UL på ahus i morgen

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Vært hos legen i dag, og SF-målet er lavere enn for en uke siden. Har nå havnet utenfor det grønne området....legen mener at det skyldes at hodet har flyttet seg nedover, men vil ha en dobbelsjekk for å forsikre seg om at det ikke skyldes for lite fostervann. Han sier at han ikke er bekymret, men jeg bekymrer meg litt likevel....Hjertelyd og bevegelse er bra, og har 3 uker til termin. Så worst case er at mini må ut litt før.

Flere som har hatt det sånn?

Har det ikke sånn, nei. Lykke til på ultralyd og oppdatér oss gjerne når du vet mer :)

SF målet mitt har også sunket, og jordmor mente at det var fordi han har lagt seg med hodet nedover. Ble ikke sjekka med noe ekstra ul. Regner med at alt står bra til hos deg. Lykke til på UL :-)

Har opplevd at kurva har flata litt ut, men ikke at målet har blitt lavere fra en uke til neste.. Jeg fikk også beskjed om at det hadde å gjøre med hvordan baby lå. Veldig greit med en dobbeltsjekk uansett, selv om alt sikkert er helt fint! :)

Alt er heldigvis helt fint! :) Han har et vekstavvik på ca 7 %, er estimert til å veie 2,9kg. Skal tilbake om to uker for å se om han vokser som han skal. Men det var godt å høre at gjennomstrømningen i navlestrengen er bra, at det er nok fostervann og at bevegelsene er gode.

Alt er heldigvis helt fint! :) Han har et vekstavvik på ca 7 %, er estimert til å veie 2,9kg. Skal tilbake om to uker for å se om han vokser som han skal. Men det var godt å høre at gjennomstrømningen i navlestrengen er bra, at det er nok fostervann og at bevegelsene er gode.
Så bra.:-)

Godt å høre! :) Da kan du slippe å bekymre deg i alle fall! Et vekstavvik på 7% er vel ikke noe problem heller, så lenge alt det andre er på stell?

Godt å høre! :) Da kan du slippe å bekymre deg i alle fall! Et vekstavvik på 7% er vel ikke noe problem heller, så lenge alt det andre er på stell?

Ganske lettet nå ja:) 7% avvik er ikke noe problem, ligger innenfor det som er normalt.

Jeg hadde også vektavvik på 7,7 %. Fikk beskjed om at +/- 10 % er normalt.

Så godt at alt er som det skal, og om den lille er litt mindre enn normalen vil vel tiden vise. Men godt de kan gi en ca vekt. :-)

Back
Topp