ul pga mulig stor baby?

Rimfrost92

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Noen som skal på ul senere for å måle størrelsen på babyen?

Jeg skal til jordmor igjen om 4 uker, om jeg ligger mer over på symfysemål enn jeg gjorde nå, så vil hun ha meg på ul for å se om det er fordi babyen er stor.

På oul var han ikke noe større enn snittet, eneste hun sa var at han har lange bein.

Storesøster var lang da hun ble født, 51 cm, men hun var tynn. Håper lillebror ikke er så altfor tung, så vil gjerne ha den ekstra ultralyden for å sjekke.

Jeg skal til jordmor igjen om 4 uker, om jeg ligger mer over på symfysemål enn jeg gjorde nå, så vil hun ha meg på ul for å se om det er fordi babyen er stor.

På oul var han ikke noe større enn snittet, eneste hun sa var at han har lange bein.

Storesøster var lang da hun ble født, 51 cm, men hun var tynn. Håper lillebror ikke er så altfor tung, så vil gjerne ha den ekstra ultralyden for å sjekke.

Pga min BMI så hadde jeg tilvekstkontroll i uke 24, skal også ha i uke 32 og uke 36. Hun var heldigvis helt midt på vekstkurven da jeg hadde første kontroll :) Men det er vel helst fra uke 30 man ser de store forskjellene kanskje..

Jeg skal, forrige ble født dagen før termin på over 4 kg og 53 lang, er historie med store barn i familien på begge sider, og bmi min er muligens litt høy :p hvis symfysemålet stiger mer nå, må jeg inn tidligere, men skal foreløpig bare i uke 36 :)

Skal på ekstra ultralyd i uke 26, og antagelig flere etter d også...men den æ veit sikker katti... har svangerskapsdiabetes og da må fosteret følges med ekstra pga at d e fare for stor unge osv...

Jeg har ingen konkret avtale om det foreløpig men har tenkt å be om det. Unge nummer to veide 4220 g og var 52 lang, begge to hadde stort hode og begge ble tatt med vakum. Det hadde vært kjekt å vite noe om størrelsen på tredjemann.. Vet ikke om jeg får det da.

Har ikke hørt noe om det! Forrige barn veide 4200 g 8 dager før termin...

Nr 2 veide 4kg og var 51cm.. har høy bmi mn jordmor mener det ikke er noen grunn til vekstkontroll med nr 3.. hvorfor er det så forskjellig?

Så rart, -nå skrev jeg akkurat en liknende tråd. Så ikke din ...
Jeg skal på vekstestimering om 2 uker. Ligger laaangt over normalen på sf-skjemaet. Men det er jo ikke så lenge siden jeg var på oul, og da var alt normalt.

Nr 2 veide 4kg og var 51cm.. har høy bmi mn jordmor mener det ikke er noen grunn til vekstkontroll med nr 3.. hvorfor er det så forskjellig?

Det kommer vel an på flere ting. Hvordan gikk fødsel med nummer 2? Har du høyt symfysemål? Hvis det ikke er noe spesielt med noen av de to, er det vel grunn til å anta at fødsel skal gå bra med nummer tre også, selv om baby blir større.

Back
Topp