Ul i uke 32

NikkiNickeløs

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Får alle tilbud om dette? Jordmor spurte på oul og jeg takket såklart ja:D var i uke 32 forje svangerskap også..

Jeg har ikke skjønt det slik at det er vanlig. Jeg fikk beskjed om at jeg får ny ultralyd i uke 32 fordi morkaken for tiden ligger langt ned... Men tror ikke det er standard.

Jeg har ikke skjønt det slik at det er vanlig. Jeg fikk beskjed om at jeg får ny ultralyd i uke 32 fordi morkaken for tiden ligger langt ned... Men tror ikke det er standard.
Samme her, forsto det slik at det ikke var vanlig.
Men må tilbake da siden morkaken lå for langt ned .

Forje svangerskap var jeg på oul ved den lokale fødestua, da fikk jeg tilbud om en i uke 32. Men det var kun pga ledig kapasitet. Er vel forskjell fra plass til plass :-)

Det er ein ordinær ultralyd alle får tilbud om, den i veke 17-19. Dersom ein treng ytterligere oppfølging får ein tilbud om ekstra ul.

Eg skal også tilbake for å sjå om placenta har flytta seg i veke 28 og fekk ein ekstra rett etter oul, får dei fekk ikkje sjå tilstrekkelig på hjerte til babyen.

Ok, virker som det er litt forskjellig da. For er ingenting som tilsier at jeg trenger fler ul verken nå eller sist, men fikk tilbudet likevel. De kalte det vel vekstkontroll tror jeg. Har spurt andre som tok ul samme sted som meg og de fikk også det:)

Jeg får i uke 32 fordi jeg fremdeles kaster opp, og at jeg tidligere har hatt spiseforstyrrelser så får oppfølging og vekstkontroll da :)
Men det er ikke vanlig her i allefall, har en venninne som også har termin i november, og hun fikk ikke dette tilbudet ! :)

I tillegg til at vekstkontroll og morkakesjekk ca uke 32 er vanlig for en del pasientgrupper, er det noen sykehus som deltar i et forsøksprosjekt der alle får tilbudet (så lenge de har tid). Det høres ut som du tilhører et av de sykehusene?

I tillegg til at vekstkontroll og morkakesjekk ca uke 32 er vanlig for en del pasientgrupper, er det noen sykehus som deltar i et forsøksprosjekt der alle får tilbudet (så lenge de har tid). Det høres ut som du tilhører et av de sykehusene?
Tviler igrunn på det. Er et lokalsykehus, og her er de så gniene at ville ikke tro de ga bort mer enn de måtte:p hehe

Back
Topp