ul i uke 30-32...

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
får alle det? eller er dette forskjellig fra sted til sted??

Jeg bor i Skien, Telemark og her får alle nå tidlig ul, ordinær ul og vekstestimerings ul i uke 30-32 samt for å sjekke leie.

Får alle det?

Føler meg ganske heldig som blir fulgt opp så bra!!:)

Da er du jammen heldig :)

Her (Haugesund) får vi kun Ord.UL... Jeg måtte mase på legen min for å få henvisning til Tidlig UL, og jeg hadde masse blødninger.. Egentlig litt rart at det er så forsjellig, alle burde få samme tilbud..

Oi, ikke verst. Her i Bergen får vi kun ord.UL. Legen min sendte henvisning til tidlig ultralyd i uke 11 pga blødning og den ble til og med avvist av legene på KK. Så ikke mye å skryte av her :p

Så heldig du er :) Det er ikke praksis her i hvert fall! Men jeg bør få en ekstra ul da jeg må begynne på klexane etterhvert.

Så heldig du er :)
Er er det kun oul vi får, og hvis det blir innført flere ul på landsbasis er sykehuset her sikkert de siste til å innføre det.

heldig :) jeg får vekstestimering mot slutten, pga stort barn sist. men forrigemann vokste MYE de siste ukene, så estimeringen i uke 32 stemte ikke på meg i det hele tatt, så jeg vil ta det helt på slutten.

Er ikke sånn i vestfold, her får bare de som bør ha det.

Nå får jeg de ultralydene jeg skal ha uansett, men for mange så blir det litt lite med bare en ultralyd. Iallfall om man er uheldig å få den på SiV...

Mener jeg leste noe om at Telemark er forsøksdyr på den ordningen, men er jammen ikke sikker på hvor jeg leste det...

Er kun oul her i vestfold også.
Jeg skal inn på kontroll i uke 30 for å sjekke om morkaka har flyttet seg, så er kun en oppfølging.

Så bra dere får så god oppfølging!! Betryggende!! :)
Hører også til Haugesund, så er bare OUL som er rutine her, ja.

ikke noe sånn her. kun den oul mellom uke 17- og 20.
Heldig du bor en stad du er godt tatt vare på!!!

Kun ordinær UL her i trondheim også,men placentaen min hadde festet seg langt ned i livmoren så jeg skal tilbake i uke 32:) om den ikke har flytta på seg er det ikke sikkert jeg får føde naturlig:/ :)

Bor i Oslo, og her er det kun OUL.

Ikke noe automatikk i det på andre siden av fylkesgrensa nei, men føler terskelen er ganske lav for oppfølging,

Jordmor reagerte på hopp i symfysemål sist og sendte meg videre for estimering. Mente barnet var litt lite, så var inne på sykehuset en gang i uka fram til fødsel for å sjekke at det vokste og at blodgjennomstrøminga fortsatt var god.

Iølge det nasjonale kontroll-programmet for gravide, er det kun en UL som tilbys. Noen kommuner som har mulighet/ilje tilbyr vel ekstra da- så da må du anse deg selv som heldig. Her er det i utgangspunktet kun den i uke18- med mindre en får ekstra oppfølging av div. årsaker, eller det er noe ekstraordinært som skjer.

Her hvor jeg bor får man kun den ordinære ultralyden i ca.uke.18.
Ellers må det være andre gode grunner for å få noe ekstra ultralyd..

Da vil jeg si jeg er veldig heldig!!:D og den i uke 30 er 3d også:D

Back
Topp