ul overstått. forvirret og nervøs..

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
etter min egen beregning er jeg i uke 9 idag.kan selvfølgelig variere med minus en uke siden jeg ikke er heelt sikker på når el var..

men kom inn til denne jordmoren, har aldri vært hos hun før, og hun bruker ul-apparatet utvendig.
ser et bankende hjerte.
men... så sier hun: du kan ikke være kortere på veg enn det du tror, ca en mnd ?.
ehm, nei det er jo fysisk umulig, siden jeg da må ha testet positivt før jeg var gravid.
og så syntes hun at hjertet banket litt svakt..
begynte å snakke om sa og utskrapning osv som om løpet var kjørt.
hun ville ha meg inn igjen på mandag for å sjekke, å hvis det da var dødt så kunne hun ringe sykehuset.

kjenner jeg sitter igjen paff og rådløs. og tenker at hun ihvertfall kunne sjekket innvendig før hun tar slike konklusjoner...

har ringt til en annen jordmor i distriktet som jeg skal til i morgen 14.00. og da skal jeg be om innvendig...

Hæh??
Så hun et bankende hjerte og begynte å snakke om SA??
Eller er det bare jeg som ikke er helt med?

Håper du finner ut av det i morgen da :)
Og at alt er fint, krysser fingrene! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

ja..
siden hjertet ikke banket så fort og fosteret så ut som om jeg kankje heller var 5 uker ?!
istedefor 9. som er helt umulig.,,

jeg aner egentlig ingenting nå....

eller at hun mente at forsteret er 5 uker og jeg da er 7 uker på veg ?

jeg husker ikke...

Hun der hørtes jo helt fjern ut.. Teit å ta utvendig ul så tidlig, det skaper bare forvirring. Nei, ikke hør på henne og konsentrer deg om timen i morgen :)

Merkelig dame som ikke har gitt bedre forklaring da! :/
Men får håpe du finner det ut da, og at det ikke er noe i veien! :)

Det er vanlig å ta innvendig UL fram til uke 12. Jeg ville reist et sted der de kan undersøke deg skikkelig. Uansett hva som skulle bli utfallet, må jeg si at hun virka ikke helt god hun du var hos. Jeg ville ikke stolt på hennes vurderinger. Respektløst å begynne å snakke om SA når hjertet banker.

Synes hun kunne tilbudt seg å tatt innvendig etter denne utvendige ULen jeg, så man ikke går derfra så forvirret.. Håper virkelig du får en god time i morgen :)

Det er helt utrolig hvor mange leger som mangler empati og sosiale ferdigheter som lege. Håper timen i morra gir deg gode nyheter og det var jo et hjerte som slo og det er positivt! Jeg er ikke lege men jeg har lest at visst man tar tidlig ul utvendig så hører man ikke og ser man ikke fosteret like godt.... Sikkert derfor det ikke ble bedre lyd/bilde. Lykke til i morra, det blir nok en bedre dag :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

IKKE GODTA UTVENDIG UL!!!

Man ser ikke godt nok enda til at man virkelig kan tyde utvendig enda, den lille er tross alt bitteliten!!

AAAAH jeg blir frustrert av disse tingene, om det er noen trøst er vi i samme båt mer eller mindre, dog hun snakket ikke om utskrapning, bare at den kanskje var på vei til å dø.

Vi skal på ul ca samtidig i morgen, lykke til til oss begge! Eller, alle 4.... Satser på at spirene våre er trygge og friske <3 Og at disse legene/jordmødrene som ga oss disse beskjedene kan stappe ul apparatet opp der sola aldri skinner

på utvendig ul i uke 5 er jeg temmelig sikker på at man ikke ser en dritt

Ja jeg prøver liksom å glemme det som skjedde Idag... Men det er jo ikke så lett.

Forberedt på det værste men håper på det beste..

Jeg ser den... for min del var det en effektiv måte å stoppe gleden over dette svangerskapet, og istedet for å prøve å vende meg til tanken om at det er noe der inne, en liten person, har jeg sluttet å forholde meg til det på den måten...

IKKE GODTA UTVENDIG UL!!!

Man ser ikke godt nok enda til at man virkelig kan tyde utvendig enda, den lille er tross alt bitteliten!!

AAAAH jeg blir frustrert av disse tingene, om det er noen trøst er vi i samme båt mer eller mindre, dog hun snakket ikke om utskrapning, bare at den kanskje var på vei til å dø.

Vi skal på ul ca samtidig i morgen, lykke til til oss begge! Eller, alle 4.... Satser på at spirene våre er trygge og friske <3 Og at disse legene/jordmødrene som ga oss disse beskjedene kan stappe ul apparatet opp der sola aldri skinner
Hvor langt på vei er du ?

Jg håper virkelig virkelig at vi får positive beskjeder i morgen !!!

Jeg ser den... for min del var det en effektiv måte å stoppe gleden over dette svangerskapet, og istedet for å prøve å vende meg til tanken om at det er noe der inne, en liten person, har jeg sluttet å forholde meg til det på den måten...
Samme her.... Gleden ble liksom blåst bort.

Hmm, denne jordmoren hørtes ikke helt god ut :-/ Men du får prøve å se positivt på det - hun så jo et bankende hjerte! Også får du ha masse lykke til på ny ul i morgen :) Venter spent på ny oppdatering - håper alt står bra til.

Termin 2. juni 2014 - hold deg fast lille venn <3

Back
Topp