UL idag <3

bullmom

Flørter med forumet
Var på tidlig ultralyd idag og fikk se en aktiv og sjenert liten sak alt så bra ut og spiren vokste bra :)
Men ble satt fram et par dager fra 10+1 til 10+6 :D så nå er ny termin 29 mars :)

Men jordmoren spurte om jeg hadde fått meg jordmor.. Og at dette er noe en måtte fikse selv?!
Hvordan gjør man dette? Trodde man ble henvist fra lege?
Er førstegangsfødende så alt er jo helt nytt for meg..

Noen som vet ?ImageUploadedByBV Forum1441187868.447512.jpg

Så hærlig <3 Trodde ikke man måtte ordne med jordmor selv nei! Har jeg iallefall aldri opplevd.

Må ta kontakt med jm selv ja. De jobber i kommunen, og mange plasser er det nødvendig å bestille time i god tid før du skal dit på kontroll da det kan være underbemanning og dermed kø for å få time. Men det varierer jo fra kommune til kommune.

Så kjekt :) utrolig tydelig at det er en baby til og vere så tiligt :) du må ringe jm selv ja :)
Så hærlig <3 Trodde ikke man måtte ordne med jordmor selv nei! Har jeg iallefall aldri opplevd.
I min kommune må vi ringe selv. Mulig det er ulikt andre steder da?
Må ta kontakt med jm selv ja. De jobber i kommunen, og mange plasser er det nødvendig å bestille time i god tid før du skal dit på kontroll da det kan være underbemanning og dermed kø for å få time. Men det varierer jo fra kommune til kommune.

Takk for svar:)
Måtte vist ringa sjøl ja sa hu nå når eg ringte :p
Men fikk time ganske sendt siden eg sikkert var litt sent ute med å bestille time :/ så då skal eg ikke til jordmor før i midten/slutten av oktober :)

Så fin liten baby :angel8

Grattis
Jeg tenker ta første kontroll hos legen så jeg får helsekort, også ta neste time hos jordmor på helsestasjonen. Godt å få på plass begge, så kan man ringe hvis det er noe man vil snakke om :-)

Så fine bilder!! :) ja i min kommune må man ringe og bestille time til jm selv, har ikke gjort det enda, gjør det etter første kontroll tenkte jeg. ( har første kontroll den 15 og er da 11+ 4 :) )

Back
Topp