UL og stor baby

Madele1900

Betatt av forumet
Desemberskatter 2016
Var på UL i går, og har termin 1 januar, men hun kommer med keisersnitt den 22 desember.
På ul var hun altså nesten 2400gram allerede...:-o og var i uke 32+5 i går.
Da er det jo vanlig at de ligger på 1800-1900gram?? noen andre som har fått samme beskjed? hjelpes tenkte eg, og er glad hun blir tatt med keisersnitt :) hvor stor kan enn forvente at hun blir? har ei som ble født dagen etter termin og var 3340 og ei som ble dødfødt i uke 33, som var 1700 gram. så dette er nytt for meg...
 
Jeg var på UL/vekstestimering i uke 35 og baby i magen var allerede 3kg. Estimert fødselsvekst 4500/4700kg ved termin. Så er jo en del over snittet for å si det sånn:eek:
 
Synes det høres helt normalt ut :) Jeg var på UL 31+3 og han veide da 1910 gram og var helt normal ifølge jordmor. Har termin 5.1, men datoen ut i fra målene var da 1.1 og de vokser jo ganske fort nå.
 
Her var den lille estimert til 1900 gram 32+4 :) Lå helt på gjennomsnittet :) Men vi har ei fra før som var 4300g og hun kom nesten 2 uker før termin, så tar ikke det for god fisk at denne luringen ikke blir like stor :p Det er jo også endel feilmarginer, så hadde ikke stolt blindt på estimeringen :)
 
Var på UL i går, og har termin 1 januar, men hun kommer med keisersnitt den 22 desember.
På ul var hun altså nesten 2400gram allerede...:-o og var i uke 32+5 i går.
Da er det jo vanlig at de ligger på 1800-1900gram?? noen andre som har fått samme beskjed? hjelpes tenkte eg, og er glad hun blir tatt med keisersnitt :) hvor stor kan enn forvente at hun blir? har ei som ble født dagen etter termin og var 3340 og ei som ble dødfødt i uke 33, som var 1700 gram. så dette er nytt for meg...
Samme var min :) Han er estimert til å veie ca.4000gr på termin. :)
 
Mini var 2,3 kg i uke 34+4. Rett under gjennomsnittet og estimert til 3,4 kg ved termin. Skal igjen i morgen (36+4). Blir spennende å se :)
 
Hadde ul i uke 33+1 og hun er estimert da til 2200 gr. Overlegen sa også at det kunne være en feilmargin på 10%. Min første ble estimert til over 4000 gr ved fødsel. Hun er født 2 uker på overtid og veide 3740 gr. Så det er ikke alltid at vekten stemmer helt ;)
Skal ha ny ul i uke 36+1, så er spent på hva de sier da.
 
Takker så mye for svar :-D greit å vite at det ikke stemmer helt 100 prosent :) kjenner at det er helt ok, vist hun vil komme før tiden :p
 
Her ble lillebror estimert til 2540 i uke 35+0 og rett over snitt (1,8%). Og rundt 3200/3300 til termin. Gjenstår å se.
Fikk også beskjed om at det var 10% feilmargin.

Frøkna mi ble estimert til 3200g i uke 40+6. Hun ble født 41+0 og veide 2870g, så litt feilmargin er det nok ja :)
 
Eldste ble estimert til 4kg til termin. Kom 11 dager før og veide 3290g :) skal på vekst estimering på mandag. Er da 34+2, så er spent :)
 
I dag 36+3 2,8 kg. Blir ca 3,6-3,7 ved fødsel hvis jeg går til termin :)
 
Jeg var på ul for to uker siden. Da var jeg 31+5.

Da var hun 1970g så litt over snittet, ca 13%. Ikke fått noe estimert fødsels vekt. Men storebror var jo 4,7kg 4 over termin. Så blir jo ikke overrasket om jeg får enda en stor baby.

Nå har jo jeg sv.dia så spist veldig bra og gjort alt jeg kan for å holde fine blsk målinger. Å sånn var det ikke med storebror. Der frotsa jeg i godis :p nå blir jeg satt i gang 14 dager før. Så håper kanskje hun ikke rekker å bli mer enn 3,8 el.

Min mor fikk 2stk 4 kg babyer. Jeg var født 14 dager før termin og broren min 6 dager før ;)
 
Back
Topp