte[:)] dagens tale..[8D]
good on you[:)]
tror de glemmer at det er mennesker med følelser de jobber med..

Det er ikke alltid babyen rører så mye på seg ved UL. Det er veldig vanlig.

Skjønner ikke hvorfor hun bare sa det til deg.

ORIGINAL: schnuppaluppa

Så kjip opplevelse...håpe ho hadde en dårlig dag og er helt annerledes neste gang. Alt er nok bra med bebisen din. [:)]

Åh, teite lege da! For det første må hun jo skjønne at du vil SE! Herreminn... Noen leger burde bare blitt ved bøkene og ikke jobba med mennesker..

Og hun burde jo beroliga deg med at det er heeelt vanlig at de sover mye!

Jenta mi sov og sov på hver eneste ul sist, jeg ble sendt ut med beskjed om å kjøpe cola og sjokolade, men hun sov like herlig.. Hun har tatt det igjen etter at hun kom ut da..

Ikke bekymre deg søte Timiz, h*n bare koser seg inni magen vet du!

Så godt å høre at jenta di også var veldig rolig[:)] betryggende å høre[;)][:)]
har begynt å tro på at det jeg opplevde ikke var så veldig unormalt likevel...[:)]
syns bare legen kunne sagt det med en gang[8D]

ORIGINAL: *mini_me*

Da jeg var på ultralyd sist sov babyen prøvde å vekke den men det var ikke mulig,hjertet slo fint og alt var bra...ikke noe å bekymre seg over,fikk også beskjed om å ta meg en liten sjokolade bit før neste[:D]hehe jo også de siste dagene tror jeg at jeg har begynt å kjenne litt liv....helt anderledes liksom så det må være det[:)]

ORIGINAL: Timiz

jeg har gått til oppfølging på sykehuset buskerud under/etter mine aborter, men har fått så mye dårlig behandling og så lite informasjon. kjenner meg så godt igjen i det du skriver [&o]
hadde en ul i uke 8 der og da bestemte jeg meg for ALDRI mer [:@]
ingen informasjon om babyen, fikk heller nesten ikke se... de er så opptatt av det de skal se etter at de ikke tenker på at de skremmer vettet av den som ligger der [:(] noen har nektet å si noe under hele undersøkelsen for så å si at jeg skal kle på meg - uten å vite noe, annet enn å skjønne at dette ikke var bra... så først etterpå har de fortalt at babyen dessverre var død [8|] i uke 8 sa hun så lite, og skremte meg selvfølgelig med det. måtte spørre og grave og hale det ut av henne [:@] enda alt var bra! og der sitter hun med min journal og VET at jeg har gått gjennom dette 8 ganger, og sier at vel, du trenger vel ikke noe ny time på i allefall 4 uker [8|]

så nå går jeg til oppfølging på gynekologklinikken i drammen istedet, og får knallbra oppfølging! be heller om en henvisning dit fra legen din [;)]
der er monitoren vridd mot deg, så du får se. og på ett rom har de flatskjerm over benken så du ser babyen i stort [:)]
de er flinke, hyggelige og ikke minst forståelsesfulle! de viser og forklarer.
jeg anbefaler de så absolutt [:)]

Vet du... ikke bekymre deg for dette.. Sist svangerskap hadde eg en veldig aktiv baby i magen, turna rundt og styrte hele dagen. Men hver gang jeg var på UL sov den... Helt merkelig... Uansett om eg drakk cola og spiste sjokolade før ul. [;)] På den ordinære UL, sov ho så godt at legen sa at hvis de ikke fikk vekt henne så ho snudde litt på seg, så måtte eg kanskje komme tilbake. De brukte 50 min på dette, ho våkna aldri, men etter masse dytting og skubbing på magen, så fikk no henne legen sett det ho skulle da...
Idag har eg ei perfekt lita jente på 2 år, med et godt sovehjerte :) Så var nok bare det ho viste meg allerede i magen... Så trur kanskje din baby åsså viser deg litt "personlighet" Du skal se du får en frisk litten skatt i sep[:)]

Men, ang legen og ul, opplevelsen, dette syns eg va dårlig... Hvis det bli sånn neste gang, så ville eg spurt forsiktig, om det gikk ann å snu skjermen litt så eg åsså kunne få se... førr det hadde eg gleda meg så masse til. Å spør hvis det e noe du lure på.. ikkje vær redd for d [:)] Masse lykke til i neste uke!

Back
Topp